Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Idle_Jasmijn

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:02

hey,wat een onzin! ik ben zelf ook een paar x naar dat ponykamp geweest en ik vond het er erg leuk!!! helemaal geen eng sektarisch gedoe... oom guus vond ik auperaardig en tante attie ook, wat kunnen mensen tog domme dingen verzinnen !!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:03

Lijkt mij niet dat dit verzonnen is...

Heb je het hele topic wel gelezen? Er zijn zat mensen die weten hoe het in elkaar steekt.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:10

Idle_Jasmijn schreef:
hey,wat een onzin! ik ben zelf ook een paar x naar dat ponykamp geweest en ik vond het er erg leuk!!! helemaal geen eng sektarisch gedoe... oom guus vond ik auperaardig en tante attie ook, wat kunnen mensen tog domme dingen verzinnen !!!

Hmm... ik neem aan dat de mensen in dit topic die zeggen dat er wèl wat aan de hand is, dat niet voor de lol gaan zitten verzinnen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:21

Idle_Jasmijn schreef:

Dit is nou een "kind" om medelijden mee te hebben.
Vind het doodnormaal dat ze op ponykamp gaat bij een griezelige pedofiel.
Dat ze iedere avond naar een donderpreek moet luisteren.
Dat ze zich onvoorwaardelijk moet overgeven aan de zienswijze van Oom Guus.
Vind het doodnormaal dat vegetarische mensen een nacht lang bij hun bord moeten blijven zodat ze vless leren eten.....

Triest heel triest..... Om daar nou ook nog een SA of een nieuwe user voor aan te maken.

Ik hoop dat je ouders de kracht zullen vinden om je hier uit te trekken.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:23

mee eens!!!
Ik dacht ook gelijk S.A.
Kan ook haast niet anders, niemand die bij z'n volle verstand is zal zo'n opmerking hier plaatsen. Nou ja wellicht dat ze ook is gehersenspoeld door "ome Guus".
Dan is het eigenlijk alleen nog maar triester...

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:31

Dat vegetariërs gedwongen worden om vlees te eten vind ik echt walgelijk. Het hele kamp en gedoe er omheen is walgelijk, maar ik ben zelf vegetarisch en dat lijkt me echt vreselijk.
Ik zou niet voor mezelf instaan vrees ik. Scheve mond

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:34

sherwood schreef:
mee eens!!!
Ik dacht ook gelijk S.A.
Kan ook haast niet anders, niemand die bij z'n volle verstand is zal zo'n opmerking hier plaatsen. Nou ja wellicht dat ze ook is gehersenspoeld door "ome Guus".
Dan is het eigenlijk alleen nog maar triester...

Misschien is het 'Ome Guus' wel... Knipoog
Beetje verdacht dat er speciaal een SA wordt aangemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:00

@ Schimmelig, dat dacht ik dus ook al Nagelbijten / Gniffelen

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:05

Is het filmpje ook ergens anders te bekijken?

(Flash krijg ik hier niet meer aan de praat)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:16

ooh wat erg dit!!!! dit flimpje, die hele guss is echt eng, en hoe durft hij zichzelf ome guus te nomen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:36

tja.. ik zou me kinderen niet naar een kamp sturen waarvan de eigenaar al bij voorbaat zegt dat ik mijn kinderen slecht opvoed .. maar laatste zin van Guus.. dat het God's werk is "en als het afgelopen moet zijn, dan is het afgelopen" Ja graag!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:48

ieeeeuw wat een enge vent...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:30

Het probleem van zo'n man is dat hij echt denkt dat hij dit allemaal doet omdat God dat wil.
Hij is letterlijk ziek in zijn hoofd, het is heel triest om te horen dat zo'n man nog jaren lang door heeft kunnen gaan met zijn praktijken.
Zijn site heb ik vluchtig bekeken, en het gaat meer over geloof dan over paarden.
Veel ouders zien er geen kwaad in, omdat ze denken dat iets leren over het geloof echt geen kwaad kan. (daarom zitten veel niet-gelovigen op een gelovige school) Ze wisten niet dat die man daar veel te ver in ging.
En aangezien het blijkbaar niet strafbaar is om kampen e.d. te organiseren waarbij extremistische geloofsovertuigen aan de orde komen, is het voor zo'n man natuurlijk heel makkelijk om hier mee door te gaan.
Ik ben benieuwd hoe er werkelijk aan toe ging op kamp, wat daar precies gebeurde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:34

Misschien is die vent wel hardstikke schizofreen dat hij allemaal waanbeelden heeft Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:44

Had dit kamp eens een islamitische grondslag moeten hebben, dan zat die gek allang in de gevangenis.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:47

Dat denk ik ook Amondi.
We kijken uit naar mannen met tulbanden en baarden, maar de grootste extremisten zijn blijkbaar mensen die je al jaren kent.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:06

Ik ben er ook op kamp geweest, zo'n 16 jaar geleden ...Ik kan me er niet alles meer van herinneren , maar ik vond het daar verschrikkelijk! En nu ik zo door dit topic lees, komt alles weer een beetje bovendrijven....OUDERS< STUUR JE KINDEREN HIER NIET NAAR TOE!!!!!!!!!!!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:08

Schimmelig schreef:

Misschien is het 'Ome Guus' wel... Knipoog
Beetje verdacht dat er speciaal een SA wordt aangemaakt.

