Hoefbevangenheid velde wereldkampioensmerrie Poetin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:18

CGJ12 schreef:
kimmie1 schreef:
......... Dit heeft advocaat van Marie,
mr Muriel Blackstone

, bevestigd. Vanwege de grote ernst van de zaak wil mr Blackstone geen nader commentaar geven.

Dat klinkt gewichtig, maar dat is toch dat meidje dat samen met Stephan Wensing een (slechts) paar maanden (wellicht weken) in www.paardenadvocaat zat?

Uhm... mr Blackstone..... Zal ie vast niet leuk vinden als je m meidje noemt

kimmie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:21

Neem aan dat mr voor meester staat.

Anoniem

Re: Hoefbevangenheid velde wereldkampioensmerrie Poetin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:25

Citaat:
Verschrikkelijk...Merrie is op veel te vroege leeftijd aan veelste zware training blootsgesteld!

Ik vind het niet bepaald netjes om dit zo op de voorpagina te zetten. Het komt over alsof de hoefbevangenheid veroorzaakt is door 'te vroeg' 'te zwaar' belasten, maar wie zegt dat dit:

1) Daadwerkelijk het geval is geweest
2) En zo ja, de oorzaak is van de hoefbevangenheid. Hoefbevangenheid kan namelijk tig oorzaken hebben.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:12

Wat ik me af vraag? Zijn we hier nu aan het discuseren of poetin om een redelijke rede is af gemaakt of om de verkeerde reden?

CCCCorine, De TS heeft eerst dit topic geopent en dit er onder gezet. Pas later is het VN geworden. Het is dus niet echt de schuld van de TS dat dit op de voorpagina staat

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:43

Clitia schreef:
frunnik schreef:
Wat ik nou niet snap, waarom koop je in hemels naam een fokmerrie voor een boel centjes, als ze al kreupel is van de hoefbevangenheid. Is wel een enorm groot risico wat je dan neemt.

Clitia schreef:
Wat ik niet snap, is dat iedereen meteen begint te roepen dat dit wereldwonder op 4 benen is omgelegd om het geld.

Wat ik niet snap is waarom jij mijn quote daarbij zet, want ik zeg niet dat ze is omgelegd voor het geld

Clitia schreef:
Deze mensen hebben haar gekocht omdat ze in haar een geweldige fokmerrie zagen. Is dat zo verkeerd? Is het verkeerd dat deze mensen 900.000 euro hebben neergeteld om een paard alleen maar als fokmerrie te gebruiken? Zodat ze niet de marteling hoefde te ondergaan van wéér een imbiciel die erop ging zitten terwijl ze stijf stond van de pijnstillers? Maar zodat ze haar gang zou kunnen gaan op een groene weide, met haar dartelende nageslacht aan haar zijde?

Dat bedoel ik dus met mijn opmerking. Hoe eerlijk is het om een merrie die op de pijnstillers moet voor de pijn van haar hoefbevangenheid, om die als fokmerrie voor dartelend nageslacht te gebruiken. Net wat ze dan nodig heeft een hormoonhuishouding die overuren maakt en een honderd kilo extra op haar benen. Net waar ze op zat te wachten

Ik snap niet dat de eigenaren deze merrie als fokmerrie hebben gekocht. Volgens mij zijn ze nooit op de hoogte geweest van de gezondheidsproblemen van deze merrie toen zij haar kochten. Ik bedoel wie geeft er nou bijna een miljoen uit aan een kreupele merrie die ook niet geschikt is voor de fok. Volgens mij zijn die mensen netjes gezegd, flink in de maling genomen.

Duur grapje

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:49

de merrie stond in een kliniek toen ze werd gevonden,
stond daar niet voor niets denk ik

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:13

Ze werd in Nijkerk ook aan beide voorbenen verdoofd voordat ze voorgereden werd.Omdat ze anders allicht hartstikke kreupel zou zijn...arme dier..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:14

Er is mij verteld {door iemand die daar een paard heeft staan} dat het er eerlijk bij verteld is.

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:11

Zolang een paard platgespoten is met pijnstillers, valt niet te beoordelen hoe erg een aandoening is. Bovendien zou het gaan om een peesblessure.

(Pleuris cntrl z )

Juridische stappen lijken mij tegen de curator, had hij niet bevolen dat de merrie getraind zou worden voor de veiling, dan hadden de pogingen van Xavier Marie haar te redden waarschijnlijk geslaagd. Ik durf te wedden dat zonder deze training Poëtin nog minstens als fokmerrie had kunnen schitteren.

Trouwens, had heer curator het geduld gehad haar te laten genezen, dan had ze gezond veel meer dan €900.000 op kunnen leveren. En had hij daar de tijd niet voor gehad (faillissementen wil men natuurlijk zo snel mogelijk opgelossen) dan had hij haar zonder training/voorrijden moeten veilen. Voor mijn part met pijnstillers, zodat ze niet stokkreupel zou zijn.

Maar die training... Anyway, speculaasjes speculaasjes speculaasjes.

