Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:39

CarpeDiem schreef:
de stap was duidelijk onregelmatig!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En over een dom amateurtje en die grote ruiter. Ik ben zon dom amateurtje, met zonder wedstrijd ervaring, maar zien of een knol stokkreupel loopt kan ik wel!!

knollen zitten in de grond

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:40

nee, dat vind ik weer niet zo. hij loopt niet zo onregelmatig hoor! ik zie een heeeeeeeeeel klein beetje onregelmatig heid. maar dat kan ook aan mij liggen. Carpediem, dat is zwaar overdreven.

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:40

Onregelmatig, of liever gezegd een onzuivere tact is iets heel anders dan stokkreupel, en onder niet rad versta ik kreupel, en dat was Salinero echt niet.
Als je die stap stokkreupel noemt had Anky uitgesloten moeten worden, evenals de overige 90% van het deelnemersveld.

Laurens reed een superkur, maar de stap van Ollright was ook erg slecht, evenals de stap van Lingh niet tactzuiver was, maar ja, Anky heeft gewonnen, dus laten we vooral Anky afzeiken

Arielle_

Re: Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:41

ik vind deze punten niet correct, omdat ze niet zo'n super geweldige proef had gereden, maarja

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:43

Raiza verwoordt het idd goed. De stap was niet zwaar onregelmatig, maar niet geheel tactzuiver, maar ik denk dat ik er misschien 1 of 2 heb gezien die in de verzamelde stap 100% tactzuiver waren, dus wat dat betreft

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:44

Missmieke, idd, ik wist niet hoe ik het dan moest zeggen. tactzuiver.. okej maar dat bedoelde ik. ik bedoelde ook niet dat ie kreupel liep maar "hij liep niet 100% tactzuiver

juliael

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:45

Wij hebben de uitzending gemist gisteren (drukke boerderij) hebben op uitzending gemist gekeken, maar kunnen niets vinden, wij willen het graag zien

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 21:49

juliael schreef:
Wij hebben de uitzending gemist gisteren (drukke boerderij) hebben op uitzending gemist gekeken, maar kunnen niets vinden, wij willen het graag zien

zie de filmpjes op de vorige bladzijde

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:06

Dank u Horsedances voor de filmpjes!
Heb er van genoten.
Vond ze allemaal prachtig om te zien. Hubertus Smidt was wel iets minder.
Ik vond de proef van Isabelle Werth trouwens prachtig. Vond die echt heel vloeiend gereden.

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:13

De verzamelde stap was zeker niet tactzuiver ,dit heeft niks met kreupelheid te maken ,in de uitgestrekte stap dus toen hij meer lengte kreeg werd het beter maar nog niet genoeg . Ik ben absoluut geen Anky fan maar het begin van de proef was zeker goed De passage is altijd goed bij Anky ik vindt de piaffe deze keer ook goed meestal gaat hij versnellen. De pirouettes zijn wat groot maar dat mag tegenwoordig geloof ik. De wissels om de pas , ach hij was even scherp voor het been. Het niet stil kunnen staan tijdens het halthouden worden zeker geen punten op gegeven ? Weet ik niet maar voor mij zegt dat wel iets over de ontspanning. Als een paard zich ontspant kan hij wel degelijk stilstaan.

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:19

andafries schreef:
De verzamelde stap was zeker niet tactzuiver ,dit heeft niks met kreupelheid te maken ,in de uitgestrekte stap dus toen hij meer lengte kreeg werd het beter maar nog niet genoeg . Ik ben absoluut geen Anky fan maar het begin van de proef was zeker goed De passage is altijd goed bij Anky ik vindt de piaffe deze keer ook goed meestal gaat hij versnellen. De pirouettes zijn wat groot maar dat mag tegenwoordig geloof ik. De wissels om de pas , ach hij was even scherp voor het been. Het niet stil kunnen staan tijdens het halthouden worden zeker geen punten op gegeven ? Weet ik niet maar voor mij zegt dat wel iets over de ontspanning. Als een paard zich ontspant kan hij wel degelijk stilstaan.

Idd de stap was niet zuiver en werd beter naar mate hij de uitgestrekte stap begon. Ik had de band nog niet gezien en las de reacties over de wissels om de pas en ik dacht ´hij deed een pas niet ofzo´ maar het viel mij nog mee, je krijgt er geen onvoldoende voor hoor

juliael

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:24

Geweldig de filmpjes bedankt voor de tip. De boerderijdames en heren!!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:00

Bedankt Horsedance! Echt super!

