Rocamor schreef:Denk je dat Polar?
Ik denk dat veel mensen die niet blij zijn met zoooveel wolven beseffen dat het falende beleid ervoor gaat zorgen dat die wolven linksom of rechtsom afgeknald gaan worden. Ik denk dat veel mensen die wel voor de wolf zijn, dat niet in kunnen of willen zien
Dit is een situatie die voor niemand houdbaar is. Zooveel wolven dat ze ook hun eigen soort afslachten.
Wellicht valt er best met een aantal wolven samen te leven. Maar
1) zorg dat ze beheerd worden, net als de zwijnen en de herten etc
2) zorg dat ze inderdaad schuw zijn en blijven (of worden in elk geval
3) als ze aan landbouwhuisdieren beginnen, dan afschot
Maar beheer dat - inmiddels - zooitje ongeregeld
Ik kan even mijn reactie niet vinden waar jouw eerste zin/vraag op richt, denk dat je doelt op dat er naar mijn mening genoeg mensen zijn die de wolf ook wel als slachtoffer zien?
Ik zie af en toe videos van wolven waarbij je de mensen hoort roepen:"Rotbeest, ik rij je dood" en dat soort uitspraken.
Dat vind ik persoonlijk belachelijk, want het dier doet ook maar z'n best om te overleven, ook al zie ik als mens niet in waarvoor je daar zoveel dieren voor moet doden.
Maar als ik met vrienden over dit onderwerp praat, is iedereen het er over eens dat de wolf evengoed slachtoffer is en dat dit probleem direct in het begin aangepakt had moeten worden.
De punten die jij noemt, ben ik het mee eens en dat is ook het beleid dat in hier in Zweden geldt.
Tenminste, elke provincie mag daarin zelf kiezen en ik heb het idee dat ze in het zuiden daar soms iets lakser mee zijn, maar de algemene tendens is dat zodra een wolf afwijkend gedrag laat zien (vee pakken, in woonwijken verblijven, te dicht bij mensen komen) er wordt afgeschoten.