paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:25

Jus_dOrange schreef:
Jij ook Schijnheilig .

jammer dat sommige mensen hier alleen maar zijn om betweterig te doen en ruzie te zoeken. Sjongejonge Misselijk Rolleyes

Jij leest blijkbaar ook niet het hele verhaal. Er waren OOGgetuigen Wow! Rolleyes

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:09

oke, dit bedoel ik niet lullig..
Maar als je een paard in het ''oor'' zou moeten schieten zodat ie gelijk dood is (hoe kan dat trouwens..? Lachen )
Dan loop je ernaar toe en schiet je toch van dichtbij..
of was dat geen mogelijkheid..
een weg lijkt me breed genoeg om ff richting het dier te lopen...

of zit ik nu helemaal aan de verkeerde draad vast Scheve mond Bloos!

paarden4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:34

jeetje dit is wel erg zeg Boos! inderdaad waarom geen DA ? Verward Boos!

_Frazer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:50

als jij daar als politie agent zou staan denk je ook heus wel gelijk aan een dieren arts maar moe je wel geluk hebbend at je het nummer heb en dat heb een politie agent niet op zak. en een dierenarts is niet altijd zo snel ter plaatse.

of ligt dat aan mij Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:19

Jolliegirl schreef:
Maar als je een paard in het ''oor'' zou moeten schieten zodat ie gelijk dood is (hoe kan dat trouwens..? Lachen )

Waar denk je dat een paard zijn hersenen heeft zitten Rolleyes
Je schiet dus in de gehoorgang en niet door de oorschelp.......

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:13

Ilindra @ De hersenen van het paard zitten in zijn kont Haha!

Nee ben het volledig eens met Ilindra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:33

Navidad schreef:
De hersenen van het paard zitten in zijn kont Haha!

Bij sommige Bokkers iig wel

ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 06:41

huh dat is hier dan niet zover vandaan gebeurt toch heb ik er niks over gehoort maja het is echt erg als je nou zou meemaken wat het paardje zou voele dan heb je er toch wel veel verdriet om maja het is eenmaal zo Verdrietig

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:53

schedel van een paard is te dik om met de kogels van de politie doorheen te kunnen schieten en de politie heeft gedacht dat als ze hem in de hals zouden schieten het fataal zou zijn, maar dat was het dus jammer genoeg niet. paard word ook niet met een pistool geslacht, maar met een schietmasker...
en zoals noisy het verhaal brengt lijkt het net of de politie het paard wou afmaken omdat hij hulpverleners hinderde, maar dit is dus helemaal niet de rede geweest!!
ik heb het zelf in 1half jaar tijd 2keer (aflopen donderdag voor de 2e keer...) meegemaakt bij linneke (zegt de mensen van sint frans denk wel meer), dus denk aub niet dat ik allemaal onzin zit te lullen!!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:14

als je goed leest zie je dat Noisy citeert uit de krant en daaronder schrijft dat het niet klopt wat zij geschreven hebben verder schrijft ze nog ;
'nee, de eigenaar heeft gevraagd om een einde te maken aan zijn lijden...lopen kon hij niet meer, hij heeft een aantal keren geprobeerd op te staan maar de achterbenen deden niet meer mee...'
Ik vind het heel zielig dat je 2 soortgelijke ongelukken mee hebt gemaakt, ik weet hoe erg het is, maar niet ieder ongeluk is hetzelfde en noisy en andere mensen van de stal zijn hier getuigen van geweest en die zijn geen verhaaltjes aan het verzinnen maar vertellen gewoon wat ze gezien hebben. Iedere keer wanneer de politieagent het paard in de hals schoot, probeerde het arme dier overeind te springen van de schrik en de pijn, dit moet verschrikkelijk zijn geweest, en het dier heeft nog op de dierenarts moeten wachten om hem uit zijn lijden te verlossen dus heeft de politie gewoon een verkeerde beslissing genomen om op het paard te gaan schieten. Dat lijkt me duidelijk en het heeft ook geen zin om daar achteraf over te gaan twisten maar er moeten dingen gebeuren waardoor deze weg minder gevaarlijk word; ongelukken verkomen en de politie zou bijv instructies moeten krijgen wat te doen in zo'n situatie zodat ze kunnen helpen inplaats van het erger te maken !

