bullsh*t ga toch fietsen stelen en laat ons met rust
ik rijd al heel mn leven buiten en dan komt er ff een pipo mij vertellen dat ik een rijbewijs moet hebben tsssss
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

runningkawa schreef:Een paard wat dan een paar keer omhoog gaat, maar die je na een tijdje wel van de groep weg krijgt?
Of zeggen ze bij de eerste keer omhoog gaan al, gezakt?
runningkawa schreef:Maar oke, jij weet door je ruiterbewijs dat je in stap andere paarden en mensen moet passeren (ik heb dat ding niet en weet het ook)
Maar je bent gewoon asociaal en doet dat niet?
Je kunt de regels wel weten, maar er naar handelen is ook wat anders.
runningkawa schreef:Wie weet over een paar jaar apperlbolfan
Dan hebben zoveel mensen hun ruiterbewijs, dan moeten ze nog een melk koetje hebben

runningkawa schreef:Maar oke, jij weet door je ruiterbewijs dat je in stap andere paarden en mensen moet passeren (ik heb dat ding niet en weet het ook)
Maar je bent gewoon asociaal en doet dat niet?
Je kunt de regels wel weten, maar er naar handelen is ook wat anders.
).
. Wat een idioot zeg.

Ludora schreef:roosje84 schreef:Niet meer dan logisch hoor...en btw niet elke paard is het zeflde maar ook niet elke auto is het zelfde
Ik durf te zweren dat ik elke auto kan besturen (berijden) maar absoluut niet elk paard.
daar ben ik het mee eens
Rare vergelijking dus...
runningkawa schreef:Ik denk ook als je er langs loopt, want ook dan ben je volgens de auto theorie een bestuurder
)
? Mork schreef:Ik denk dat de gedachte op zich goed is! Je moet eens weten hoeveel ongelukken er buiten gebeuren met zowel paard als ruiter.
Alleen 1 ding een paard zal altijd een onvoorspelbare factor hebben hoe braaf een paard ook kan zijn. Het blijven vluchtdieren.
Ik zie bij ons regelmatig pony meisjes crossen met shetlandertjes, zonder cap op het fiets of voetgangerspad met alle gevolgen van dien!
Ja die mogen van mij een rijbewijs gaan halen!
In het ziekenhuis heb ik ook regelmatig hersenletsel gezien agv een val van een paard. En dat heeft vaak niets te maken met de rijvaardigheid van de ruiter zelf! Maar met factoren van buitenaf waar je paard dus op reageert, automobilisten natuurlijk oa. Tja er zal het 1 en ander goed vastgelegd moeten worden willen ze dit invoeren.
Fleury schreef:Ludora schreef:Maar zo ie zo vindt ik het raar dat mensen die een bepaald aantal punten/niveau bij springen, dressur of SGW hebben dan nog een RB moeten hebben.
Ik zal me even voorstellen: 9,5 jaar rijervaring waarvan 9 jaar buitenritten. De laatste 2,5 jaar met verzorgpony meerdere keren in de week en sinds 1 jaar ook alleen.
Dressuurniveau: onderlinge wedstrijdjes B dressuur en springen ook onderling tot 70-80 cm.
Ik zou het dus zelf erg vreemd vinden dat ik dan wel een ruiterbewijs nog zou moeten halen maar iemand die L2 dressuurt maar nooit buitenkomt niet!!!
KNIP
Dus ik zit er niet zo heel erg mee..
Dat heeft toch apsoluut geen nut!!
Maarja.. het zal vast nog wel een tijd duren
hoop ik!!