Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilander schreef:Wat toevallig dat ik dit lees!
Ik kan dus het volgende geval melden.Dat is bij ons op Terschelling.Twee weken geleden heeft hier een boer zijn 4 jarige friese merrie er mee verloren.De twee andere merries die bij haar in het land liepen zijn beiden ook ernstig ziek geweest maar hebben het wel overleeft.
marloezzke schreef:ik heb ook met 2 helaas overleden 3 jarige bekend. waarschijnlijk door hetzelfde als hier in dit toppic vermeld waren.
2 mierlo (noordbrabant)
de dierenarts wist te vertellen dat er al meer paarden gemeld werden met dezelfde sympotmen.
omg. someren
marloezzke schreef:ik vind het ook raar, maar ik denk dat ze ook nog niets naar buiten kunnen brengen omdat ze nog geen duidelijkheid hebben over de "ziekte".
ze kunnen natuurlijk moeilijk verkeerde info naar buiten brengen!
Veulen84 schreef:eilander schreef:Wat toevallig dat ik dit lees!
Ik kan dus het volgende geval melden.Dat is bij ons op Terschelling.Twee weken geleden heeft hier een boer zijn 4 jarige friese merrie er mee verloren.De twee andere merries die bij haar in het land liepen zijn beiden ook ernstig ziek geweest maar hebben het wel overleeft.
Weet je de preciese datum nog? En werden ze alle 3 tegelijk ziek of eerst de 1 en pas een nacht later de andere?
(Welke plaats trouwens?)
Citaat:
De exacte datum weet ik zo niet .Het is niet langer dan 2,5 week geleden.
De paarden werden kort na elkaar ziek.Er zat nog geen halve dag tussen.De merrie die is overleden was binnen 24 uur vertrokken.
De anderen zijn nog steeds niet optimaal ,al zegt men dat ze er weer helemaal bovenop komen.Al moet IK dat nog zien!!
Ze zijn in elk geval een week zo ziek geweest dat ze eraan twijfelden of ze het wel zouden halen.
Citaat:Terschelling.....een eiland in de Waddenzee?!Geweldige plek ,hoor!