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:44

tja zullen we er maar over ophouden want het blijft een eindelose discussie, ik weet het via een eigenaar dus ik zit zelf ook niks te raars te vertellen hoor

sher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:43

oh wat erg ! Verdrietig Verdrietig Verdrietig

heb er geen woorden voor

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:06

Kijk daar hadden ze dus dat mes van die buitenritten voor kunnen gebruiken! (menig bokker zal weten wat ik bedoel) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:09

Weet precies wat je bedoelt en zit alweer te grinneken achter m'n PC Extreme duivel

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:10

Nee, nu even serieus. Ik vind het echt vreselijk wat er is gebeurd en hoe dat dier aan zijn einde is gekomen. Ook voor omstanders, de eigenaar en de betrokken politie-ambtenaren. We kunnen lange en korte discussies voeren, maar we veranderen er niets meer aan. Iedereen heeft een verschillende mening hierover, en dat mag, maar schelden hoeft niet, ook niet op medebokkers.

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:19

Ik denk dat ik maar weer bokker af ga worden! Wat kunnen jullie elkaar afzeiken zeg!!!!!!!!!!!!!!!Het is toch vreselijk wat er gebeurd is.......dat vindt iedereen....Maar blijkbaar moet er persee een schuldige aangewezen worden.......en als dat niet lukt dan maar op elkaar afreageren.........!!!!Dacht dat dit een leuk, leerzaam en nuttig forum was.........maar wat kan er onaardig tegen elkaar gedaan worden, is het niet over iemands rijstijl dan wel over een ongeluk (weet wel dat er ook goede dingen via bokt gebreuren hoor....zoals een paard opsporen!!! En dat vind ik ook fantastisch......!)................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:35

Het is hier ook best gezellig, je moet je niet weg laten jagen door een topic waar iedereen een andere mening heeft.
Dat is juist weer een van de charmes van Bokt

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:20

Belachelijk zeg hoe kan een paard de hulpverlening nu hinderen.

En dan de politie drie maal net niet fatsoenlijk raak schieten.

Waarneer leren zie nu eens goed raak te schieten?????? Kijk naar Enschede, agenten laten zich gewond en de ander dood schieten. Hoeveel schoten heeft die vent in Amsterdam kunnen lossen voordat ze hem eindelijk in EEn been raak geschotren hebben?

Schiet raak of schiet niet.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:15

Kafue schreef:
Belachelijk zeg hoe kan een paard de hulpverlening nu hinderen.

En dan de politie drie maal net niet fatsoenlijk raak schieten.

Waarneer leren zie nu eens goed raak te schieten?????? Kijk naar Enschede, agenten laten zich gewond en de ander dood schieten. Hoeveel schoten heeft die vent in Amsterdam kunnen lossen voordat ze hem eindelijk in EEn been raak geschotren hebben?

Schiet raak of schiet niet.

alsof de politie hier iets aan kan doen, ze zijn hier niet op getraint beterwetertje!!! en wat denk jij, dat die agent in enschede zich graag dood liet schieten? en ben jij er dan soms bij geweest, toen die stomme K*T marokaan in amsterdam Theo van Gogh doodschoot ofzo? niet oordelen als je er niet alles vanaf weet!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:34

ienna schreef:
alsof de politie hier iets aan kan doen, ze zijn hier niet op getraint beterwetertje!!! en wat denk jij, dat die agent in enschede zich graag dood liet schieten? en ben jij er dan soms bij geweest, toen die stomme K*T marokaan in amsterdam Theo van Gogh doodschoot ofzo? niet oordelen als je er niet alles vanaf weet!!

Nou hallo ik ben geen betweter Ienna. En nee ik ben er gelukkig niet bij geweest. Wat ik wel weet uit betrouwbare bron dat die gek in Enschede als vuurgevaarlijk bekend stond!!!!! En die wel even de ene agent doorknalt en dan vlucht terwijl de andere agent er even achter aan rent. Ze hadden ook gericht kunnen schieten beng dood klaar einde crimineel weer een zorg minder.
En die idioot in Amsterdam heeft minimaal 45 keer kunnen schieten voordat er eindelijk een die idoot in een been schoot. Had zeker niet eerder gekunt.

