Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:08

geweldig!!!!
dit is pas echt goed nieuws....
super dat het goed is gegaan en Queen weer terug op stal komt Knipoog

er zal nu een hele last van je schouders af zijn zeg.. Knipoog

xxsandraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:09

Dit is werkelijk super nieuws voor jou !!!

Voor die duitse mensen misschien wel wat minder, maar misschien komen jullie er zo ook wel uit of zo.... ze kunnen misschien het veulentje van Queen kopen ? Dan hebben ze toch ook een stukje van haar ?

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:15

Das echt super!!!
Heel veel succes nog met Queen en hoop dat er toch nog een goede verstandhouding kan komen met de vorige eigenaars...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:21

Wat een super goed nieuws, gefeliciteerd en nou weer lekker gaan genieten van je paardje.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:05

Wat een goed nieuws zeg
Gefeliciteerd, en hoop voor je dat het nu echt allemaal achter de rug is voor jou en je paard
Zodat jij en Queen nog heel lang van elkaar kunnen genieten

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:20

Super!! Veel geluk verder met Queen OK dan! hopen dat die mensen het laten rusten en jij je papieren krijgt!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:04

gefeliciteerd!!!! wel hopen idd dat jij die papieren krijgt, anders kan je altijd nog een duplicaat aanvragen tog?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:40

jeanke schreef:
Ik vermoed dat Kelly de papieren van Queen enkel te pakken zal krijgen mits betaling. Hier steekt hem namelijk de meerwaarde van queen: zonder de stamboekpapieren is zij "maar" een "gewone" niet geregistreerde merrie; met de papieren een interessante fokmerrie. (niet gemmeen bedoeld Kelly, maar wel de waarheid)

Alleen zullen de Duitse ex-eigenaren heel weigerachtig staan tegen het idee om de papieren af te staan en als ze ze al willen verkopen zal het, vrees ik, voor veel geld zijn.

Maar deze papieren hebben zonder paard toch ook geen enkele waarde? Ze zal dan toch iig een duplicaat kunnen krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:48

Ik zou alleen graag op 1 ding antwoord willen ,Kelly.Als ik goed begrijp was het paard nog een veulen toen julie haar kochten?Waarschijnlijk wist je via een brandmerk (vermoed ik) dat er papieren bij horen.Maar als er bij een jong paard geen papieren zijn gaat er dan geen lampje bij je branden van hier klopt hier iets niet?
Ik heb op een renstal gewerkt en die eigenaar had toen goedkoop twee Oldenburgers kunnen kopen, die ook gebrandmerkt waren met zogezegd verloren papieren.Hij heeft toen contact opgenomen met het stamboek en hoorde toen dat ze gestolen waren ,wat hij dus zelf al vermoede .Dus die twee zijn keurig zonder problemen bij hun eigenaar terecht gekomen.
Ik wil je van niks beschuldigen of zo ,maar ik ben wel nieuwschierig waarom je pas na 9 jaar papieren gaat opvragen of hoe het juiste verhaal van aankoop zit al besef ik wel dat je zelf ook nog erg jong was.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:29

Beste mensen allemaal!
Queen zal morgen rond de middag weer in haar vertrouwde stal staan. Ik ben zo blij! en ook ongedulig, want deze uren gaan heel lang duren. Door al de positieve reacties en de steun die ik gekregen heb van zoveel mensen hebben ik en mijn familie deze verschrikkelijke tijd 'overleefd'. Het verbaasde mij ook dat zoveel mensen uit Nederland zelfs reageerde op iets wat in België gebeurd. Nog eens heel erg bedankt allemaal en ik laat jullie zeker nog horen hoe het allemaal nog gaat lopen, of er nog een rechtzaak komt of niet. Vele groetjes, kelly en bijna Queen! hihi OK dan!

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:02

Britty schreef:
Maar deze papieren hebben zonder paard toch ook geen enkele waarde? Ze zal dan toch iig een duplicaat kunnen krijgen?

