Kelly mag paard Queen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 02:15

Dan zet de helmen maar op en begin maar vast te graven als je dat vertelt.... dat je vind dat de eigenaren van het paard een punt hebben, of dat je het wel begrijpt dat de eigenaren er alles aan doen om het paard terug te krijgen.....

Sommigen zitten met 2 petten op en vinden dat een gestolen paard altijd terug moet naar de eigenaar echter alleen als het aan hun criteria voldoet...

En ja ik heb het topic gelezen, en het vorige ook wat uitmonde in wedstrijd verslagen...

(even wat aangepast )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:59

[[/quote]

.

Het paard zal dus een brandmerk hebben gehad en is als veulen al op de keuring geweest en ingeschreven in een stamboek. Alleen aan het bepaalde brandmerk kun je zien welk bepaalde stamboek in vrage komt. Met een veulen ga je niet naar een keuring als het gewoon een leuk vermeerder veulen is, maar een veulen met een bepaalde waarde en met vooruitzichten. Bovendien enkel aan de bouw of de mooie ogen van een paard kun je niet bepaald zien of het nu een BWBP, KWPN, Holsteiner, Westfaal, Hannoveraner of Oldenburger is bijvoorbeeld. De heel specifieke kenmerken van deze paarden zijn in de loop van de laatste, pakweg 40 jaar verdwenen door aandere fokrichtlijnen en andere ideeen over hoe een goed rijpaard er zou moeten uitzien.

Daar ik ook inmiddels heb ervaren, dat dit paard wat nu Queen genoemd vastgesteld.

ard, nog de huidige bezitster Kelly. Ik heb alleen het hele verhaal een paar keer goed gelezen en heb hier en daar geïnformeerd.[/quote]

Ik denk toch niet dat je goed gelezen hebt.Van het zijn niet de ouders maar Kelly zelf ,die de papieren hebben aangevraagd.
-Kelly was 12 toen ze Qeeun kreeg,als kind van twaalf weet je nog niks van paarde diefstallen hoor,hooguit uit de Penny.
-Mijn veulen is ook naar de keuring geweest, en dat is echt niet een veulen van zoveel waarde dat heeft gewoon met de papieren te maken.
-Bovendien heeft het paard een bokhoef.Vraag ik me af of jij zo trots gaat zijn als je een veulen met een bokhoef gefokt zou hebben.eerlijk gezgd zou ik het niet eens gekocht hebben ,al had het gouden papieren.

Ik ben met Kelly ook in discussie geweest over hoe ze het brandmerk niet hebben kunnen zien,ze heeft het keurig uitgelegd .Maar ik kan me voorstellen dat als je iets al 120x heb uitgelegd tot voor de rechters aan toe ,je schijt ziek word van het uitleegen en dat je mensen maar negeert in plaats van constant je zelf te moeten verdedigen als paardedief.
Bovendien heeft het meisje wel andere dingen aan haar hoofd als gezeur van mensen die vinden dat ze mogen zeggen dat ze haar paard niet verdient.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:11

Het heeft helemaal niets met "verdienen" te maken....
Of welke waarde wie jij plakt aan een paard met een bokhoef, zomereczeem ed.
Weet jij dan wat de "emotionele waarde" van de eigenaren van dat paard waren? Hebben er niet op bepaalde wedstrijden waar Kelly met Queen kwam (en dit is geen verwijt naar wie dan ook) foto's gehangen van Queen als veulen en dat de eigenaren nog steeds zoekende waren?

Dit is grensoverschrijdend en kan bepalend zijn voor alle eigenaren die bestolen worden en wiens paard weer boven water komt op welke manier dan ook.

Verder hoeft een mening van iemand niet gelijk te betekenen dat men anti-Kelly of pro-eigenaren is.

Napoline

Re: Kelly mag paard Queen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:43

Kelly is hier de paardendief niet geweest, wel iemand die op vrije voeten rondloopt.

De Duitse eigenaars hebben duidelijk laten weten van in het begin dat hen het enkel om het geld te doen is!

Maar dat kunnen jullie allemaal niet weten. Jullie staan er maar op te kijken vanachter jullie pc.

De discussie zal blijven doorgaan. Waarom kunnen de Duitse eigenaars geen overeenkomst hebben zoals bij Little Joe? Beide partijen zijn gelukkig en niemand werd bestempeld als slecht persoon.

