Paarden dood bij Brand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MsMarit

Re: Paarden dood bij Brand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:35

Ja misschien dat dat het indd wel is geweest.. Ik heb nog nix gehoord over waar het is begonnen maar volgens mij weten ze dat pas als ze weten hoe het is begonnen lijkt mij.. Maar goed ik heb der in B'drecht eigenlijk nog niemand over gehoord maar janou spreek ik ook eigenlijk niet veel mensen Haha!
wel in Heerjansdam en vanmorgen zei iemand tegen mij dat ze om een uur of 5 al een brandlucht roken maar daar verder nix konden vinden.. dus misschien was het wel al langer aan het stoken *zeg maar* en dat het dus later echt is gaan fikken.. maar ja WIE zal het zeggen :S.... Ik leef vooral heel erg mee met de mensen die hun paard/stal/huis/hond of wat ook zijn verloren... (voor zover dat kan)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:59

Ja het is idd vreselijk. Moet er ook steeds aan denken. Ik heb de brand op Reyerbos meegemaakt en als er dan weer zoiets gebeurd.............kippevel

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:05

ik kende er ook een paardje:( teminste ik had hem is gezien toen die daar weer naar stal ging.. kom ik vandaag bij mij op stal aan zegt die eigenaar echt van ja amber is dood:( het was het veulen van mijn vzpony Boos! .. heel veel sterkte iedereen

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:43

ik werk aan de overkant van die boerderij en ook ik rij er wel eens langs .
ik ga nu via de rijksweg omdat ik het heel rot om er langs te rijden.
het zag er altijd zo relaxed uit!
bij deze wil ik iedereen die er bij betrokken is heel erg veel sterkte toewensen!!!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:02

Verdrietig

Hier zijn geen woorden voor... De grootste nachtmerrie die er is... Ik moet er niet aan denken... Ik hou het niet meer droog hier... Verdrietig

Heel, heel veel sterkte voor de betrokkenen... Ach gut

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:56

windhond schreef:
Ja het is idd vreselijk. Moet er ook steeds aan denken. Ik heb de brand op Reyerbos meegemaakt en als er dan weer zoiets gebeurd.............kippevel

En dan te bedenken dat die paarden het ook alleen maar overleefd hebben omdat omwonenden niet de bevelen van de brandweer opvolgenden en de paarden zijn gaan redden...

=^.,.^=

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:21

farichta schreef:
windhond schreef:

En dan te bedenken dat die paarden het ook alleen maar overleefd hebben omdat omwonenden niet de bevelen van de brandweer opvolgenden en de paarden zijn gaan redden...

=^.,.^=

Ik zou zelf ook de paarden redden. Dan maar voor eigen leven... Liever 4 paarden gered en ik dood, dan alle paarden dood....
Ik zou het mezelf echt nooit vergeven, als ik bv. een paard zou kunnen redden.

Echt heel veel sterkte voor iedereen! Ach gut Het is echt 1 van de ergste dingen die je kan overkomen... Verdrietig

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:44

Dat is gemakkelijk gezegd als je het zelf niet meegemaakt hebt. Of je dat zou doen weet je pas als je het meemaakt.

Voor mij gaat een mensenleven altijd nog voor het leven van een paard en als ik zou moeten kiezen tussen mijn of wiens kind dan ook of mijn paard redden weet ik wel heel zeker welke keus ik maak. De dood van een kind of volwassene tekent heel wat meer mensen voor het leven dan de dood van een dier. Ik zou zeker mijn paard of een ander paard proberen te redden als er zoiets gebeurde maar niet met gevaar voor eigen leven want ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen zonder mij verder zouden moeten opgroeien.

Ik heb lang geleden geholpen met paarden redden bij een brand op een manege in Den Haag, gelukkig konden ze toen ook allemaal gered worden.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:38

Tjah...
Ik heb dan ook nog lang geen kinderen enzo..Knipoog
Maar ik ben wel zo gek om dat voor eigen leven te riskeren...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:54

lilykashmir schreef:
Tjah...
Ik heb dan ook nog lang geen kinderen enzo..Knipoog
Maar ik ben wel zo gek om dat voor eigen leven te riskeren...

Maar ik neem aan dat je wel ouders hebt en nog meer familie en vrienden.
De brandweer is nu eenmaal verplicht mensen boven dieren te stellen, in de Nederlandse wet staan mensen nou eenmaal boven dieren.

Maar als paardenliefhebber zou ik ook ver gaan om een paard te redden.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:08

farichta schreef:
windhond schreef:

=^.,.^=

Dat klopt niet helemaal. Er waren nog mensen in de kantine die hebben de brandweer gebeld en begonnen paarden eruit te halen. Daarna kwamen (lang leve de mobiel) meerdere mensen,omwonenden en de brandweer en hebben ze alles eruit kunnen halen.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:26

mausta was toch van chantal?

vindt het heel erg voor alle meiden.. en nathalie was helemaal trots die was met hemelvaarts dag voor het eerst gestart in de m1.

mijn sterkte gaat uit naar alle meiden vooral naar maris van kamin......
gelukkig stond sara pas bij detty op stal.

kwam er vroeger vaak mn vriendin had haar paarden daar staan..

Is de hond die dood is niet scrappy??? of leefde die al niet meer?

er gaan zoveel verschillende verhalen rond dat vindt ik nog het bizare...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:43

ja moesta was van chantal ja...

bij reijerbos zijn ze gered omdat ze daar eerder de bij waren... zowiezo had reijerbos meer uitgangen dan de stal van omejan... daardoor werd de redding ook makkelijker...

en dr waren heel veel mensen uit de buurt...die zichzelf nat spoten en naar binnen rende... een paard is er toen omgekomen...niet door de brand maar doordat ze van de laadklep viel en haar been brak... dit was het liefste manegepaard dat er was....maar ja voor elk paard is het K U T!!!....

bij deze brand is het minder goed gegaan...en dat vind ik echt erg!!!

ik kan het niet vaak genoeg zeggen.....

