Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fronton schreef:De stalhouder heeft er niks mee te maken, mensen zetten hun paarden zelf bij elkaar.
ellenlouise schreef:Ik neem aan dat je aan mijn stukje refereert? Terwijl je eigen paard het levende voorbeeld is van een paard met een (gedrags?)probleem waardoor hij niet naar buiten kan.
En aan die problemen kunnen zeer veel verschillende oorzaken ten grondslag liggen, die zeker niet altijd aan de huidige eigenaar te wijten zijn.
Dan is het toch logisch dat je die problemen probeert aan te pakken? Om je paard een zo natuurlijk mogelijk leven te geven. Dat heb jij toch zelf ook geprobeerd?
russel schreef:Gaan we er nu van uit dat er het ganse jaar alleen blubber is, en dat die paarden daar als ze in pension staan ook 24 uur per dag in staan??![]()
Dus rijden in een natte bak is ook uit den boze??
Het is wel of het een of het ander. Die gulden middenweg is er dus niet....
ShannaY schreef:ellenlouise schreef:Ik neem aan dat je aan mijn stukje refereert? Terwijl je eigen paard het levende voorbeeld is van een paard met een (gedrags?)probleem waardoor hij niet naar buiten kan.
En aan die problemen kunnen zeer veel verschillende oorzaken ten grondslag liggen, die zeker niet altijd aan de huidige eigenaar te wijten zijn.
Dan is het toch logisch dat je die problemen probeert aan te pakken? Om je paard een zo natuurlijk mogelijk leven te geven. Dat heb jij toch zelf ook geprobeerd?
Lag het allemaal maar zo simpel!
ellenlouise schreef:Ik neem aan dat je aan mijn stukje refereert? Terwijl je eigen paard het levende voorbeeld is van een paard met een (gedrags?)probleem waardoor hij niet naar buiten kan.
ShannaY schreef:Ik durf dat geen gedragsprobleem te noemen, zijn probleem gaat denk ik wel wat verder dan zijn gedrag, want hij is in omgang gewoon normaal als elk ander paard.
Hoe pak je zo'n probleem aan dan? Hoe geef je zo'n paard een zo natuurlijk mogelijk leven?
Citaat:...Kijk ponies en paarden die minder geevolueerd zijn dan de meeste rijpaarden kun je ook prima buiten houden en in koppels maar ik denk dat een hoop paarden van nu toch mee gegaan in de evolutie en moet je dus denk ik anders behandelen
OemmiejO schreef:Goh, had ik niet verwacht.![]()
Anoukie schreef:Zo meteen op 2 vandaag (Nederland 2) zal dit item ook besproken worden!
MissJ schreef:Maar daarin zei Machteld hele andere dingen over stalpaarden dan hier beweerd worden.
.Sjoert schreef:En als je dan ook nog even meldt wat er gezegd is.. Dat zou op zich ook wel weer fijn zijn.