Overigens, Frunnik, omdat ik jou woorden gebruikte, had ik jou quote gebruikt. Onderaan stond overigens ook dat ik niemand persoonlijk aanviel. " "

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:25

training? Ik dacht dat ze 1 keertje gereden was en dat was dan dus op de veiling.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 15:18

judith_cloud schreef:
Wat ik me af vraag? Zijn we hier nu aan het discuseren of poetin om een redelijke rede is af gemaakt of om de verkeerde reden?

CCCCorine, De TS heeft eerst dit topic geopent en dit er onder gezet. Pas later is het VN geworden. Het is dus niet echt de schuld van de TS dat dit op de voorpagina staat

En daarbij,heb ik al meerdere keren gezegt dat ik die zin anders bedoelde.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 15:19

Elisa2 schreef:
training? Ik dacht dat ze 1 keertje gereden was en dat was dan dus op de veiling.

Euh??
Weet je wel iets over Poetin?
De merrie is wereldkampioen geworden. En dus vaker gereden,en niet 1x op de veiling.
En ze is (volgens mij)meerdere keren geveild; nadat ze kampioen was geworden,was ze voor 2,5miljoen euro verkocht!
En afgelopen jaar is ze weer geveild en toen bracht ze 900.000 euro op!

malije

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:46

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:56

dank je wel, Ik had altijd al graag een foto van die merrie willen zien

jaja, hobbel wel weer naar de thee en speculaasjes....

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:05

frunnik: Als fok merrie zou ze wel gebruikt kunnen worden daar je tegenwoordig ook merries kan spoelen. Zo hoeft het beesje geen last te dragen. Het is wel wat duurder maar voor het fokken van top paarden. Ik denk dat er veel meer aan de hand was. Ik snap niet dat ze dat beest hebben laten rijden met een injectie dat maakt echt alles kapot. Ik ben er in de normale mensen sport al op tegen geweest omdat je gaat overbelasten. Maar laat ik ook even eerlijk zijn het is allemaal speculaas. want wat er nu werkelijk aan de hand was is niet duidelijk. Ik moet wel zeggen dat ik de omstandigheden zeer vreemd vind en dat werkt speculeren in de hand, zeker met een half bericht als dit. Het is jammer van het paard en veel te vroeg gestorven ik kan er alleen maar bedroeft om wezen,

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:33

Ik weet dat je een merrie kunt spoelen, maar vaak worden ze dan juist met hormonen gespoten.

Wat ik er toen uit begreep wilden ze haar ook gewoon als normale fokmerrie gebruiken omdat de ET al meerdere malen niet gelukt was. En dit zou dus al helemaal niet aan te raden zijn.

Trouwen even een vraagje er was indertijd sprake van 2 embryo's die gespoeld waren. Een met Jazz als vader en een met Contango als vader. Weet iemand of dat Contango veulen nog geboren is? En waar dat dan evt. gebleven is?

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:55

Elisa2 schreef:

Ik neem aan dat je bedoeld "1x gereden onder verantwoording van de curator". Dat valt dus helaas tegen: ze is uit de kliniek in Duitsland gehaald, zonder conditie omdat ze al een tijd had stilgestaan. Toen heeft de curator haar laten trainen, zodat ze op de veiling mét conditie voorgereden zou kunnen worden. Zodta ze goed zou showen enzo.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:40

Clitia schreef:
Elisa2 schreef:

Ik neem aan dat je bedoeld "1x gereden onder verantwoording van de curator". Dat valt dus helaas tegen: ze is uit de kliniek in Duitsland gehaald, zonder conditie omdat ze al een tijd had stilgestaan. Toen heeft de curator haar laten trainen, zodat ze op de veiling mét conditie voorgereden zou kunnen worden. Zodta ze goed zou showen enzo.

Hoe weet je dat?

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:22

een vriendin van mij heeft met de veiling poetin enz ingevlochten en zei laatst dat ze waarschijnlijk door mannen voordat ze op transport is gegaan vergiftigd is en hierdoor dus dood is gegaan...

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 04:00

MariskaFally schreef:
een vriendin van mij heeft met de veiling poetin enz ingevlochten en zei laatst dat ze waarschijnlijk door mannen voordat ze op transport is gegaan vergiftigd is en hierdoor dus dood is gegaan...

oh jee....... het wordt steeds spannender...

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:09

wat ik net zei dat klopte niet. ze was hoefbevangen en toen is de hoefzool eruit gevalle en het hoefbeen ge kanteld
en daardoor is ze accuut ingeslapen (zei mijn vriendin) ik had het verkeerd begrepe

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:03

Nou MariskaFally,
dat is niet één woordje verkeerd begrepen, maar de hele wereld omdraaien

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:04

Dat scheelt nogal wat zeg. Vergiftigd of gekanteld hoefbeen

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:29

ja ik weet dat dat nogal wat scheelt maar dit ging waarschijnlijk over een ander paard maar ik dacht dat het over poetin ging.. mijn excuses

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:57

story, prive, weekend, party???????