Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amondi schreef:On topic: Je moet eens beginnen. Zorg dat er hele goede jonge pony's bij (ex-) kaderleden thuis komen en worden afgericht op FEI niveau.
Deze pony's komen dan te staan op de kader stoeterij alwaar de RABO bank een deel van zijn sponsorgeold in kwijt kan. Vanuit de verenigingen, kringen en regio's worden jonge ruiters en amazones voor gedragen die de juiste instelling en talent hebben, maar bij wie het geld (evt) ontbreekt om €30.000 per jaar uit te kunnen geven zodat 1 kind uit dit gezin zijn sport kan beoefenen.
Na deze selectie komen de kinderen een paar weekenden of weken in de stoeterij aan het werk met deze pony's.
Doordat er vaste instructeurs staan wordt het snel duidelijk welk kind het vermogen heeft om te leren en wie de juiste instelling hebben.
Vervolgens worden de begeleiders van deze kinderen( ook wel ouders en instructeurs genoemd) gescreend.
Is alles akkoord dan stelt de KNHS een pony voor een jaar ter beschikking aan dit kind. In dat jaar krijgen ze begeleiding en dienen ze progressie te laten zien. Het z.g. jeugdkader.
Kom je niet in dit jeugdkader kun je alsnog geselcteerd worden voor een A of B kader maar je concurentie is dan wel veel steviger dan nu het geval is.( nu, kun je idd een B kader plaats kopen, een A kader plaats moet je verdienen of de mazzel hebben dat het bijna leeg is)
Je zou ook kunnen denken aan regiogebonden instructiecentra's, waarbij je een proeve van bekwaamheid moet afleggen om daar te mogen trainen.( proeflessen) Op je eigen pony, maar wel met de bedoeling een pony uit de pool te mogen gaan rijden.
Mijn fantasie slaat op hol, Exloo is te koop, laten ze maar vast beginnen met inrichten...
arabiandevil schreef:ik zag maria gister nog op jumping rijden....t ziet er echt schattig uit hoor...!!!
peanutbutter schreef:VOlgens mij draait ht daar praktisch om miek bij de pony dressuur![]()