Pony gestolen in Limburg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Re: Pony gestolen in Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:28

Smokey_luv schreef:
Wat Erg voor je!
Ik denk wel dat het een lief beestje is!

Ik zal mijn ogen wel open houden rond Geertruidenberg, Raamsdonksveer, Raamsdonk, Oosterhout en Breda

Sterkte!!!!

Hier sluit ik me bij aan!!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:33

Ik vraag me af ChingYi, ben je al op stal geweest (waar de Haflinger stond dus)?

Lientjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:34

Sterkte, ik hoop echt dat ie snel gevonden wordt!
Ik zal ook m'n ogen openhouden in de buurt hier..

MirjamN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:35

Wow....... wel erg, maar kan iemand nou eens uitsluitsel geven wie de eigenaar is van die Haflinger en hoe het nou precies zit?

De DA's en hoefsmeden informeren is een slimme zet, net als SABS6 waarschuwen.

Wat zijn specifieke kenmerken; littekens etc. (ide van mij mist bijvoorbeeld een stukje uit zijn oor). goede foto's van zijn bles en evt. andere aftekeningen. Waarom is ie niet gechipt (is verplicht), dat maakt het ook alweer makkleijker om hem te vinden.

Enne... je kunt je altijd als zogenaamd geinteresseerde koper in een Haflinger van (noem maar op: 9 jaar oud, stokmaat, etc.) voordoen op marktplaats ofzo

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:36

Ik zou direct een foto op marktplaats zetten met een oproep !! Heb je dat al gedaan?? Ik kan nl. niets vinden.

Bij de politieberichten in Limburg staat trouwens ook niets.....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:44

Jeetje wat een nachtmerrie!!

edit; ik lees net de laatste reacties door, en blijkbaar is marcus dus niet jouw pony? Misschien is het idd een misverstand? Als ik jou was zou ik eerst contact met de eigenaar opnemen (erheen gaan!!) en mocht het allemaal zo zijn dat Marcus echt gestolen is, zet dan een advertentie op MP, bel tv zenders etc!
Laatst bijgewerkt door Kytha op 18-04-06 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:48

Nog een paar vraagjes:

Wie is de eigenaar van de Haflinger (wie heeft paspoort, etc.)? Heeft de Haflinger stamboekpapieren? Zo ja wie heeft die in z'n bezit? Wanneer heb je je paard voor 't laatst gezien? En inderdaad nog een paar speciale kenmerken, desnoods kleine ticjes van 'm...

Verder zo veel mogelijk mensen waarschuwen, op stal waar hij stond, marktplaats en andere verkoopsites, overal vertellen wat er is gebeurd, supermarkten, school, alles wat je maar kan bedenken moet je volplakken met flyers. Misschien ook bij een paar paardenmarkten langsgaan? Handelaren?

CarNelson

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:49

heej egt erg voor jullie! maar weet de politie in Belgie en Duitsland er ook van?? het komt vaak voor dat ze ook naar het buitenland gebracht worden! Maar issie wel gechipt?
veel sterkte in iedergeval!
XxX

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:50

slimmerik schreef:
Het lijkt me ook dat er iets aan de hand is.
1. Het feit dat ze geen recente foto's heeft van Marcus. (ze plaatst wel 20 foto's per dag op bokt)
2. Het is nu kwart over 8 en ze is nog niet online geweest. (als mij zoiets zou overkomen dan sliep ik niet en bleef online voor nieuws)
3. Gisteravond zat ze vrolijk mee te posten op een ander topic over ditjes en datjes.....
4. Het staat nog steeds niet op het nieuws (ook niet bij L1)
5. Met ChingYi's gevoel voor drama hadden er allang foto's van bandensporen, opengebroken hek etc. hier op bokt gestaan.....

Maar als het waar is (waar ik toch van uit ga) wens ik haar en de eigenaar veel sterkte!!

Misschien een beetje bot, maar sluit me volledig aan bij slimmerik. Gezien de dingen die slimmerik al opnoemde, twijfel ik toch wel heel erg....
Laatst bijgewerkt door Hollyleaves op 18-04-06 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:50

Wat ik vreemd vind is dat ze, zoals ik dat hier gelezen heb, nog geen contact met de eigenaar gehad heeft (of de eigenaar van de stalling als het haar eigen pony is). Dat zou ik als eerste doen, het zou inderdaad kunnen dat hij onenigheid heeft met iemand of dat hij het inderdaad zelf gedaan heeft??

Vind het wel erg zielig voor haar, maar mocht Marcus echt gestolen zijn dat ben ik er bang voor, zo'n pony is binnen mum van tijd de grens over.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:51

Ok, ik ken Ching-Yi dus, ik heb jaren in hetzelfde dorp gewoond, tot voor kort.

Voor opheldering:
Ze beweert dat de de eigenaar is van die pony's die daar staan dat ze die gekregen heeft van die man, maar dat is niet waar.
De paarden staan gewoon nog bij de eigenaar, staan op zijn naam, hij betaald alles, hij voert, mest uit etc.....
Het enige wat ik Ching-Yi ooit heb zien doen is rijden met die pony's.

Ok, ze heeft vaak rare dingen gedaan, ze heeft niet zo'n goede indruk gemaakt hier op bokt, maar dat betekent niet dat dit zomaar allemaal onzin is! Ik vind het echt erg voor haar dat dit allemaal in twijfel wordt genomen. (en geloof me, ze is helemaal geen vriendin van me, in tegendeel)

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:52

Coby schreef:
Charos schreef:
Is de pony wel gestolen? Is hij niet gewoon opgehaald door zijn eigenaar? Meende te lezen dat je nog geen contact met hem had gehad.