Was mijn 2e gedachte Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:12

Als ome guus trouwens een tulband om doet is hij niet te onderscheiden van een sektarische islamiet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:25

hahaha wat is trouwens een S.A.??
ik vind alleen de reacties op de gene die het kamp wel leuk vonden, erg belachelijk. Ik heb het er altijd goed naar m'n zin gehad. De simpelheid en het waarderen van de kleine dingen in het leven. Tsja sommige mensen(waaronder ik) kunnen tegen dit soort taferelen. Kunnen de preken een oor in ander oor uit laten gaan en dus gewoon een hele leuke en gezellige tijd hebben op het kamp. Guus is vriendelijk, maar apart en bizar. heeft vreemde dingen en tsj...die heeft iedereen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:54

SA = schaduw account
Tja, dingen zijn nooit zwart/wit (zoals iedereen ze graag zou willen hebben) wat voor mafkees die Guus ook is (aangeraakt door Jezus, donderpreken, kinderen dwingen iets te eten) hij heeft vast ook goede kanten. Al denk ik dat iemand met zelfde soort denkbeelden als Guus niet het ideale persoon is voor ponykampen (of iets anders dat met kinderen heeft te maken).

j3zusfr3ak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:53

hallowa!!

"Het ponyrijden is slechts een lokkertje, in werkelijkheid moeten de kinderen uren bijbelstudie volgen en ’s avonds ook donderpreken van Hoddenbagh aanhoren.”

dit word gezegt...

ik vind dit eigenlijk maar onzin… ik heb ben 2 keer mee geweest op een kamp van ome guus, 1 keer met his horses en ik heb wel bijbel studie gehad… maar geen uren… en die donder preken van ome guus vallen ook wel mee… hij kan heel knorrig zijn en heel gemeen overkomen, maar ik geloof niet dat hij kinderen daarmee wil pijn doen. ome guus zegt altijd wat je fout doet, maar daar kan je alleen maar van leren… en dit betekend niet dat hij geen complimentjes geeft… integendeel dat doet hij heel goed… en vaak!!

ook word vermeld:

“jongens en meisjes werden strikt gescheiden gehouden, ook viel het mij toen op dat de jongeneren vooral veel problemen hadden met drugs of thuis en op school.”

ik zat op een jongens/meisjes kamp en we hadden alleen verschillende tenten… thats all… ik mocht gewoon bij de meisjes naar binnen en ik heb zelfs met een MEISJE een paard verzorgt… en ik kan nou niet zeggen dat ik thuis problemen heb en dat ik verslaaft ben aan drugs… ook mijn zusje en broer (zie berichten hierboven… Knipoog ), hebben hier niks van gemerkt…

nog even dit:

“Het ponyrijden is slechts een lokkertje”

dit is ook absoluut niet waar… ik ben er heen gegaan niet kunnende paardrijden… hij zei zelfs dat ik als een zoutzak op dat paard zat en er geen ene **** van kon… maar na die week kon ik gewoon netjes paardrijden… Knipoog ik heb toen zelfs nog een compliment gehad op de manege omdat ik zo goed reed… Knipoog

ik ben nu trouwens we weer van de paarden af… maar ik ben nog wel heel veel met het geloof bezig.. Knipoog

dus… Ik vind het allemaal maar een raar verhaal en ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen biet van vind kloppen… en zijn vrouw is by the way ook heel aardig Knipoog

groetjes!!

en als je weet dat het een christelijk kamp is... en je wilt niks weten van het geloof... waarom ga je dan nog naar dat kamp toe... je weet dan toch dat je christelijke ideëen hoort... Knipoog

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:47

Het gaat op de manier waarop het word verkondigd. Natuurlijk weet je als je naar een ponykamp gaat waarbij duidelijk staat dat ze het een en het ander zullen leren en lezen over het geloof, dat je daar dan ook iets mee te maken hebt.
Maar de verhalen die ik hier heb gelezen, spreken niet over een beetje lezen en luisteren, maar over angstige en verwarrende situatie's. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling van een ponykamp.
Een ponykamp met een gelooftintje moet absoluut kunnen, maar een man die kinderen uitscheld, een keuze laat maken die gemaakt wordt uit angst, dat gaat te ver!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:34

j3zusfr3ak schreef:
hallowa!!

"Het ponyrijden is slechts een lokkertje, in werkelijkheid moeten de kinderen uren bijbelstudie volgen en ’s avonds ook donderpreken van Hoddenbagh aanhoren.”
.......>
dit is ook absoluut niet waar… ik ben er heen gegaan niet kunnende paardrijden… hij zei zelfs dat ik als een zoutzak op dat paard zat en er geen ene **** van kon… maar na die week kon ik gewoon netjes paardrijden… Knipoog ik heb toen zelfs nog een compliment gehad op de manege omdat ik zo goed reed… Knipoog

ik ben nu trouwens we weer van de paarden af… maar ik ben nog wel heel veel met het geloof bezig.. Knipoog

dus… Ik vind het allemaal maar een raar verhaal en ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen biet van vind kloppen… en zijn vrouw is by the way ook heel aardig Knipoog

groetjes!!

en als je weet dat het een christelijk kamp is... en je wilt niks weten van het geloof... waarom ga je dan nog naar dat kamp toe... je weet dan toch dat je christelijke ideëen hoort... Knipoog

Dan zou ik als ik jou was maar heel snel weer opsodem*teren naar een website van Ome Guus! En ons hier niet vermoeien met je reclame/ spam!

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:40

Inderdaad Amondi!
Volgens mij zit Ome Guus hier wel achter, aangezien al die gebruiks maar 1/2 berichten gepost hebben en allemaal wel zeer te spreken zijn over het ponykamp, en de rest van de bokkers niet.