Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Wanneer dit paard alleen maar is ingereden en netjes afgericht kan het met cornagegeluiden en conditie inderdaad meevallen. Kennis heeft paard laten opereren toen hij zwaarder ging trainen richting M/Z dus misschien heeft de verkoopster helemaal niet direct gelogen.
Zowel koper als verkoper zijn dom bezig geweest maar verkoper heeft niets verzwegen imo, daarom ook helemaal eens met Floortje !
henshem schreef:BigOne schreef:Wanneer dit paard alleen maar is ingereden en netjes afgericht kan het met cornagegeluiden en conditie inderdaad meevallen. Kennis heeft paard laten opereren toen hij zwaarder ging trainen richting M/Z dus misschien heeft de verkoopster helemaal niet direct gelogen.
Zowel koper als verkoper zijn dom bezig geweest maar verkoper heeft niets verzwegen imo, daarom ook helemaal eens met Floortje !
Voor de (aller)laatste keer het gaat niet om verzwijgen
Fitzroy schreef:henshem schreef:Laat ik het houden op jurist. Ik vermeldt zo min mogelijk informatie op het internet.
Als jurist moet je toch zeker de 1e persoon enkelvoud goed kunnen spellen.
Lieser schreef:henshem schreef:FloortjeM heeft het wat mij betreft heel vaak aan het juiste eind maar deze keer niet.
Want?
IHN schreef:Maar is het de taak van verkoper of koper om uit te zoeken wat een 4 betekent? Ik vind het een bijzondere uitspraak, omdat uit het keuringsrapport gewoon de ernst af te leiden was. Had de koper een dierenarts geconsulteerd had ze dat ook geweten. En als je er toch zelf ff flink dressuur mee rijd merk je dat toch ook?
pol013 schreef:anjali schreef:Hier wordt net gedaan alsof 12000 euro weinig is. Ik vind dat erg veel geld en daarvoor mag je verwachten dat een paard geen ernstige beperkingen heeft die het gebruik kunnen beinvloeden.
knip
Liep dit paard ook officieel Z? Volgens mij was dat niet zo. Als je er direct Z mee zou kunnen starten dan zou die prijs terecht zijn. Daarbij heeft zo'n paard ook een opleiding gehad waardoor, zoals ze zeggen, "alle knopjes erop zitten" en je er als ruiter wat van kunt leren. Maar, je kunt wel beweren dat een paard Z zou kunnen, maar dat kan wensdenken zijn.
Hoewel er nooit een excuus is voor liegen.....
Wil ik in zijn algemeenheid we even opmerken dat als je een paard te koop ziet staan die Z loopt (aan te tonen thuis of met wedstrijd resultaten) voor 12.000 euro in de huidige tijd......
En HEEEEEL veel alarm bellen bij je af horen te gaan.
Dan is er zeker IETS aan de hand.
StalNollie schreef:Maar verkoper liegt toch nergens staat zelfs in advertentie en op klinisch rapport. Het is oprecht een bijzondere uitspraak want normaal word een koper dan toch echt (en terecht) gewezen op onderzoeksplicht want meldingsplicht heeft verkoper aan voldaan
De koper heeft in deze echt veel geluk gehad.
Citaat:Een journalist heeft het artikel op basis van openbare uitspraak geschreven en er is geen contact met de betreffende ruiter geweest. Ik kan dan ook aangeven dat er een heleboel belangrijke feiten in dit verhaal niet kloppen dan wel missen.
Niqui schreef:We gaan nu al pagina's door op de inhoud (van de samenvatting) van het vonnis.
Op de eerste pagina schreef CKR al dat hier veel informatie ontbreekt;Citaat:Een journalist heeft het artikel op basis van openbare uitspraak geschreven en er is geen contact met de betreffende ruiter geweest. Ik kan dan ook aangeven dat er een heleboel belangrijke feiten in dit verhaal niet kloppen dan wel missen.
Niqui schreef:We gaan nu al pagina's door op de inhoud van het vonnis.
Op de eerste pagina schreef CKR al dat hier veel informatie ontbreekt en dat het echte verhaal echt wel anders in elkaar zit.Citaat:Een journalist heeft het artikel op basis van openbare uitspraak geschreven en er is geen contact met de betreffende ruiter geweest. Ik kan dan ook aangeven dat er een heleboel belangrijke feiten in dit verhaal niet kloppen dan wel missen.