Springruiter Christian Kukuk onder vuur om rollkür

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

prompter schreef:
Ik zie nauwelijks nog slofteugels gelukkig, steeds meer mensen gaan inzien dat het een onding is. Bijzonder dat het in sommige kringen blijkbaar nog wel gewoon gevonden wordt.
MarlindeRooz schreef:
Veronica2 schreef:
Het wordt niet gewoon gevonden, maar het gaat erom dat het de discussie eigenlijk niet waard is, zoals Babootje al terecht opmerkt. Het is in mijn ogen vooral heel dommig paardrijden en de slof helpt op deze manier ook niet echt om iets beter te maken.

Wat is dan wel de discussie waard?

Als iemand met een strakke slof gaat springen en het paard over de hindernis gemept wordt? Want dat wordt ook gewoon normaal gevonden door velen.

Heel eerlijk gezegd vind ik een internetdiscussie over een topruiter. of een huis-tuin-en-keukenruiter niet heel nuttig. Wat veel en veel meer zoden aan de dijk zet is om je invloed aan te wenden in je directe omgeving. Daarom ben ik liever bezig om mensen betere keuzes te laten maken en beter te laten rijden, of beter voor hun paard te laten zorgen. Soms om even in te grijpen en soms een duimpje omhoog als iemand een verstandige keuze maakt. In het echte leven dus en niet over onbekenden of wereldtoppers op internet.
De wereldtoppers redden zich wel, die hebben mij niet nodig .

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

Die wereldtoppers die jou/ons niet nodig hebben zijn het voorbeeld voor veel anderen. Helaas als ik het onderwerp van dit topic zie. Heel terecht dat mensen daar iets van vinden. Rollkür? Nee. Maar wel veel druk en een vreselijk terugwerkende binnenhand. Het paard wordt zo in een houding getrokken dat het niet meer soepel kan bewegen.
Als dat al niet meer mag worden benoemd dan worden gesprekken erg kort en zal dit in stamd blijven omdat er heel weinig mensen recht van spreken hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:
Maar goed, we laten het maar los :). Het paard krijst namelijk helemaal niet in het filmpje dat ik heb gezien en loopt ook niet te rond of te diep. Die gozer rijdt een beetje dommig, maar dat vind ik dus vooral zijn eigen zaak.

Vooral dat.
Het is geen rollkur. Blijft over slofgebruik waar je ook vanalles van kan vinden. De ruiter gebruikt m ook niet op een manier waar ie wat aan heeft. Het enige dat je erover kan zeggen dat het niet al te beste rijkunst is. En zo zijn er zoveel als je even rondkijkt op een gemiddelde stal. Het is hier de hele discussie niet waard (vind ik)

MarlindeRooz schreef:
Dat jij dit acceptabel gedrag tegenover een dier vindt dat betekent niet dat het acceptabel is.

Dat zeg ik helemaal niet. Het is niet al te beste rijkunst. En daar zijn er veel van. Dit zie je heel simpel vast ook wel bij jou op stal. Als je er iets van wil zeggen zou ik daar beginnen.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Ik snap het even niet zo goed. Tuurlijk gebeuren er genoeg dingen in eigen omgeving en is het goed om daar bewust van te zijn en daar iets van durven te vinden en zeggen met oog op dierwelzijn. En hopelijk helpt dat.

Maar waarom zou je geen mening mogen geven en discussie mogen voeren op een paardenforum over een Olympisch ruiter die dieronvriendelijk handelt. Je mag dan wel nergens een mening over hebben dat niet in je directe omgeving plaatsvindt. Of het nou om dieren of mensen gaat.

Een discussie mag gevoerd worden. En als je een discussie niet waardevol vindt doe je simpelweg niet mee.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Wat raar, er worden toch talloze topics over bijvoorbeeld internationale wedstrijden besproken waar een mening gegeven wordt over de getoonde rijkunst en hier mag niet over gesproken worden? Waarom zou je niet over mistanden mogen spreken, zowel over de top als over de ruiter op stal die er een potje van maakt?