Meisje op pony doodgereden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:24

even correctie. Ik lees nu dat ze met begeleider waren dat las ik in de krant niet en elders. Dan weet ik het ook niet. Maar het maakt niet uit Het is triest en erg. En wie zijn schuld het is kijk daar niet naar. Het is voor alle betrokkene heel erg.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:09

Jeetje, wat verschrikkelijk zeg.. helaas kan zoiets jong en oud overkomen..
Heel veel sterkte voor de nabestaanden!

zonnetje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:53

Heel veel sterkte voor de ouders, familie en vrienden/bekenden....wat een vreselijk verlies..

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:05

jeetje, dat is echt verschrikkelijk.. Scheve mond
veel sterkte aan familie & vrienden..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:22

Das eg kei zielig Huilen dat ene meisje die het wel heeft overleefd zal zich echt kut voelen...haar vriendin en 2 pony's dood Verdrietig

Bij de stal waar ik en Nicole (asmila van bokt) staan was laatst ook een pony aangereden, ook dood.

Ze wou de weg oversteken in het bos...maarja al die gekken daaar rijden superhard, er stonden toen ook geen lijnen of wta dan ook op de weg...

Dat hebben z enu wel gedaan....maja niet dat het helpt ofsow...

Waarom leggen ze er nou niet gewoon drempels neer ofsow...dan kunnen die idioten tenminste niet zo hard rijden....gdvr!!

researcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:29

het is echt heel erg voor de ouders, zoveel verloren: hun pony's en dan vooral hun dochter. Dit is echt heel moeilijk te verwerken volgens mij, daarom heel veel sterkte aan de ouders toegewensd!!!!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:33

Wat erg voor iedereen. Een kind te verliezen is het ergste dat een ouder kan overkomen.
Gelukkig dat de wetgeving in Belgie anders is dan in Nederland en mogen kinderen onder 14 jaar niet alleen over straat ... ze moeten begeleid zijn door een volwassen en de pony moet geleidt worden aan een halster touw.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:52

Peterina schreef:
Wat erg voor iedereen. Een kind te verliezen is het ergste dat een ouder kan overkomen.
Gelukkig dat de wetgeving in Belgie anders is dan in Nederland en mogen kinderen onder 14 jaar niet alleen over straat ... ze moeten begeleid zijn door een volwassen en de pony moet geleidt worden aan een halster touw.

in mijn ogen is dit niet altijd gelukkig. sommige kinderen van 12 jaar zijn prima in staa thun paard/pony bij zich te houden. die zijn dan beperkt tot rijden in een weitje als ze geen begeleiding hebben. en dit kan een ieder overkomen, zelfs volwassenen.

blijft het feit dat het gewoon verschrikkelijk tragisch is dit soort gebeurtenissen Huilen

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:58

Jeetje wat erg zeg.............ben er stil van Huilen

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:03

auto`s maar ook scooters rijden zowiezo veel te hard langs paarden soms wel met 70 of 80 km per uur! en moet je voorstellen wat er dan was gebeurt dan waren de 2 overlevenden ook overleden!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:09

Sorry Yuri maar een KIND van 12 en 11 jaar is niet in staat mentaal (paniek reactie) of lichamelijk een paard of pony bij zich te houden.
In de wei spelen (of zelfs in de bos) tot daar toe maar op een openbare weg ...NEE! Zoals door andere hierboven al gezegt je blijft bezig met levende wezen met een oer vlucht instinct en niemand zal mij ooit wijs maken dat een kind van 12/11 jaar een beest van 300 - 600 kg (pony/paard) in bedwang of "bij zich kan houden" kan houden !

Het is en blijft natuurlijk een verschrikkelijke ongeluk, en daar wil ik niets van afnemen, maar toch vindt ik dat zoiets met correcte handelingen en omgaan met jonge kinderen op ponies op de openbare weg te vermijden is.

Irisje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:39

jeetje te erg voor woorden

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:34

Vreselijk, ik hoorde het net van m'n moeder.. echt erg Verdrietig

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:26

Zoals het verhaal in de krant stond;
Die twee meisjes waren gaan rijden, en moesten eigenlijk wachten op hun instructrice, maar dat deden ze niet. Dus toen zijn de pony's op een moment aan de hol gegaan, en onder de auto gekomen.

lovesjs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:38

Ik heb gelezen dat ze met een instructrice op buitenrit waren. Onderweg kwamen ze iemand tegen die een hoefijzer had gevonden en die vroeg aan de instructrice of die van 1 van hun pony's was. toen de instructrice om keek, zag ze dat ze 2 meisjes miste en is ze dezelfde weg terug gereden. Maar toen was het ongeluk ook al gebeurd.

