Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:27

Cristina schreef:
Iedereen maakt wel eens fouten. Hij vind het zelf ook verschrikkelijk! Boos!

Gister in een intervieuw in LC stond; Wat ik er van vind dat er 18 dode paarden zijn? Ik weet het niet, ik weet niet wat ik er van moet vinden.

Hoe kan jij dan concluderen dan die vent et verschrikkelijk vind,, het enige wat ie misschien verschrikkelijk zal vinden is dat ie nu van de oprengst van 18 paarden minder rond moet komen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:34

Als hij niet schuldig blijkt te zijn is het al rot genoeg voor hem doordat hij al die heisa over hem heen kreeg. En nog paarden verliezen ook. We weten dat paarden onvoorspelbaar zijn en vluchtdieren zijn. Alleen niet zo slim soms

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:52

zat trouwens nog wat bladzijden terug te lezen...en kwam ik deze post tegen

Cristina schreef:
Ik ben nl ook een dierenarts Knipoog

als dit zo is dat zouden deze praktijken jou al helemaal tegen je borst moeten stuiten...gezien het feit jij juist gestudeerd hebt om dieren te behandelen/helpen

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:53

djuno schreef:
Cristina schreef:
Nou Linkey ...is hij toch goed bezig.....het feit dat er zo'n stormloop op deze dieren zonder afstamming is......zou je zeggen dat er een grote afzetmarkt voor is. Clown Als iedereen dan zo slim is een drachtige merrie te kopen .....krimpt zijn bestand gauw in. Haha!

ben je nou zo dom of doe je alsof???

Die "stormloop" op zijn dieren wordt veroorzaakt WAAROP hij de dieren houdt.....vindt jij dan dat hij goed bezig is??????

Ohhh ...ja joh.... goh dat wist ik niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:56

sarabande schreef:
bokjeborgeld schreef:
nu werd ik zoals jullie weten gisteren gebeld door hoekstra van de AID, deze gaf bijna letterlijk aan. Het is niet de schuld van de eigenaar, maar van omstanders als zij zich niet met de paarden hadden bemoeit waren ze niet verdronken.
!

Er werd pas alarm geslagen door een mevrouw, die belde de brandweer, toen de eerste kadavers rondobberden. Dus da AID draait de zaak om, evenals veel boeren uit dat gebied deden, die gaven ook de media de schuld.
Blijkt dat dit (dieren daar laten staan na de toegestane datum) geen uitzondering is maar regel, alleen begon het nu opeens te stormen.

Als ik de AID (die al jaren op deze boer geattendeerd wordt) de burgemeester en de Fryse Gea hoor begint het toch wel erg te jeuken. Wie moet er toch zo nodig gespaard blijven?????

Lees ik op een ander forum dat de Fryse Gea daar ook paarden bij had lopen? Hoe zit dat? Ruikt het nou ergens naar of lijkt dat maar zo. Die boer aanpakken zal een stormloop worden op nog meerdere adressen waar het niet pluis is, dat durft men niet in Nederland. Hoevele dieren die voor de consumptie bestemd zijn worden niet op gelijkwaardige wijze gehouden en behandeld? Wij vinden dat voor paarden erg, maar velen vinden koeien, varkens, paarden, kippen 1 pot nat.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:01

IKbenEllen schreef:
bokjeborgeld schreef:
wet my ass.... ik moord 18 stuks van mijn familie uit.... moet ik mijn kinderen dan maar weer terug krijgen omdat ik volgens de wet voogd ben!!!!

vind dat ze te weinig doen voor de diertjes in Nederland

laten ze maar een dierenwelzijnswet in de grondwet vastleggen!

Je kunt dit gewoon niet vergelijken met je familie uitmoorden. Dat die man nalatig geweest is zou kunnen, weet ik niet, maar hij zal die paarden echt niet bewust dood hebben laten gaan. Dat is nl. zijn brood wat daar loopt.

Prima, een wet voor dierenwelzijn, maar EERST de situatie in de (mensen)verzorgingstehuizen verbeteren.

