Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninah schreef:Er worden wel allemaal redenen gegeven waarom de paarden zo mager zijn e.d. (veulens die erbij lopen, paard is oud en kan niet meer goed eten, ontstoken kies) maar waarom wordt er zo weinig of pas zo laat wat aan gedaan dan?
Arabesk schreef:Bloedonderzoek, geen idee. Vraag de eigenaress zou ik zeggen.
Het veulen is nog erg jong, ik denk zelfs te jong om af te spenen.
Toen ze gedekt werd zag ze er goed uit.
arno8 schreef:Dat is het verschil eigenlijk... nu gaat de discussie er over of een veulen afgespeend kan worden of niet. Als de dierenbescherming deze discussie nou met de eigenaar had gevoerd, dan hadden ze helemaal niet met grove middelen hoeven komen om alles mee te slepen.
Quellian schreef:arno8 schreef:Dat is het verschil eigenlijk... nu gaat de discussie er over of een veulen afgespeend kan worden of niet. Als de dierenbescherming deze discussie nou met de eigenaar had gevoerd, dan hadden ze helemaal niet met grove middelen hoeven komen om alles mee te slepen.
Goh, ik ben het met je eensCommunicatie, altijd belangrijk.
MAAR... Aan de andere kant weet je ook niet of ze er al eerder op aangesproken is door de DB, zal ze ook niet aan de grote klok hangen.
Ik hoop alleen dat het voor alle dieren goedkomt. Maak me geen zorgen over de hoeven en ribben, maar wel om de poownie met het oog. Blijf ik gewoon zielig vinden
katiavl schreef:Ninah schreef:Er worden wel allemaal redenen gegeven waarom de paarden zo mager zijn e.d. (veulens die erbij lopen, paard is oud en kan niet meer goed eten, ontstoken kies) maar waarom wordt er zo weinig of pas zo laat wat aan gedaan dan?
ik vind het eerlijk naar een excuus riekend, en iets verzinnen om het goed te praten....
stef schreef:even puur uit mijn eigen ervaring. Ik heb eens de DB gebeld voor een aantal paarden wat tot over de knieeen onder de mok zat, liepen in een blubberig land, dus was ook niet zo gek.
Dikke benen onder de bloederige en etterende korsten.. En tja, ik kende de eigenaar en ik wist dat die van mij niets zou aannemen. Ik heb de DB gebeld om advies, wat ik het beste zou kunnen doen.
Een paar dagen later werd ik gebeld dat ze langs geweest waren en de eigenaar verplicht hadden de dieren onder medische zorg te stellen. Ze zouden na 2 weken terug komen en dan moest hij rekeningen kunnen laten zien (en er moest uiteraard verbetering op treden) dat is toen ook gebeurt, dus zaak afgehandelt.
Ander verhaal met een ex verzorgpony: beestje stond al 4 maanden aangebonden in een "box" (nouja, bij 1 zuchtje wind had je het idee dat het in zou storten)
Ik mocht alleen maar poetsen, mocht haar er niet uithalen. Ze kreeg beschimmeld hooi, en stro kreeg ze al helemaal niet. Ik zocht dus de beste plukken uit om te voeren, en probeerde met de rest maar een beetje op te strooien. Verder kreeg ze wel water, maar dan kwam uit vieze stinkende ton (rottend regenwater dus) Ook hier is de DB bij geweest, eerst 2 waarschuwingen, toen zijn ze nog een keer met politie geweest (aangezien boer lief gewapend met riek achter de inspecteurs aan ging) en toen is de boel verbeterd. Ik was echter niet meer welkom, want voor hem was wel duidelijk dat de klacht maar van 1 persoon kon komen ... (als je niet wist dat daar een pony stond zou je het ook niet te weten komen)
Dus dat zijn weer hele andere ervaringen
arno8 schreef:Is dat misschien een idee voor een nieuwe regel op bokt? Dat je bij een topic dat al 7 pagina's loopt, niet meer mag reageren op alleen het openingsbericht?
Quellian schreef:arno8 schreef:Is dat misschien een idee voor een nieuwe regel op bokt? Dat je bij een topic dat al 7 pagina's loopt, niet meer mag reageren op alleen het openingsbericht?
Stel het voor