He he. Eindelijk iemand die het met me eens is. Marcus stond nog gewoon bij zijn eigenaar. Misschien heeft hij hem goed kunnen verkopen. En omdat hij er zelf toch niets mee deed, heeft de koper hem meegenomen. Neem aub eerst eens contact op met de eigenaar, ipv een complete speuractie op touw te zetten!

Dit is wat ik ook al dacht.. ik vind het een beetje vreemd, tenslot is elk paard waar de TS mee om gaat der verzorgpaard of eigen paard ,

sorry vind het niet echt geloofwaardig!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:53

vivanes schreef:
Ok, ik ken Ching-Yi dus, ik heb jaren in hetzelfde dorp gewoond, tot voor kort.

Voor opheldering:
Ze beweert dat de de eigenaar is van die pony's die daar staan dat ze die gekregen heeft van die man, maar dat is niet waar.
De paarden staan gewoon nog bij de eigenaar, staan op zijn naam, hij betaald alles, hij voert, mest uit etc.....
Het enige wat ik Ching-Yi ooit heb zien doen is rijden met die pony's.

Ok, ze heeft vaak rare dingen gedaan, ze heeft niet zo'n goede indruk gemaakt hier op bokt, maar dat betekent niet dat dit zomaar allemaal onzin is! Ik vind het echt erg voor haar dat dit allemaal in twijfel wordt genomen. (en geloof me, ze is helemaal geen vriendin van me, in tegendeel)

misschien heeft hij ze gewoon verkocht als ze toch van hem zijn ...

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:54

Ik moet zeggen dat ik ook al heeeeeeeeeeeeeeeeel lang geen foto`s van dit paard gezienn heb en de ts start toch zeker 10 topics per week

oke beetje overdreven maar een beetje raar!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:58

ik ben ook benieuwd hoe dit verder gaat
haflingers worden wel snel gestolen omdat ze altijd zoveel op elkaar lijken enzo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:59

Kon je niet even je eerste bericht editten?

Ik vind het ook een beetje vaag verhaal, ik HOOP dat het niet waar is, zodat de pony nog lekker in zijn landje staat, maar ik ga er maar vanuit dat het wel waar is. Over dit soort dingen moet je geen grapjes maken immers. Ik vind het wel echt vreemd dat TS beweerd dat de pony van haar is.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:03

Citaat:
Bericht Onderwerp: Re:
Nieuwe postGeplaatst: Gisteren 21:49

Ja das idd wel slimmer,
de beugels los is om haar eraan te laten wennen dat doen er heel veel.
Maar longeren is idd een beter idee

________
Citaat:
Geplaatst: Gisteren 21:29

Reacties:
Views:

die pony is in het begin altijd erg fris, dus laat ik haar even in de bak rennen voordat ik erop kruip dan is ze al wat energie kwijt zeg maar ;

hingYi
Citaat:
Geplaatst: Gisteren 21:25

Reacties:
Views:

haha, dat was toen ze het al een aantal keer op heeft gehad, de eerste keren heeft ze hem gewoon omgehad en toen weer eraf gehaald, dat loslaten kwam later pas

Idd wel vreemde berichtjes geplaatst door iemand die net de liefde van haar leven kwijt is....
Misschien toch maar even temmen?
Ik vind het op zijn minst vreemd dat je zo'n lol kan hebben in zo'n spannende tijd.....
Daarbij staan in haar profiel veel duidelijker foto's van deze pony, waarom die niet plaatsen ipv een afgebogen hoofd?
Wordt het niet tijd dat iemand met de stalhouder belt om het verhaal te verifiëren?

jill_hv_niek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:04

heeej echt belagelijk........ naja ik woon in een gat met alleen maar warmbloed paarden dus als dr n hafje rondloopt zal k opletten!!!
groetjes jill

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:08

volg dit ff....

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:10

kamaron schreef:
volg dit ff....

Idem, volgens mij krijgt dit verhaal nog een staartje !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:11

@ Amondi, ik geloof dat ze het daar over een andere pony heeft

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:13

Sjonge jonge, bokt zal bokt weer niet zijn!!!! Wat een wantrouwen in een persoon. Iedereen doet wel eens iets verkeerd, maar een ander wordt er gelijk de hele tijd op afgerekend!!!!!
Als dat meisje denkt/ vindt/ wilt of wat dan ook dat die pony van haar is, laat haar lekker in die waan...... Daar hebben jullie toch geen last van?

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:14

ik kan me niet voorstellen dat iemand zoiets verzint.. dus vind ik dat er erg makkelijk geoordeeld word, ondanks wat er allemaal gebeurt is op bokt (en met mij en chingyi onderling) geloof ik haar verhaal wel! zoiets verzin je toch niet.. en ik vind het dan ook erg gemeen om er meteen het slechtste van te denken!

volgens mij was het zo dat als de eigenaar kwam te overleiden dat zij de pony dan mocht hebben..

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:17

o wat erg!
denk dat je snel actie moet ondernemen mbt advertenties overal, blaadjes ophangen etc
want wie weet doen ze hem naar het buitenland oid

heel veel sterkte!!

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:17

Ik hoop dat je je pony snel zult terugvinden!
En of de pony nu wel of niet van haar is....dat maakt het verhaal niet minder erg!