Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:45

https://nl-be.topographic-map.com/map-2 ... 144&zoom=9

Hier vind je een topografische kaart van het gebied waar ze nu zit. Even wat uitzoomen en zo. Dit is echt niet om te lachen, waarom zou je als ongeoefende ruiter met ongeoefende paarden zo'n parcours aanvatten? Ik weet niet of jullie ooit in de regio van Durbuy geweest zijn, maar dat is bergop-bergaf. Als je er rijdt met de auto voel je de druk in je oren veranderen.

Echt schandalig.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:13

Dat is in de Ardennen ja...en daar heb je geen rechtstreekse verbindingen.

Maar een 4 jarige zo mager hey..ik geloof er geen zak van een DA daar zn goed keuring voor heeft gegeven

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:41

miereneter schreef:
Ik vind het echt niet sneu voor haar, hoor. Ze is geen tien hé, haar hersens zijn hopelijk volledig ontwikkeld. Het verhaal wordt steeds erger. Met een onbespierde vierjarige honderden kilometers. In deze hitte.

Krijg bij dit soort ondernemingen vaak het gevoel dat het goede doel een smoes is om een keer iets aparts te doen en aandacht te krijgen. Het is niet omdat je het woord kanker noemt, dat je een vrijbrief hebt om maar alles te doen wat in je opkomt. Als je er nu een paar miljoen mee ophaalt, en dan ten koste van jezelf en niet van dieren: mijn zegen heb je. Maar voor een paar honderd euro. Dit is gewoonweg belachelijk.

Punt is dat ze hier intussen al 7 pag aandacht "gescoord" heeft en alles wat je aandacht geeft, groeit.
De enige doeltreffende manier om haar te stoppen is haar volledig dood zwijgen en blokkeren op alle media.

Maar ja, zo simpel werkt het helaas ook niet....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:04

Ik vind haar zo cringe. Ze opent om de haverklap go fund me's voor operaties van haar paarden, laptop voor haar opleiding vroedvrouw, gedoe met haar kroost.

Drama drama drama.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:35

Gewoon een aso!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:43

Nu ook die dierenarts weer, ik vind het zo vreemd. Vorige operatie had ze geen geld en nu ineens wel...

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:47

Sponsorgeld? O:)

Anyway, vaag verhaal. Klinkt niet zuiver.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:27

Maar is er ergens een melding tegen gedaan? Dit moet toch gestopt worden, die arme paarden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:54

Alles aan deze vrouw is zo onprofessioneel dat je het bijna niet kan geloven. Werkelijk bijna alle paarden op haar insta zie er slecht uit, rijden gaat allesbehalve soepel, op em top amateurisme. Over de rug van die arme paarden. Als je het mij vraagt is die vrouw niet helemaal goed bij haar verstand ofzo

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:56

Ik krijg er ook wel een marginale vibe bij...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:00

Ze gaat van Ieper naar Alkmaar via Durbuy :+ dan zit er echt iets niet goed.

Van al die go fund me's is niks te vinden op de pagina van haar 'stoeterij'. Is dat dan prive?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:25

Ik hoop wel dat het geld ook daadwerkelijk voor kankeronderzoek is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:50

Nu gaat ze een pony inzetten en omdat die minder getraind is moet het overgebleven paard maar meer lopen?

Het gewonde paard heeft erg geen tik van overgehouden? Buiten hechtingen en erg vermagerd zijn zeker...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:52

Schuur_ schreef:
Ze gaat van Ieper naar Alkmaar via Durbuy :+ dan zit er echt iets niet goed.

Van al die go fund me's is niks te vinden op de pagina van haar 'stoeterij'. Is dat dan prive?

Ja, op haar insta die ze inmiddels verwijderd heeft. Ze vroeg om nieuwe gehoorapparaatjes die haar dochter verloren was, een laptop, geld voor de operatie voor het paard.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220112 ... rce=google

Oh, ze vraagt ook nog geld voor haar binnenbak.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 03-09-24 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:54

Meerdere keren voor operaties van paarden.