STERKTE...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:44

scrappy was al dood volgens mij...(weet niet zkr)

maar iig die hond die is omgekomen in de brand is een boerenfox...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:46

Pff idd een grote nachtmerrie allemaal. Ik heb er in de buurt gestaan, en kwam er ook weleens, toendertijd stonden er 2 voormalige stalgenootjes, Annemiek met Marimba (maar die staat nu op Charlois) en Oliza van Chantal, van haar weet ik niet of die pony er ook nog stond, was een fjordje. Al moet ik wel heel eerlijk zeggen dat het binnen ook zeer licht ontvlambaar was, overal was stro en hooi binnen opgeslagen, en het was er erg benauwd, maar goed dat is geen excuus, maar ik vind wel dat stallen soms veels te onzorgvuldig omgaan met de inrichting van de stallen.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:56

kamin stond toch naast romy? want de eigenaar van romy had gezegd dat kamin al lag toen ze haar paard redde.. dan ruk je toch die stal open of zi eik het verkeerd ??????????????????????

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:02

En wat dan? Je denkt toch niet dat dat paard dan uit die stal was gegaan? Dat was namelijk niet gebeurd dus had het helemaal niets uitgemaakt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:19

mariekie schreef:
kamin stond toch naast romy? want de eigenaar van romy had gezegd dat kamin al lag toen ze haar paard redde.. dan ruk je toch die stal open of zi eik het verkeerd ??????????????????????

ja idd en dan...

in zo'n situatie is een paard dom....
die denken namelijk altijd dat hun stalletje veilig is...
ze zullen er bijna nooit uit zichzelf uitgaan...

ik heb het zelf meegemaakt en ze blijven echt staan...

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:24

Weet je he ik zit nou wel met een Brandende vraag *dat is wel een dubbel woord* op de middeldijk staan nu 2 paarden een bruine en een haflinger die bruine is van Tessa *als het goed is* en die zag ik daar ook altijd rijden.. en die Haflinger daar zag ik Chantal elke keer bij op het begin maar die is dus helemaal niet van haar... ik dacht echt dat zij ook haar haffie op het land had laten staan?! Maar wat is nou mijn vraag horen die 2 dan wel daar op stal of niet *misschien zijn der mensen die het weten?*

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:18

chantal met oliza was een oud klasgenootje van mij
ik weet niet of ze oliza nog wel had maar dat dacht ik wel

maar ik ben benieuwd of macho die tinkerx welsh (hebben ze me ooit verteld) of die het overleefd heeft
die stond vroeger bij mij paard op de dijk en heb vaak samen met hun buitengereden
ik hoorde dat zei hem net 1 dag ervoor op de wei had gezet
maar weet niet of dat echt zo is weet iemand het hier ??

waar is de pony die het overleeft heeft eigenlijk onder gebracht?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:35

4weken terug hier in de buurt ook brand gehad bij een koeienstal. Meisje die er woonde vertelde het, ze belde 112 en ze dachten dat ze loog.... Na 6keer bellen werd ze serieus genomen.
De andere (vader ect) waren zo in paniek naar buiten gerend om wat te redden...

Het gillen was vooral erg....

Ik heb er amper woorden voor... het lijkt wel een rage dieren in stallen verbranden....

Ontzettend veel sterkte voor iedereen die dat kan gebruiken.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:33

Er stond in de plaatselijke krant van B´drecht een advertentie van alle omgekomen paarden en de hond. Ik vond het heel mooi opgesteld. Ook sterktewensingen van de dierenbescherming ,plaatselijke rijvereniging en andere mensen. Was er weer helemaal stil van.

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:47

Ik heb gister ook weer een versie van het verhaal gehoord.... natuurlijk zijn er altijd meerdere verhalen.. maar vraag me toch af wat er waar van is ?!

Er is me verteld dat de eigenaren door waren blijven slapen omdat ze in eerste instantie dachten dat het vuurwerk was wat ze hoorden, ook een aantal omwonende hadden dat idee...
Ze hebben daarom geluk gehad dat er heel toevallig een politiewagen voorbij reed die het zag en toen alarm heeft geslagen !

Ojaah en et ergst wat ik hoorde is dat er ook nog es koeien het niet overleefd hebben !?

Echt ik vin het zo erg dit, en ook mij zouden ze niet tegen houden om die stal in te rennen.. denk dat dat nog erger zou zijn als me eigen paard binnen zou staan !!!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:28

Celvin.. de koeien hebben het wel overleeft alleen 3 kalfjes niet... *vraag me niet waarom die nog niet buiten stonden maar goed* de koeien waren paar dagen ervoor al naar de wei gebracht..

Nou der waren bij mij in de winkel van de week mensen en die zeiden dus ook dat ze om 5uur *de dag van de brand* een verschrikkelijk Brandlucht roken maar in Heerjansdam stond nix in de brand en de wind kwam vanaf de kant van de boerderij richtig heerjansdam... maar goed dan denk ik als je daar woont moet je dat toch ook hebben geroken.. maar ja misschien zit er dus wel een kern van waarheid in Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:52

zo hehe alles gelezen, wat een ramp zeg, verschrikkelijk.
maar waar stond die boederij dan op de middendijk?? is dit vanaf de rijksweg te zien? Je zou het toch bijna verplicht stellen dat alle stallen een voor en achterdeur hebben. (box met deur voor en achter)