Jij denkt nuchter en je hebt gelijk.....dat gewijs met de vinger naar wie schuldig is .Ik zeg maar zo.. HAAL EERST DE BALK UIT JE EIGEN OOG EN DAARNA DE SPLINTER UIT EEN ANDER Z'N OOG.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:06

djuno schreef:
zat trouwens nog wat bladzijden terug te lezen...en kwam ik deze post tegen

Cristina schreef:
Ik ben nl ook een dierenarts Knipoog

als dit zo is dat zouden deze praktijken jou al helemaal tegen je borst moeten stuiten...gezien het feit jij juist gestudeerd hebt om dieren te behandelen/helpen

Daar wordt geleerd op een onafhankelijke manier , eerlijk en volgens de wettelijke normen te handelen. Je niet laten beinvloeden door (vage )geruchten van buitenaf. En in dit geval door mensen die het hoogste woord voeren over iets waar ze niet op dat moment bijwaren!!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:09

Cristina schreef:
Daar wordt geleerd op een onafhankelijke manier , eerlijk en volgens de wettelijke normen te handelen. Je niet laten beinvloeden door (vage )geruchten van buitenaf. En in dit geval door mensen die het hoogste woord voeren over iets waar ze niet op dat moment bijwaren!!!!

Vreemd dat jij dan wel gelijk je oordeel klaar hebt terwijl je er helemaal niet bij was.
Volgens jou was de hulpverlening voor de veulens niet goed en dus ook de beslissing van de daar aanwezige dierenarts niet. Clown

Maar jij noemt Omroep Friesland dus "vage geruchten van buitenaf" begrijp ik?

Begin mezelf nu ook af te vragen hoe het met die dierenartsen zit die paspoorten voor pups afgeven met mooie stickertjes van intentingen terwijl ze desbetreffende pup nooit hebben gezien.
Eerlijk en volgens de wettelijke normen zei je toch?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:12

Cristina schreef:

jij klamt je steeds vast aan het gebeuren van vorige week...maar wat van al die andere talloze keren?? Er zijn hier nu toch al een aantal bokkers geweest die zelf gezien hebben hoe het er daar aan toe gaat! Of zijn dat ook (vage) geruchten??

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:14

Cristina schreef:

Wat nou geruchten, lees de de posts van die mensen niet die wel eens bij hem zijn geweest??? Of sluit je bewust je ogen daarvoor???

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:15

ThePast03 schreef:
Cristina schreef:

Vreemd dat jij dan wel gelijk je oordeel klaar hebt terwijl je er helemaal niet bij was.
Volgens jou was de hulpverlening voor de veulens niet goed en dus ook de beslissing van de daar aanwezige dierenarts niet. Clown

Maar jij noemt Omroep Friesland dus "vage geruchten van buitenaf" begrijp ik?

Begin mezelf nu ook af te vragen hoe het met die dierenartsen zit die paspoorten voor pups afgeven met mooie stickertjes van intentingen terwijl ze desbetreffende pup nooit hebben gezien.
Eerlijk en volgens de wettelijke normen zei je toch?

Nou ..zeg eens eerlijk wat vond jij van die hulp verlening ...militairen...paarden op een dobberend schip...eerst de veulens splitsen van de moeders.... als ze maar droog overkomen...nazorg doet de boer zelf wel... lekker blijven toeren om het eilandje dan durft een gemiddeld paard niet op dat bootje af te komen..... Vond jij dit werkelijk goed?? Of waren die Friese meiden nou zo dom die de hele kudde binnen no time mee kregen........Nou ??

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:16

Ik heb ergens anders op bokt gelezen dat hij helemaal niet goed voor zijn beesten zorgt,die meiden wonen in t zelfde dorp als hem,dat zegt al genoeg lijkt me!Zij wonen er dichtbij en komen er dan ook geregeld langs!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:18

Cristina schreef:
Nou ..zeg eens eerlijk wat vond jij van die hulp verlening ...militairen...paarden op een dobberend schip...eerst de veulens splitsen van de moeders.... als ze maar droog overkomen...nazorg doet de boer zelf wel... lekker blijven toeren om het eilandje dan durft een gemiddeld paard niet op dat bootje af te komen..... Vond jij dit werkelijk goed?? Of waren die Friese meiden nou zo dom die de hele kudde binnen no time mee kregen........Nou ??

