Gini schreef:pol013 schreef:Daarbij is er geen enkele basis om zomaar aan te nemen dat 1 echte fout betekend dat iemand fouten blijft maken. Ons gehele rechtssysteem is er op gebaseerd dat mensen een time out nodig kunnen hebben om te 'herstellen' van hun fouten. En dat wordt ook onderbouwd door bewijzen.
Anders sloten we iedereen wel eeuwig op die een fout maakt.
Ik zie niet helemaal in waarom dat in de sport anders moet zijn.
Vrijheid is een mensenrecht, paardrijden niet zozeer.
Daarnaast bestaat een tweede kans na een strafrechtelijke veroordeling zelden tot nooit uit "hervat exact dezelfde activiteiten zonder voorwaarden, leef op exact dezelfde manier en begeef je in dezelfde kringen als voorheen". De absolute vergelijkingsgrond tussen strafrechtelijke opsluiting en een schorsing door een sportbond is klein.
De rest van je post heb ik weggelaten uit mijn quote omdat ik het daar niet per se oneens mee ben.
Je hebt gelijk dat je ze niet één op één kunt vergelijken.
Maar het concept er achter blijft hetzelfde: mensen die die in de basis oké zijn, kunnen dingen doen die niet oké zijn. En daar mogen ze niet zomaar mee weg komen. Maar we gaan er van uit dat die mensen daarna wél weer oké dingen gaan doen. Daarom laten we ze vrij.
Daar zoek ik de vergelijking.
En ik denk niet dat CD nu zomaar haar oude leven oppakt. Klanten zullen zijn weg gelopen, sponscontracten kwijt. En die zullen nu even nog niet in de rij staan. Wat ook terecht is voorlopig. haar reputatie is volledig terecht beschadigd. Die mag ze nu zélf weer terug op gaan bouwen. Maar ik heb er goede hoop op, dat ze dat kan.
Overigens vind ik de invalshoek: paardrijden is geen recht ook wel een goede hoor. Daar heb je dan ook wel weer een punt.
Alleen is de ellende dat haar manier van houden (en vermoedelijk ook trainen) het leven van een heleboel paarden juist verbeterd. Dus gemiddeld gezien denk ik dat de paarden populatie juist iets kwijt raakt als ze nooit meer zou (mogen) rijden.