Weet niet hoe dat juist in Nederland zit maar ik dacht dat in België een duplicaat enkel kon uitereikt worden bij verloren gegane papieren en dan nog enkel aan de eigenaar die bij het stamboek geregistreerd staat of iemand een officieel aankoopbewijs heeft voor dat paard.
Als het paard gestolen gemeld is kan je volgens mij geen papieren opvragen. Dat zou nogal makkelijk zijn : ik weet een goede kweekmerrie staan even stelen en dan de papieren opvragen Haha! Verward

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:46

Silvana, over 9 jaar waren de ouders van Kelly nog leken in de paardensport, toen hadden zij ook het brandmerk niet gezien, het is pas nu met het zoeken naar de stamboekpapieren dat ze er zijn achter gekomen, zelfs dachten zij dat het hier om en Westfaler ging. Op dit ogenblik heb ik verschillende vragen over paarden met brandmerken, maar dat de mensen graag het verleden kennen van hun paarden. Vandaag heeft mij een persoon opgebeld uit de ren en drafsport, die kan er zelfs niet bij, dat er paarden zijn zonder papieren. Tevens worden veel paarden die door de verzekering vergoed zijn aan de eigenaars nog verkocht voor gezelschapspaard, of recreatiepaard. Een persoon heeft vandaag verteld, dat zijn draver voor de dood verkocht is, en dat hij nu op het klein spel loopt, zodus..... Als je op bokt alles leest, dan weet je ook hoe de vork in de steel zit bij de aankoop van Queen. Een ding staat vast, in Nederland zijn ze verplicht chippen en paspoort, en in Belgie ????? wij kunnen wel wat leren van onze Noorderburen, daar zijn ze wel wat rapper dan in ons klein landje, wij hollen weer achterop.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:47

Ja ik leesde het vandaag in de krant. Ook een superfoto die sprinfoto!
Zo krijg je een duidelijk beeld van jullie band

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:59

Kelly heeft een pb gestuurd.Kan er ergens begrip voor hebben.Ik weet dat hier enorm gesjoemeld word met papieren weet dat echt uit ondervinding.Blijkbaar ben ik iets beter op mijn hoede dan de meeste mensen.Als iedereen nu eens zo was he.Maar ik blijf er bij als je een veulen zonder papieren krijg aangeboden wees op je hoede.Een paard met brandmerk daar horen papieren bij.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 00:45

Ik heb dit topic gestart en heb me vanaf dan het topic wel nauw gevolgd, maar meer vanaf de zijlijn. Nu kan ik het echter niet laten om je even hartelijk te feliciteren en ik hoop voor je dat je nog jaren met Queen kan genieten Lachen

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:44

Hey Kelly gefeliciteerd met je overwinning! Ik zag het net op het vtm nieuws super gewoon !! Ik hoop dat jullie nu nog vele fijne jaren tegemoed gaan. Gefeliciteerd!
Als er nog mensen het nieuws willen zien met Kelly en Queen hier is de link. Na 24min 20sec begint het stukje over Kelly en Queen.

http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws13uur_Do.asx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 01:36

Ik heb je ook op het nieuws gezien.Mooi paard heb je.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 01:49

Ik kwam nu net het topic pas weer tegen Bloos! Van harte gefeliciteerd Kelly en Queen!! OK dan! Echt super dat ze weer bij je terug is.

Ik heb nu de tv op vtm gezet, misschien is er nog een heruitzending Lachen

Edit: idd de heruitzending nog kunnen zien. Echt fantastisch om te zien zoals jullie thuiskomen Lovers *je bent best wel lenig zeg, zo erop springen Bloos! Knipoog *

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 08:37

wauwie, het was echt ontroerend, al die mensen en jij dan samen met je paardje!!! mooi diet hoor, apart hoofdje met die bles zo

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:09

Mooi stukje zeg

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:27

hey!

heb gistern avond in het late avond journaal gezien toen ze haar paard terug kreeg
zooo ontroerend!
ze sprong erop Bloos! amaai! ik zou er niet op geraken! OK dan!
zooo mooi moment!
zat ik weer te blijten voor de tv Bloos

Lccs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:25

helemaal geweldig

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:39

Haha!:D gefeliciteerd !

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:47

ik vind het een moeilijke kwestie..
aan de ene kant geef ik de "oude" eigenaar gelijk dat hij zijn paard terug wil maar aan de andere kant geef ik het meisje gelijk dat hij na 9 jaar het beest niet zomaar inneens op kan eisen om over de handelingen hoe het gebeurd is nog maar te zwijgen...dat slaat nergens op dat ze dat op zo'n manier doen...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:48

oeps!!! ik had de laatste pagina niet gelezen Bloos
fijn dat het goed is afgelopen met haar.