Meisje komt om na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Re: Meisje komt om na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:48

o mijn got
zo erg
ik ben pas met paard gevallen gelukkig had ik niks 16 jaa rpas en inderdaad als je die foto's ziet krijg je echt ene raar gevoel
sterkte voor alle nabestaande
dikke kus
r.i.p. hester rust zacht

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:02

Love_sodera: Idd ze liepen met rouwbanden. Het is echt erg.. zo jong!

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:04

wow.. Dit raakt je echt wel..
Hoe moeilijk dit wel niet moet zijn voor iedereen in haar omgeving
sterkte voor degene die in verband met haar staan!

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:06

ik vind het supper erg
bij de manege klein maar dapper ( Nunspeet ) heeft ze een keer een wedstrijd georganiseerd moest voor school en heb er ook mee gedaan
ze kan echt supper goed rijden
ik wens iedereen heel veel sterkte er mee

Tinusjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:13

jeetje zeg!!!! dit raakt me echt wel! en dan sta ik daar altijd lol te beleven met het temmen van paarden... 16!!! nog jonger dan ik...

ik wens iedereen heel veel sterkte.

lindsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:20

Vraag me alleen af, wat der ouders met haar eigen paardje dan zouden doen.. Als er ooit met mij iets zou gebeuren, hoop ik echt, dat ze mijn paardje houden..

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:25

echt verschrikkelijk
ik heb er echt geen woorden voor...
zo jong en dan gebeurt dit. het blijft erg,om het even welke leeftijd natuurlijk.

heel veel sterkte voor familie en vrienden.

die rouwbanden op wedstrijd is echt lief van de rijvereniging.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:26

Idd geen woorden voor. Zit hier zelf met tranen in men ogen. Rust zacht....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:49

zo mooi,
zo jong,
het is zo oneerlijk,

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:55

Oneerlijk...
Je wordt er echt stil van hé...
Sterkte aan iedereen die haar gekend heeft.

Daarom zeg ik altijd,geniet van het leven,en leef vandaag,want het kan zo snel afgelopen zijn...

Weet er nog iemand of de ouders het paardje houden ofzo ?

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:56

Krijg rillingen bij de gedachten wat ik misschien aan het doen was op het moment dat zij dood ging..

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:56

Echt erg,
Iedereen kan dit overkomen, vorig jaar heeft mijn paard ook gestijgerd en achterover geklapt.. gellukig had ik niks als even bewusteloos en een zware hersenschudding en een paar kneuzingen..

Familie Vrienden Veel sterkte

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:36

lindsy schreef:
Vraag me alleen af, wat der ouders met haar eigen paardje dan zouden doen.. Als er ooit met mij iets zou gebeuren, hoop ik echt, dat ze mijn paardje houden..

Ik denk wel dat je door het paard aan het vreselijke ongeluk herinnerd wordt.
En dat je misschien iemand de schuld wil geven voor wat er gebeurd is.
Dus ik zou in zo'n geval het paard denk ik weg doen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:46

sterkte..vind het erg zat wat er gebeurt is, maar vind het kortdoor de bocht dat mensen of het paard of het meisje of de manege de schuld geeft. ik ben ook wel eens met een paard achterovergegaan en is gelukkig goed afgelopen. heb meer van die "probleempaarden" onder me. veel jonge paarden ook. het ene paard is gevoeliger voor dingen dan het andere. bij sommige paarden hoef je er voor maar iets aan te zitten en gaan al de lucht in. paarden met pijn bestaan ook nog.

en mischien zou dit paard wel gek zijn dan, maar denk dat het meer iets anders zal zijn, verleden of wat dan ook wie weet.

sterkte voor de nabestaande van dit meisje. ondanks alles is dit het ergste wat je kan overkomen om zo'n jong meisje die nog een heel leven voor zich heeft te verliezen

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:01

Ik ben vaker met een paard / pony achtergeklapt, hoe jonger je bent, des te minder je aan de gevolgen denkt.
Je vind zoiets dan nog stoer en durft zo'n uitdaging wel aan. Naarmate je ouder wordt besef je steeds meer wat de gevolgen kunnen zijn en denk je niet alleen aan jezelf, maar ook aan de personen om je heen.
Zodra je op een paard stapt weet je dat er risico's aanzitten....
Ik zou het sneu vinden als het paard hierdoor aan een tragisch eind zou komen. Het is beslist niet zijn bedoeling geweest om zijn berijder te 'vermoorden'. Lijkt me dat Hester dit ook niet zou willen.

