Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Voorheen bij Nicole Werner.
Gladiator is ook weleens door Edward Gal gereden.
Elisa2 schreef:Nee dat dit soort plaatjes er vroeger ookal gewoon waren. Er wordt vaak gezegd dat hedendaagse dressuur paarden eenpoters zijn die volledig op de voorhand lopen..
Elisa2 schreef:Klopt, daarom is foto,s, plaatjes en stilstaande beelden bekijken imo compleet nutteloos.
Elisa2 schreef:Ja wel, maar zonder context weet je nooit waarom. Dat bedoelde ik eigenlijk..dus een plaatje zonder context en bewegend beeld zegt dan niet veel. En wat is 'genoeg' op de achterhand? Sommige mensen denken dat een uitgestrekte draf iets is wat op de achterhand gebeurd. Terwijl het wel gedragen moet zijn maar altijd een stuwende beweging is.
denisesilver schreef:Hoor dat commentaar over die eenpoters vooral heel veel bij foto's van jonge hengsten die de kooi door worden gejaagd. Dan denk ik ook, joh gek hè, dat ze niet helemaal in balans lopen.
Fijn dat mooie beelden beloond worden in Aken, mce!
mce schreef:Electra63 schreef:Voorheen bij Nicole Werner.
Gladiator is ook weleens door Edward Gal gereden.
Lees ergens dat hij ‘Andere weg ingeslagen’ is, was benieuwd zou dat HP kunnen zijn!! Zie je ook wel terug in de wijze van rijden.
https://www.horses.nl/dressuur/subtop/g ... ngeslagen/
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Ja wel, maar zonder context weet je nooit waarom. Dat bedoelde ik eigenlijk..dus een plaatje zonder context en bewegend beeld zegt dan niet veel. En wat is 'genoeg' op de achterhand? Sommige mensen denken dat een uitgestrekte draf iets is wat op de achterhand gebeurd. Terwijl het wel gedragen moet zijn maar altijd een stuwende beweging is.
Maar nooit met een voorbeen dat nog op de grond staat terwijl de rest van de benen al van de grond zijn. Dan loopt het dier gewoon te veel op de voorhand, dus niet genoeg op achter, niet in balans.
En zoals ik al zei, is dat erg? Nee, niet per se. Het is afhankelijk van de mate van africhting, hoe het paard in z'n vel zit, niemabd presteert altijd top. Maar onder de streep is het nooit correct.
Elisa2 schreef:_San87_ schreef:
Maar nooit met een voorbeen dat nog op de grond staat terwijl de rest van de benen al van de grond zijn. Dan loopt het dier gewoon te veel op de voorhand, dus niet genoeg op achter, niet in balans.
En zoals ik al zei, is dat erg? Nee, niet per se. Het is afhankelijk van de mate van africhting, hoe het paard in z'n vel zit, niemabd presteert altijd top. Maar onder de streep is het nooit correct.
Precies zoals op het plaatje wat ik postte dus..van een GP proef.![]()
En dat zegt eigenlijk wel genoeg..
Elisa2 schreef:Nee dat dit soort plaatjes er vroeger ookal gewoon waren. Er wordt vaak gezegd dat hedendaagse dressuur paarden eenpoters zijn die volledig op de voorhand lopen..