Eerst een koliekoperatie een aantal jaar geleden toen ze net van Heiloo naar België gegaan was. Maar van het voorjaar ook weer volgens mij voor een veulen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:46

Het klinkt als ik al deze berichten zo lees als iemand die heel graag en heel veel wil, alleen ontbreken er de financiële middelen voor, dan moet je wellicht toch gaan nadenken of dat alles wat je wilt dan wel haalbaar is. Of wellicht verstandiger om uit te stellen totdat de reserves opgebouwd zijn zodat je niet bij elke tegenslag je hand op moet houden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:58

Ik heb haar prive instagram gevonden en inderdaad, geld vragen voor operaties, geld vragen voor een laptop. Meteen ook hart van Nederland taggen enzo. Ik denk dat niet alleen de financiele middelen ontbreken maar dat deze dame ook een gebrek heeft aan realiteitszin en iets teveel een roze bril draagt.

Ben nu ondertussen gewoon ook nieuwsgierig hoe ze haar route verder heeft gepland. Gaat ze via Maastricht of niet zeg maar. Ik vind dat een organisatie als Kom op tegen Kanker hier eigenlijk ook wel in op mag treden. Dit is onverantwoord naar de dieren toe en geld wordt er zeker niet mee opgebracht. Hier in de stad heeft vorige week iemand 1000km aan 1 stuk door gefietst voor Kom op tegen Kanker en dat vind ik echt bewonderingswaardig en een goede actie!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:59

Kort gezegd: idd realiteitszin ontbreekt. Dergelijke fantasieën hebben is normaal als je een tiener bent.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:01

Maar wat hier al vaker gezegd is...
Zou er ergens iets zijn waar we melding kunnen maken??

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:06

Moeten we dan niet precies weten waar ze is. Ik denk niet dat de dierenbescherming haar gaat zoeken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:16

Jolliegirl schreef:
Maar wat hier al vaker gezegd is...
Zou er ergens iets zijn waar we melding kunnen maken??

Iedere gek mag doen met z'n paarden wat-ie wil, zolang ze eten en drinken krijgen. En dat laatste krijgen ze wel. Hooguit niet genoeg eten, maar ik denk dat evt instanties zullen redeneren: die paarden kunnen nog kilometers met een ruiter afleggen, dus dan zijn ze niet uitgemergeld.

Als die inzameling voor 'kom op tegen kanker' is dan zou je díe organisatie kunnen benaderen met: "joh, er is wat geld voor jullie ingezameld door iemand die met 2 broodmagere paarden 600 km in een week tijd wil afleggen, dus denk even na of aandacht hier aan geven geen afbreukrisico voor jullie is en of jullie die paar honderd euro wel willen accepteren"
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 03-09-24 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:55

Ik volg dit met jullie mee en elke keer dat ik kijk, heb ik weer een ‘wtf-moment’. Gisteravond zag ik een foto van een paard op een trailer met de vraag: “Nu nog een slaapplaats vinden?” Zou het paard een stal hebben gehad waar het liggend kon bijkomen van de rit? En als ik dan Polarsteps open en zie dat ze steeds verder van haar doel af gaat, ben ik ook vol verbazing. Dit is echt een ondoordachte en dieronvriendelijke actie. Het doet me ergens denken aan die man met de Tennessee Walking Horses die het ook puur voor de publiciteit deed en ondertussen zijn paarden kapot maakte (een aantal jaren geleden, kan het zo 123 niet meer terugvinden)…

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:54

Van Ieper naar Alkmaar via Achouffe was al de route die ze bedacht had.
Straks zal ze waarschijnlijk eindelijk richting Alkmaar gaan?
Ze wil daarbzaterdagmiddag rond 15.00-16.00 finishen.

Wat ik mis in het hele verhaal is dat ze het samen met de paarden doet.
Het gaat vooral over haar en haar doel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:00

Wat heeft ze daar aan de hand rond Houffalize? Wilt ze meetkundige figuren maken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:05