Hier kun je veel woorden over schrijven, maar het belangrijkste is, dat men toch weer even (langer) stil blijft staan bij de risico's die je neemt in je leven en of ze dat je wel waard zijn

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:11

silvana schreef:
zo mooi,
zo jong,
het is zo oneerlijk,

Idd... zo onbegrijpelijk

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:16

niet iedereen leest goed:

- het was niet haar eigen paard
- ook geen manege paard
- het was niet op de manege, maar bij iemand thuis

Lijkt me heel erg als dit gebeurd en het is dan jouw paard!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:21

Jeetje, ze is even oud als ik Echt vreselijk...
Heel veel sterkte aan de nabestaanden, ongelofelijk dat dit soort dingen toch gebeuren... de harde realiteit.

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:40

Zo wat erg zeg! Tja paard rijden is leuk als je het goed kunt. Maar het blijft een risico, het kan iedereen overkomen. De beste ruiter kan het zelfs overkomen!
Tja ik had het een keer met een 3 jarige hengst die ik zadelmak maken was. Ik zat erop hij stond opeens kaars recht overeind, onmogelijk dus om te blijven zitten. Ik gleed eraf paard liet zich achterover vallen op mij. Het duurde een hele tijd voordat de springruiter bij wie ik in dienst was hem overeind had. Wis niet eens meer wat ademhalen was zo pijnlijk ff 800 kilo op je. Later stond het paard overeind maar ik kon met 2 liesbreuken en een buikbloeding met de ambulance vervoerd worden naar het ziekenhuis. Het ambulance personeel stond ervan te kijken dat ik dat overleefd had. Tja ik had zeker geluk! Maar vanaf toen heb ik nooit meer jonge paarden zadelmak gemaakt. Maar wat er zeg voor de familie en voor dat meisje dat zij dat niet overleefd heefd. 16 jaar verschrikkelijk voor iedereen natuurlijk erg als je zo iets overkomt maar 16 jaar echt erg. Ik wens de familie heel veel sterkte!

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:46

Oooh, vreselijk!! Niet te beseffen hoe alles ineens over kan zijn voor zo'n jonge meid. En wat een vreselijke nachtmerrie voor haar ouders, familie, vrienden, kennissen... Een nachtmerrie waar je nooit meer uit komt.

Hoorde het verhaal vandaag en thuis zijn we allemaal geschokt... "Het zal je maar gebeuren"... dat zou Hester ook gedacht hebben.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:48

Dit is te erg voor woorden... Ik word hier echt stil van...

Paardrijden is in feite altijd een risico. Het is en blijft een dier met dierlijke instincten.

Sprakeloos...

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:59

Vreselijk..
Nog zo jong..

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:59

Wat verschrikkelijk, zo'n jonge meid nog.

Veel sterkte aan alle nabestaanden!

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:52

alle mensen gecondoleerd met dit verlies, erg wat hier gebeurd is, het blijven levende wezens, en voor je het weet lig je er af. moeilijk om zomaar mensen op de kop te geven of het paard. de manege waar zij toevallig reed word vaak de dupe jammer. iedereen sterkte gewenst jammer dat ze er niet meer is.
hester rust in vrede.

geit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 02:16

ten eerste heel veel sterkte vor iedereen die haar kent.
ten tweede mensen denk na voor je met zinne gaat roepen zoals schuld van de manege,geen gediplomeerde instructie.het maakt niet ut waar het gebeurd is of wie er voor verantwoordelijk voor is.het had niet mogen gebeuren maar er is niks aan te veranderen.hoe gediplomeerd mensen ook zijn als instructrice kun je er niks aan veranderen of een paard steigerd of niet.het blijven dieren met een eigen wil en wat je ook doet als een paard iets wil kun je wel een gevecht aangaan maar je paard zal winnen.ik stapte ook altijd maar op elk paard zonder dat ik zoiets had van mischien kan het wel een beest zijn die niet helemaal lekker in zijn hoofd is.ik heb ook een paar keer op een paard gezeten wat ook recht overend stond en op dat moment moet je zo snel na gaan denken dat je er niet altijd aan denkt om niet aan de teugels te trekken.maar wie zegt dat ze dat echt heeft gedaan en mischien heeft ze de teugels wel omlaag proberen te trekken.wij kunnen er iniedergeval niet over oordelen want wij zaten niet op dat paard.
R.I.P