Ik ben er niet bij geweest en zoals jij het nu schets heb ik het in ieder geval niet op tv gezien.
De militairen zijn in ieder geval niet in aktie geweest, dat weet ik wel.
Maar waarom zou ik twijfelen aan de deskundigheid van de dierenarts die daar ter plaatse was?
Jij als dierenarts kan me dat vast wel vertellen toch?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:19

Cristina schreef:

waarom mag jij nu WEL je mening baseren op iets wat je alleen uit de media gehaald hebt....en wij mogen dat niet??
Jij was er immers toch ook niet bij door je spreekuur??

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:23

slimmerik schreef:
Gos wat een gedram....van al die rechtertjes hier. Laat toch gewoon het gerechtelijk onderzoek plaatsvinden. Mocht hij schuldig bevonden worden door een rechter dan ben ik bereid de eerste baksteen te gooien Nors opkijken

Maar jullie verhalen veranderen net zo vaak en worden net zo veel aangedikt als die van de instanties daar....

En ik erger me helemaal kapot aan die mensen die die arme paardjes willen kopen en ze een goed leven willen bieden: in een paddock onder tig dekentjes en de haren dik in de vlecht....bah....

Ik hoop dat als de paarden in beslag worden genomen ze linea recta naar het slachthuis mogen: een eerlijk einde zonder gezeul en dwangverpleging
.....

Heb jij zelf paarden???? En zo ja, hebben die dan geen dwangverpleging??? Die hebben jou ook niet zelf als baas uitgekozen!!!

Ook ik heb gezegd, breng mij maar één van die paarden. En ik erger me kapot aan dit soort uitspraken. Hoe kun jij oordelen over al die mensen die zo'n dier willen opnemen??? Je bent nog nooit bij mij geweest en weet niet hoe mijn paarden er bij staan....... Dus ff niet zo snel je oordeel klaar hebben...

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:23

Bitchy...als de AID of DB daar regelmatig controleerd wordt daar echt goed gecontroleerd hoor dat is niet zomaar even vanaf de weg kijken!
Ik heb zelf ook klanten gehad die gecontroleerd werden en dat wordt ook aan de DA doorgegeven die daar dienst hebben. Die houden het echt goed in de gaten. Maar je moet niet gaan overdrijven. Een paard kan nou eenmaal niet als een mens worden beschouwd, hoe graag we hem op schoot zouden willen nemen en in de huiskamer laten staan. Het zijn super aantrekkelijke dieren. Maar je moet eens kijken bij varkenfokkers....en kistkalfjes...da's pas echt zielig. Maar die worden volgens de wettelijke normen gehouden ...daar kun je dus niets tegen doen...alleen hopen dat ze heel goed verzorgt worden Bloos

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:29

Cristina schreef:
Bitchy...als de AID of DB daar regelmatig controleerd wordt daar echt goed gecontroleerd hoor dat is niet zomaar even vanaf de weg kijken!
Ik heb zelf ook klanten gehad die gecontroleerd werden en dat wordt ook aan de DA doorgegeven die daar dienst hebben. Die houden het echt goed in de gaten. Maar je moet niet gaan overdrijven. Een paard kan nou eenmaal niet als een mens worden beschouwd, hoe graag we hem op schoot zouden willen nemen en in de huiskamer laten staan. Het zijn super aantrekkelijke dieren. Maar je moet eens kijken bij varkenfokkers....en kistkalfjes...da's pas echt zielig. Maar die worden volgens de wettelijke normen gehouden ...daar kun je dus niets tegen doen...alleen hopen dat ze heel goed verzorgt worden Bloos

Ik heb het over het feit dat jij zegt dat wij naar vage geruchten luisteren (niet waar), en vervolgens jij zelf wèl je mening basseert op de dingen uit de media, maar dat heeft Djuno net al heel duidelijk verwoordt....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:29

Cristina schreef:

Dus moeten we vanaf nu maar niets meer doen aan dierenmishandeling omdat er altijd wel weer ergere gevallen zijn.
Lekker standpunt hou jij erop na.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:32

ThePast03 schreef:
Cristina schreef:

Ik ben er niet bij geweest en zoals jij het nu schets heb ik het in ieder geval niet op tv gezien.
De militairen zijn in ieder geval niet in aktie geweest, dat weet ik wel.
Maar waarom zou ik twijfelen aan de deskundigheid van de dierenarts die daar ter plaatse was?
Jij als dierenarts kan me dat vast wel vertellen toch?