Zoals het hier in de krant stond had de instructrice dus niet goed opgelet heeft of iedereen er nog wel was. Toen ze ontdekte dat de meisjes er niet meer waren was het ongeluk ook al gebeurd.

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 18:49

*zuchtje*
Nog maar een keer het krantenbericht uit onze plaatselijke krant dan...
Ze waren dus ook maar met z'n 3en

Citaat:
Meisje uit Horst dood na aanrijding tijdens paardrijles
Van onze verslaggever
Melderslo - Bij een botsing tussen een auto en twee meisjes te paard is zaterdag in Melderslo een twaalfjarige meisje uit Horst omgekomen en een elfjarig meisje uit Ysselsteyn ernstig gewond geraakt.
De automobiliste, een 39-jarige vrouw uit Melderslo, raakte lichtgewond. De precieze oorzaak van de botsing is onbekend.

De meisjes waren om tien uur 's morgens op hun IJslandse paarden vertrokken vanaf de manege aan de Heuvelweg. Ze reden achter hun instructrice aan, een vijftigjarige manegehoudster uit Melderslo. Ter hoogte van de Nachtegaalstraat werd de instructrice aangehouden door iemand die een hoefijzer had gevonden, en die haar vroeg of dat van één van haar paarden was. De instructrice bekeek het hoefijzer langs de weg, waarbij ze op haar paard bleef. Toen ze zich omdraaide, zag ze haar leerlingen niet meer.

De vrouw reed daarop spoorslags de normale route af, op zoek naar de meisjes, maar kwam te laat. Op de Heuvelweg ter hoogte van de Daniëlweg, komend vanuit een bospad, waren de twee meisjes en hun paarden aangereden. Volgens de politie kon de automobiliste niet meer remmen. De instructrice heeft het ongeluk zelf niet zien gebeuren.

Getuigen vertelden de politie dat de meisjes hun paarden niet in bedwang hadden. De echtgenoot van de manegehoudster zegt dat de dieren tijdens de lesrit, die bijna voorbij was, volgens zijn vrouw nog rustig waren. ,,De plek waar de meisjes zijn aangereden, is inderdaad een onoverzichtelijk punt. Normaal rijdt mijn vrouw daar altijd eerst zelf de weg op, om te kijken of het wel veilig is.''

Bij het ongeluk werd een trauma-helikopter ingezet. Het meisje uit Horst overleed later in het ziekenhuis van Venlo. Het meisje uit Ysselsteyn ligt daar nog, maar is inmiddels buiten levensgevaar. De lichtgewonde automobiliste verbleef alleen even ter observatie in het ziekenhuis van Boxmeer.

Beide paarden moesten worden afgemaakt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:59

lizjuhh"]
De voornaamste oorzaak is volgens mij echt de auto's die TE hard rijden.
[/quote]
Nee, dit ongeluk is gebeurt omdat die meiden helaas zo dom waren om door te rijden toen de instructrice stopte. Waren ze ook gestopt, dan had zij bij de oversteek gekeken of het wel veilig was. Ook waren de pony's niet meer onder controle toen ze de weg opgingen. Auto's passeren idd vaak te hard, maar deze keer ligt de fout voornamelijk bij de ruiters.

[quote="lizjuhh"]
Zelfs het braafste paard van stal schrikt nog wel eens! Scheve mond
[/quote]Idd, daar heb je als ruiter rekening mee te houden. Ik steek vaak de riijksweg over, maar alleen op punten waar ik goed overzicht en ruimte voor een onverwachtse sprong heb.

