Gestion Lingh niet naar Olympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:42

essie79 schreef:
dat denk ik ook niet, maar omdat er gisteren ook discussie was of iemand anders zijn paarden dan ging rijden en of dat wel toegestaan was enz..
moest ik er wel direct aan denken.

Dat iemand anders zijn paarden zou rijden was 100% zeker en 100% toegestaan. Er was alleen een discussie of Edward met Terlia zelf voorselectie mocht rijden en dat Wilco de Halve en Finale zou rijden. Want de rest van 'zijn' paarden is namelijk hengst en hoeven geen voorselectie te lopen. Dus die mocht Wilco wel voorstellen. Maar of dat nu nog steeds zo is betwijffel ik. Ik denk dat Ed ze inderdaad weer zelf rijdt.
Laatst bijgewerkt door Pino24 op 10-08-04 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:43

Wouter24 schreef:
De OS is toch heel wat anders dan het NK voorbeenzwaaien Schijnheilig

Ja daarom *LOL* NK pootje opgooien staat toch wel beetje in het niet Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:00

Moest er ook aan denken, kan hij Terlia zelf PAVO-en. Goh wat een troost zal dat voor hem zijn Scheve mond.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:02

saluut schreef:
Denk niet dat Edward het zo ziet...... Alsof die Pavocup zoveel voorsteld...

wie het kleine niet deert is het grote niet weerd.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:16

Edward heeft ook belangen bij de paarden die hij start op de Pavo neem ik aan?

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:20

ja natuurlijk wel, maar de OS lijkt me toch wel een heel stuk cooler!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:40

Drama, ik geloof zelf absoluut in Pech, dus Lingh zal zeer waarschijnlijk gewoon van de kar zijn afgevallen... sneu. Gebeurt ook juist wanneer je extra zuinig bent om je beest, typisch Murphy Clown

Er zit imo geen enkel belang bij het niet laten uitkomen van Lingh op OS. Mits kwpn een hengsten-goedkeuring-selectie zou voeren juist op die dag, en Lingh alleen zou nemen als hij verscheen, dan zou Sadelhoff wellicht beter kunnen verdienen aan een goedgekeurde hengst, zeker als Lingh toch al niet zo sterk en gezond bleek thuis op stal.
Of WErth zou hebben bedongen dat het dier niet tegen Duitsland zou mogen uitkomen

Speculaties te over Nagelbijten / Gniffelen
Maar nogmaals, ik geloof in ordinaire pech....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:47

De paarden die nu bij de 5-jarigen in de Pavo lopen gaan straks mee naar Peking als ie goed blijft oefenen....
Wel hopen dat ie er dan 2 klaar heeft, alleen voor het geval dát........

santrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:55

Ja, wel jammer voor hem. Maar aan de andere kan vindt ik het echt super voor Imke. Heb zelf ook een afstammeling van Lancet en daardoor vindt ik het nou een stuk interessanter om te gaan kijken. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:46

Ik vind het echt sneu, ander woord is er niet voor.

En ik vind het gelul dat ie blij mag zijn dat ie Terlia in de Pavo mag rijden. (Zo dat is gezegd)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:47

Onwaarschijnlijk, ik ben van dit nieuws echt kapot. Moet je nagaan hoe het voor Edward en Nicole is! VERSCHRIKKELIJK!!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:07

CGJ12 schreef:
Ja maar die van jou stapte ook niet van een volledig luchtgeveerde bakwagen af met optimale zijbescherming........

Nope. Die stapte zonder bescherming van een trailer af (ja die bestaan nog ) Zonder ergens ook maar bescherming te hebben Bloos!. Ze keek iig wel goed uit.

Annemieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:17

Ik vind dat het echt grote pech is van lingh en ik geloof niet dat er zonder hem veel medailles in zitten sorry voor Imke, en aan marlies hebben ze al helemaal nix k hoop da Anky t gemiddelde nog een beetje hoog gaat houden

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:17

Ik hoorde het vanochtend op het nieuws ja.. echt heel erg kut voor hem..