Die dierenarts heeft een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd op de dieren en gezegd dat ze KERNGEZOND waren. Hij is klaar nu... Nu gaat de AID verder. Ik geloof niet dat de Dierenarts heeft gevraagd of er militairen kwamen...dat zal de (plaatselijke)overheid wel geregeld hebben.
Die werden ook in een hoek gedreven door dit drama! Zo kun je het uit handen geven aan een instantie die behoord te redden.

Enige tijd geleden is op mijn bedrijf een oefening geweest om brandweerlieden te LEREN hoe ze moesten omgaan met paarden op stal tijdens een (nep)brand. Ze bleken allemaal 2 linkse handen te hebben. Geeft niet... dit is ook niet alledaags voorkomend. Blij dat ze die oefening gedaan hadden vonden ze zelf!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:33

Ik ben het eens met Slimmerik. Al die valse sentimenten waarbij mensen nu ineens een zielig paardje willen opnemen, maar vanavond gewoon weer kistkalf of bioindustriekop eten.

Waar komen die paarden terecht? Onder zes dekens in een stal met drie dichte zijwanden en uitzicht op een blinde muur?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:35

Cristina schreef:
Die dierenarts heeft een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd op de dieren en gezegd dat ze KERNGEZOND waren. Hij is klaar nu... Nu gaat de AID verder. Ik geloof niet dat de Dierenarts heeft gevraagd of er militairen kwamen...dat zal de (plaatselijke)overheid wel geregeld hebben.
Die werden ook in een hoek gedreven door dit drama! Zo kun je het uit handen geven aan een instantie die behoord te redden.

Enige tijd geleden is op mijn bedrijf een oefening geweest om brandweerlieden te LEREN hoe ze moesten omgaan met paarden op stal tijdens een (nep)brand. Ze bleken allemaal 2 linkse handen te hebben. Geeft niet... dit is ook niet alledaags voorkomend. Blij dat ze die oefening gedaan hadden vonden ze zelf!

Je gelooft niet dat de da gevraagd heeft of er militairen kwamen?
Waar baseer jij je uitspraken eigenlijk op, op je geloof?
De dierenarts is van het begin tot het einde betrokken geweest bij deze gebeurtenis.

Verder zit jij hier behoorlijk te speculeren.
Dat zal, ik geloof....

Wat voor een bedrijf heb je eigenlijk?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:36

Christina,

Zijn paarden worden op exakt dezelfde manier gehouden als bij een varkensfokker of bij kistkalfjes.......... da's het hele probleem nou juist? Veel, heel veel op een kleine ruimte, zo weinig mogelijk aan onderhoud besteden en zoveel mogelijk winst maken. Het zijn daar geen DIEREN maar veulenmachine's.
Helaas NET BINNEN de wettelijk normen maar die staan ook wel ERRUG laag gsteld!

En dan wil Veerman de Dierenwelzijnswet afschaffen? AANSCHERPEN die handel en niet zuinig ook!

Enne....... die blinde muur hebben ze al.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:36

ThePast03 schreef:
Cristina schreef:

Dus moeten we vanaf nu maar niets meer doen aan dierenmishandeling omdat er altijd wel weer ergere gevallen zijn.
Lekker standpunt hou jij erop na.

Amen ThePast03!!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:37

Arabesk schreef:
Ik ben het eens met Slimmerik. Al die valse sentimenten waarbij mensen nu ineens een zielig paardje willen opnemen, maar vanavond gewoon weer kistkalf of bioindustriekop eten.

Waar komen die paarden terecht? Onder zes dekens in een stal met drie dichte zijwanden en uitzicht op een blinde muur?

Daar gaat het topic allang niet meer over. Clown
En je verwijzingen naar mensen die vlees eten beginnen een beetje afgezaagd te worden nu.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:40

Arabesk schreef:

niet dat ik geopperd heb dat ik daar een paard vandaan wil halen....maar dan komt het hier 24/7 in de wei (zomers) en 's winters de hele dag buiten en s'nachts binnen en alleen onder een ongevoerde regendeken..
Of doe ik het dan ook fout??