Waarom denken jullie niet allemaal jullie eigen ding, en wacht toch even af tot de uitspraak er is. Ge moogt dan Kelly en Queen en de Duitse eigenaars op een kruis hangen zoveel ge wilt.

Bende sadisten!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:47

Napoline schreef:
Kelly is hier de paardendief niet geweest, wel iemand die op vrije voeten rondloopt.

De Duitse eigenaars hebben duidelijk laten weten van in het begin dat hen het enkel om het geld te doen is!

Maar dat kunnen jullie allemaal niet weten. Jullie staan er maar op te kijken vanachter jullie pc.

De discussie zal blijven doorgaan. Waarom kunnen de Duitse eigenaars geen overeenkomst hebben zoals bij Little Joe? Beide partijen zijn gelukkig en niemand werd bestempeld als slecht persoon.

Waarom denken jullie niet allemaal jullie eigen ding, en wacht toch even af tot de uitspraak er is. Ge moogt dan Kelly en Queen en de Duitse eigenaars op een kruis hangen zoveel ge wilt.

Bende sadisten!

Ik krab me toch echt wel achter de oren voor ik ooit eens de hulp van jou inroep... sjongejonge zeg...

Je snapt toch wel dat ik hier wederom voor TeM.......

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:52

En ik weet dat ik U nooit zou helpen als het zo ver komt.

Mensen die hun dieren lief hebben, weten dat ze 200% op me kunnen rekenen.

Dat kan jij NIET bevestigen.

Doet het pijn misschien dat ik de waarheid vertel en dat je niet meer sadistisch kan antwoorden?

Sorry dan hoor

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:55

laat maar zitten.... ik heb echt geen zin om te verlagen tot jouw nivo....

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:01

Je zit al lager, je hebt je jezelf erin gewerkt.

Ik ga me nu echt weer bezighouden met verstandige mensen.

En ik laat me zeker niet kwetsen door iemand zoals u (ben meer gewoon)

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:05

Napoline, ik kom hier toch even tussendoor.
Het feit dat iemand een andere mening heeft dan dat jij eventueel zou willen horen, wil nog niet zeggen dat je een dergelijk persoon hoeft uit te maken voor saddist.
Ik ga de opmerkingen bespreken binnen het mod-team en zal hier zeker nog op terugkomen.

Een normale discussie voeren, moet toch niet niet zo moeilijk zijn?

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:08

Tuurlijk, steek het maar op mij.

Wie probeert een ander continu te kwetsen? Niet ik, maar de persoon die is komen uithuilen bij jullie (als ze het dan zelf eens meemaakt).

Iedereen mag idd een eigen mening hebben. Maar de manier waarop sommige het aan boord brengen is enkel maar kwetsend bedoeld.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:05

Napoline schreef:
Tuurlijk, steek het maar op mij.

Wie probeert een ander continu te kwetsen? Niet ik, maar de persoon die is komen uithuilen bij jullie (als ze het dan zelf eens meemaakt).

Iedereen mag idd een eigen mening hebben. Maar de manier waarop sommige het aan boord brengen is enkel maar kwetsend bedoeld.

kwetsend bedoeld? zoals het woord sadist bedoel je

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:08

Al gezien hoe Alane mensen kwetst? Dat is ver te vergelijken met ik die haar sadist noem (iemand die plezier heeft aan anderen kwetsen zoals zij wordt een sadist genoemd).

Dat was korter te schrijven ook. Maar euhm, Ik word berispt omdat ik andere mensen en dieren verdedig (toch leuk om een mens te zijn, NOT)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:09

Dat is dus wat ik jammer vind. Je mag geen eigen mening hebben over iets.

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:11

Je mag dat wel Sorane.
Maar let eens op hoe je iets aan boord brengt. Ik denk dat Kelly al genoeg in de put zit. En om er dan nog eens een schepje bovenop te doen...

Dat jullie de kant kiezen van de Duitse eigenaars weten we al (dat is jullie recht).
Dat anderen meeleven met Kelly, is ook hun recht.

Maar hou het beetje deftig hé zeg. Kelly heeft het al moeilijk genoeg, zonder jullie commentaar erbij.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:20

Nou dan leg eens even uit, aan de hand van quotes uit de 2 stukjes die ik schreef voor je mij begon uit te schelden, waar ik wie kwets?