Ze kunnen stuk voor stuk goed rijden.. En als een van de paarden niet rad was geweest waren ze niet eens gestard.. Het heeft dus geen zin om de gaan muggeziften.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:01

ik heb net nog een keer zitten kijken, hij verliest door spanning hier en daar bijna z'n 4-tact, maar geen enkele keer dat hij het helemaal kwijt is, zeg maar

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:09

Ik snap niet dat jullie het allemaal alleen maar over onzuiverheid hebben als Carpediem zegt dat ze stokkreupel is. Het is ook altijd hetzelfde, als een topper als Carpediem iets zegt wordt het gelijk weer de grond in gepraat

Maar al reed Anky een nette proef, ze kreeg me deze keer niet echt op het puntje van mijn stoel. Vandaar dat ik toch wel verrast was door een nieuw wereldrecord qua punten, al vond ik de overwinning wel terecht.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:12

ANKY Gefeliciteerd (mocht je dit lezen terwijl je schuil gaat achter een boktnaam)

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:16

ik vind het top hoor, wat ze presteert, ik doe het d'r niet na. De overwinning was wel echt terecht, het puntenaantal, ik denk van niet, maar daarbij zeggend dat ik zelf niet op dat niveau rijd en ook geen jurylid ben op dat niveau, dus in principe kan ik daar ook niet veel over zeggen.... Oke, en nu houd ik erover op.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:33

Zoals Mariette Withages in een televisie-interview na Mechelen terecht stelde is Anky één van de weinige ruiters die problemen oplost voordat ze er zijn. Mariette noemde Anky een supertalent etc....De wereld-record score van Anky en Salinero is mede te danken aan het super optreden van Laurens, Imke en Edward. Toen die al boven de 80% scoorde was het niet zo moeilijk meer te voorspellen dat dit naar de 90% ging.

Dat er nog best wat mis was blijkt ook uit het feit dat ze geen 100% heeft gescored.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:32

heb anky met jumping adam gezien met een kur en sindsdien hoeft ze van mij niet echt meer te winnen. tenminste niet op deze manier. Als je wilt weten wat er precies gebeurde dan pm je me maar.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:04

Ik heb het helaas niet gezien...
maar wat een punten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:04

Wat kunnen jullie allemaal zeuren zeg Normaal gesproken zijn Anky en Sali van een briljant niveau. Dat ze nu iets minder reden was duidelijk, zelfs Sjef zat nee te knikken, maar het niveau was nog steeds hoog genoeg om boven de rest uit de stijgen. Dat het nu iets minder was wil nog niet zeggen dat het slecht of eerste plaats onwaardig is, het was nog steeds goed genoeg. Wij zijn met zijn alleen gewoon verwend om een uberbriljante proef van haar te zien, hij was nu nog "gewoon" briljant, en dan gaan wij zeuren?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:11

Heb net gekeken en het blijft natuurlijk fantastisch, zo makkelijk ziet het eruit allemaal.

Maar vind hem vooral in de passage wel ongelijk in het voorbeen of ben ik de enige die zich daaraan stoort? Hij tilt rechts duidelijk hoger op dan links. Verder bij de inzet van wissels de croupe wat hoog ja. En idd kantelt ie in de appuyementen naar rechts, links is wel super.

Gewoon top proef maar geen wereldrecord waard vind ik zelf.

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:21

speedylover schreef:
het leek wel of sali onregelmatig liep :S , of zie ik dat verkeerd?

Nou dat idee had ik ook in de stap.
Ik kijk toch liever naar een kur van Edward en Lingh dan van Anky en Salinero Sorry voor de Anky fans

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:35

zo heb iedereen toch een voorkeur waar die het liefst naar kijkt..vond iig het publiek super daar en handjes op elkaar voor de NOS!!!!!...wat zijn we blij dat de tv rechten van voetbal naar een andere zender zijn gegaan....een uur lang dressuur op tv!..wauw!!.......Vond het van anky ook niet haar beste proef maar de pa/pi dat is tcoh wel erg moeilijk te verslaan....vond het zowiezo een genot om naar te kijken..Laurens en edward ook!...uuhhmmm, vond van Bartels haar paardje wel erg veel met het staartje heen en weer gaan..en dat stoort me toch en voor de rest heb ik er geen verstand van...voor mij is een proef goed als ik kippevel krijgt en dat was eigenlijk bij Laurens het geval....en de jury was gewoon in een goede bui, mede danks zij het publiek want dat was wel erg gaaf!!

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:42

Ja, leve de NOS!
Denk niet dat we zeuren hoor Chayenne. Zelf iemand met niet echt veel verstand van dressuur kan zien dat er foutjes waren in hun proef. Dat gééft niks, het is een momentopname, vorm van de dag, 2 levende wezens, maar om daar nou zowat 90% voor te geven? En dan het verschil tussen haar punten en die van Laurens ja, dat vind ik gewoon geen eerlijke beoordeling. Die stond aan het einde van de proef ook ontspannen en muisstil, terwijl Salinero zijn automatisch piloot weer bleef hangen. Hij had ook moeilijker lijnen. Op dat niveau vind ik bovendien dat er veel meer aandacht uit hoort te gaan naar het geheel en niet alleen naar de kunstjes die dubbel scoren. Of geef anders maar eens dubbele punten voor de staponderdelen. Wissel dat eens af. Zien we misschien weer eens wat meer normaal stappende paarden . Stang overdwars? Aftrek. Ruk en pluk? Aftrek. Kijken wie er dán in de top staan!