Ik vind dat de politie maar eens eerder moet gaan schieten.

In geval paard als je niet weet hoe je een paard dood moet schieten wacht dan op de dierenarts! Als ze met die gek in Enschede en die idioot in Amsterdam zo lang kunnen wachten kunnen ze met een weerloos paard niet iets langer wachten?

Dit is dierenmishandeling eerste graad. Ik had liever gezien dat ze die criminelen eens iets meer gingen mishandelen. Waarom in een been schieten? Shciet gelijk diet armen er ook maar af kan die ook geen vuurwapen meer vasthouden, operen in het ziekenhuis????? Welnee hoppa zonder verdoving het mes erin. Haha! Haha!

Pak die criminelen maar eens goe aan

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:39

dus was het paard nou aan zn achterbenen gewond voordat er de 1e x op hem werd geschoten?? of pas daarna?? want dan vind ik het heel raar dat de eigenaar toestemming gaf..

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:06

xcynthiax schreef:
dus was het paard nou aan zn achterbenen gewond voordat er de 1e x op hem werd geschoten?? of pas daarna?? want dan vind ik het heel raar dat de eigenaar toestemming gaf..

Het paard was al gewond. Het kon z'n achterhand niet meer gebruiken. Daarom heeft de eigenaar ook gevraagd hem te schieten. om verder lijden te besparen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:05

heidiLOVER schreef:
Wat zal dat paard een pijn hebben gehad! Boos!

ja maar het rare was dat, nadat de politie geschoten had en het bloed uit z'n hals liep, het paard nog even een pluk gras, uit de berm, naar binnen werkte...
Verward

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:13

Kafue schreef:
Nou hallo ik ben geen betweter Ienna. En nee ik ben er gelukkig niet bij geweest. Wat ik wel weet uit betrouwbare bron dat die gek in Enschede als vuurgevaarlijk bekend stond!!!!! En die wel even de ene agent doorknalt en dan vlucht terwijl de andere agent er even achter aan rent. Ze hadden ook gericht kunnen schieten beng dood klaar einde crimineel weer een zorg minder.
En die idioot in Amsterdam heeft minimaal 45 keer kunnen schieten voordat er eindelijk een die idoot in een been schoot. Had zeker niet eerder gekunt.

Duidelijk dat je er geen verstand van hebt...nou ja, ieder zijn vak. Knipoog
Een crimineel zoals jij het noemt, heeft meestal lak aan zijn omgeving. De agenten daarentegen hebben te maken met het feit of zij bevoegd zijn te schieten en de mogelijkheid te kunnen schieten (wat dacht je van omstanders?). Dan erbij is een stilstaand doel makkelijker te raken dan een been van een wegrennend persoon, meestal op vele meters afstand.
En waarom niet direct dood schieten??? Politieambtenaren zijn ook normale mensen met gevoelens, het zijn geen moordenaars en je zou toch eens voor die keuze moeten staan...iemand neerschieten en dan ook nog alle wetjes, regeltjes en andermans veiligheid in acht nemend! Knipoog

Wat dat paard betreft....ik zou maar eens het hele topic nalezen. Haha!

Ach, je zou toch maar eens politieambtenaar zijn....als je iemand het leven red ben je toppie, geef je iemand een bon, ben je een kl*zak en als iets niet door bepaalde omstandigheden direct lukt wordt je direct veroordeeld door de stuurlui aan wal. Tong uitsteken

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:25

als ik de situatie goed snap kon het paard eerst zijn achterhand niet meer gebruiken, waarop de eigenaar de politie verzoekt hem dood te schieten, wijgeren zij dat eerst maar beslissen achter een tijdje toch het paard uit zijn lijden te verlossen waarna ze 3 keer schieten 2 keer in de hals en een keer in het hoofd.na drie schoten leeft het paard nog steeds en beseft de politie dat het zo niet zal lukken waarna een DA komt en het paard afmaakt.

wat ik hierop heb te zeggen:
1)dit moet een vreselijke situatie geweest zijn voor iedereen

2)ik vind het moedig van de politie om te proberen om het paard te verlossen uit zijn lijden

3) toch moest de politie geweten hebben dat het niet ging lukken met hun wapens en gewacht hebben op de DA (waar bleef die trouwens zo lang?)