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:18

Ik lag in een boggel toen ik het hoorde.
Wat is nederland toch goed in het fokken van olympische paarden...........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:20

Was het nu linksvoor of rechtvoor?
Ik dacht het ergens te heben gelezen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:23

Zelfs de voorbenen nog? Achter kan ik inkomen, maar een voorbeen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:24

verstappen bij het afspringen van de laadklep lijkt me geen achterbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:25

het fokken heeft hier niet zoveel mee te maken.

Dit is gewoon hele domme pech wat iedereen kan overkomen. Ze gaan trouwens altijd het ergste kapot als het zo heel stom gaat.

Qua OS is het simpel: geen teammedaille, wel een goede individuele kans voor Anky en Salinero.

En wel mooi dat Imke en Marlies de kans krijgen te rijden, want daar hebben we straks in Peking wel wat aan

Annemieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:28

ERMELO. Voor de Nederlandse dressuursport is het een ernstige teleurstelling dat vandaag bekend is geworden dat als gevolg van een blessure Gestion Lingh, samen met zijn berijder Edward Gal, niet kan worden uitgezonden naar de Olympische Spelen.

Lingh, in eigendom van de heer van Sadelhoff, raakte geblesseerd toen hij misstapte van de laadklep bij het lossen. De blessure is dusdanig dat het volgens behandeld teamveterinair Hans van Schie enige tijd zal vergen voordat het herstel volledig is. Belangrijk in het genezingsproces is rust. Daarom is het niet verantwoord om Lingh mee te nemen naar Athene. Vooral na het zeer sterke optreden van deze combinatie in de wereldbeker finale te Düsseldorf (tweede) en na het winnen van de Nederlandse titel in Nijmegen betekent het uitvallen van Lingh een ernstige aderlating voor het Nederlandse dressuurteam.

De plaats van Edward Gal en Gestion Lingh wordt nu ingenomen door Imke Schellekens-Bartels uit Hoge Mierde met de door het KWPN goedgekeurde hengst Gestion Lancet. Schellekens werd na haar zeer goede optreden in Nijmegen als reserve opgenomen in het team. Daarna zegevierde deze combinatie nog in Grand Prix wedstrijden in Rotterdam en Hickstead. De Nederlandse dressuurequipe die nu vertrekt naar Athene bestaat uit Anky van Grunsven met Gestion Salinero, Sven Rothenberger met Barclay II, Marlies van Baalen met Blom’s Idocus en Imke Schellekens-Bartels met Gestion Lancet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:34

Dit was al bekend
Was het nu links of rechts ???
Details graag........ Haha!

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:43

johanna 13, wat een kleinzielige opmerking! hoop dat je in die boggel blijft! triest hoor, als je niet normaal kan reageren doe het dan ff lekker helemaal niet.
en de opmerking van wat fokken we toch goeie olympische paarden, dom!!
wat heeft dit voorval met fokken te maken, wist niet dat er trouwens olympische paarden gefokt werden ( op bestelling????) dan wil ik er ook alvast 1.

i.i.g. super super teleurstellend dat dit edward moet overkomen, ik zou er ziek van zijn.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:55

Nou even wat anders, op de site van edward Gal staat niets, op de site van NOS/NOC staat niets en op nieuws.nl is het grootste nieuws dat Robben niet tegen Manchester speelt?!?! Wanneer dreunt dit nieuws eigenlijk door in de rest van het land?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:00

Daarbij vind ik( ik dus hé, hoeft niemand het mee eens te zijn) dat er bij dergelijke belangen meer dan 1 diierenarts aan te pas moet komen of er moet echt sprake zijn van een afgescheurde spier of en gebroken been.
Maar er wordt alleen gesproken over verstappen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:00

amondi schreef:
Nou even wat anders, op de site van edward Gal staat niets, op de site van NOS/NOC staat niets en op nieuws.nl is het grootste nieuws dat Robben niet tegen Manchester speelt?!?! Wanneer dreunt dit nieuws eigenlijk door in de rest van het land?

Het werd gister wel in het sportjournaal gemeld, ik was toch wel verrast daardoor, viel me mee dat ze het nieuws belangrijk genoeg vonden Scheve mond