Weet je wat kwetsender is? Iemand die meent voor een ander te moeten bepalen wat kwetsend is en wat niet.... dit even geheel ter zijde.

In een eerder topic over Kelly en Queen, dacht men ook te moeten bepalen wat men mocht zeggen en wat niet in dat topic... en waar mensen toen voor zijn uitgemaakt daar lusten de honden ook geen brood van, en dus puur uitervaring sprekend, en helaas gelijk hebbende, adviseerde ik andere bokkers om een helm op te zetten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:24

Leg mij dan eens uit waar ik onredelijk geweest ben richting Kelly!

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:35

Ik heb niet zelf bepaald wat kwetsend is voor een ander.

Je weet toch dat er ook telefoons bestaan en persoonlijk contact? En dat die mensen hun hart luchten bij een persoon die ze vertrouwen.

Zo weet ik het dus. Wie er zich gekwetst voelt, zal ik hier zeker niet noemen, dat is privé.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:37

beschuldig dan een ander niet van wetsend gedrag.... en verlaag je zelf niet tot een nivo dat je mensen gaat lopen uitschelden en benoemen omdat ze een andere mening zijn toegedaan dan jij...

[even woordje toegevoegd]
Laatst bijgewerkt door Alane op 18-01-06 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:37

Sorry maar je hebt geen argumenten om je reactie te onderbouwen?

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:43

Kijk eens welke 2 me blijven najagen?

Het zegt genoeg hoor.

En als ik iemand uitgescholden heb, dan heb je nog nooit iemand horen schelden, die schelden is.
En ik heb je benoemd tot een bepaalde persoon, niet omdat je een andere mening hebt, maar omdat je het leuk vindt andere personen te kwetsen en de dieperik in te duwen.

@Sorane: jij hebt Kelly nog nooit gekwetst, dat weet ik. Maar je hebt bv wel gezegd dat deze zaak open en bloot besproken werd op internet (wat niet zo is). Een mening mag op een forum. Zaken die in het dossier staan zijn hier nog nooit op het forum gekomen. (Maar nu haal ik een oude discussie boven)

En ik heb nog nooit bepaald wat een ander wel mag zeggen en wat niet, ik vind gewoon dat je je mening kan zeggen en argumenteren. Maar vind het onnodig anderen te kwetsen!!!!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:54

En dat vind je vreemd???
Volgens mij slaat je fantasie ietwat op hol of zo....
Waar heb ik dan wat neer gezet wat kwetsend is???

en de zaak niet open bloot besproken op internet???? Lees het voorgaande topic nog eens even door...
En hoe de Duitse eigenaren van Queen benoemd werden, schei toch uit....
Je zou je vooroordelen eens aan de kant moeten zetten en eens zonder die vooroordelen moeten lezen wat ik geschreven heb...
In dat andere topic over die petitie reageerde je al niet anders dan hier... of was ik daar ook mensen aan het kwetsen????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:58

Napoline volgens mij ben je het een beetje kwijt.

Ik jaag je niet achterna ik vraag of je even aan wilt geven waar ik kwetsend geweest ben aangezien je dat wel van mening bent.

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:02

I'm insane, happy now

Kheb compassie met U

ps: ik heb geen vooroordelen, ik heb zelfs nooit gereageerd in de vorige topics. Wat anderen schrijven, daar hoef ik niet voor op te draaien.

Ik ben heel blij te zien hoe een mens echt bestaat. Welkom op aarde!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:08

Je leest echt niet wat anderen schrijven he?
Je zit zo vol vooroordelen dat je niet eens meer leest wat iemand schrijft....

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:17

Ik heb geen vooroordelen. Mag ik je eens uitleggen wat ik ben en hoe ik denk?

Merci.

Diep in mijn hart denk ik: Moest ik de Duitse eigenaar zijn, zou ik ook mijn paard terugwillen (maar ik ben iemand die erg veel van mijn dieren hou).
Aan de andere kant, moest ik Kelly zijn, zou ik haar na die 10 jaar ook niet meer willen afgeven.

Dus je ziet dat ik beide kanten heel goed begrijp. Helaas is er geld gemoeid in deze zaak, wat dit alles opgeblazen heeft en veel moeilijker maakt dan het is.

Je moet ook weten dat de dief de oorzaak is van dit alles...

ps: ik ben iemand die opkom die het goed heeft voor de dieren, dus helemaal geen slecht persoon zoals je nu van mij denkt Alane.