[quote="lizjuhh schreef:
Eigenlijk moeten we met zn allen naar de Minister van verkeers en waterstaat gaan schrijven en gaan pleiten voor een actie!
Rijdt stapvoets langs een paard, want een leven is meer waard.
ofzoiets
Er is al geregeld belooft dat hier meer aandacht aan besteed zou worden (VVN spotjes e.d.), ik denk niet dat ze er van onder de indruk zullen zijn, maar ja. Ik ben een zwartdenker wat dit kabinet betreft. (werk in de zorg, vandaar)
[/quote]

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:01

lovesjs schreef:
Zoals het hier in de krant stond had de instructrice dus niet goed opgelet heeft of iedereen er nog wel was. Toen ze ontdekte dat de meisjes er niet meer waren was het ongeluk ook al gebeurd.

De meiden hadden gewoon ook moeten stoppen, schuif het nou niet op de instructrice af! Heb zelf ook buitenritten begeleidt en de universele regel is toch wel; stopt de begeleid(st)er, dan stop jij ook!

amando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:05

Huilen echt erg het zal je maar over komen!!!

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:13

Jammer dat mensen niet goed lezen voordat ze iets schrijven!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:25

Juut schreef:
De meiden hadden gewoon ook moeten stoppen, schuif het nou niet op de instructrice af! Heb zelf ook buitenritten begeleidt en de universele regel is toch wel; stopt de begeleid(st)er, dan stop jij ook!

Het lijkt me toch dat het die begeleidster wel opgevallen moet zijn dat die twee meiden langs haar opreden Verward Anders denk ik dat ze toch wat onzorgvuldig is geweest.
En ja ik heb ook buitenritten begeleid en natuurlijk zijn er regels, maar je moet als begeleider wel snappen dat 12-jarige zichzelf niet altijd aan regels houden en ogen van voren en van achteren hebben.
Overigens mocht je bij ons "vroeger" op de manege als 12-jarige helemaal niet mee op een buitenrit, daar was je nog te jong voor op die leeftijd vonden ze. Op zich misschien nog niet eens zo'n verkeerde regel.

Hoe dan ook, dit is een triest ongeluk en waarschijnlijk zijn alle partijen wel een beetje schuldig. Maar of het zin heeft om daar nu nog bij stil te staan?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:33

Meteen toen de instructrice merkte dat de twee door gereden waren is ze erachteraan gegaan. Waarschijnlijk waren zwe nog op een bospad en heeft de intructrice in het gesprek met de 'hoefijzer-vinder' de pony's niet horen doorlopen op het (mischien mulle) zand. Ook moeten de meiden al snel vaart gemaakt hebben; het kan nooit lang geduurd hebben voordat die vrouw erachter kwam, maar ze heeft het ongeluk al niet meer zien gebeuren. Het lijkt me vrezelijk om je leerlingen zo terug te moeten vinden. Verdrietig

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:07

Afschuwelijk, voor iedereen en met name voor het meisje dat dit drama
overleeft heeft.
Net als vele denk ik ook meteen aan die afschuwelijke scene van
"The Horse Whisperer".
Toen ik die URL afspeelde van Limburg1 kromp mijn maag inelkaar....

In Woudenberg is iets van 4 á 5 jaar ook een meisje, Ze was de Eierkonigin titel (van Woudenberg),
verongelukt met dr pony....
Hieruit volgenden er allemaal wilde verhalen.
Vond dit niet respecterende naar de nabestaanden toe.

Ik vind het zeer moeilijk om, vooral als buitenstaander, die dit leest
zo te concluderen wie er fout is en wat er fout is gegaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:25

echt erg. Ook voor de instructrice die meewas, die moet toch ook met een enorm schuldgevoel zitten. Maar idd tegenwoordig nog op de weg rijden vind ik niet meer echt veilig. Volgens mij snappen een groot deel van autobestuurders de ruitersignalen niet meer, het teken voor vertragen zien de meeste gewoon als zwaaien en ze zwaaien dan ook enthousiast terug. maar idd hier ging het er niet over. het is allemaal moeilijk oordelen hoe het is gebeurd. de oorzaak kan bij zowel ruiters als bestuurder liggen.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:43

we hadden het er vandaag op school ff over met een paar man...en we snapten allemaal neit hoe het kan dat die kinderen ongezien zijn weggereden..en uit het krantenbericht van de limburger kon ik niet goed opmaken of hun al vooruit waren gereden of terug. Maar ik vind het ook dom, dat de kinderen zomaar zijn weggereden. dat was niet in me op gekomen toen ik die leeftijd had. En waren die pony's eigen, of van de manege?