Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
rien10 schreef:Maar als je vier neusriemen, 3 bitten en een pantykous nodig hebt “omdat het anders niet goed of veilig kan” is je sport toch akelig? Om geen ander woord te gebruiken. Daar klopt geen jota meer van.
Lokii schreef:Ik snap Rien wel ook al verwoord ze het een beetje heftig. Alle dingen die benoemd worden zijn hulpmiddelen zogenaamd voor het paard. Maar zijn het eigenlijk geen hulpmiddelen voor de sport? Het paard hoeft geen tongriem als hij niet zo hard hoeft te lopen. Een paard hoeft geen beenbescherming als die niet zo snel mogelijk over een cross parcours moet rennen zonder volledige controle van zijn benen. Enzovoort. Zo bedoeld Rien het denk ik. (correct me if i'm wrong)
Elisa2 schreef:Een paard hoeft ook geen zadel en hoofdstel als het niet gereden zou worden..
Dat is precies waar die organisaties op uit zijn, paard mag straks alleen nog maar in de wei wegkwijnen. Want dat paarden het ook weleens leuk kunnen vinden wat ze doen komt niet in hun hoofd op..
(Uiteraard moet mishandeling en wreed gedrag wel aangepakt worden)
Elisa2 schreef:Een paard hoeft ook geen zadel en hoofdstel als het niet gereden zou worden..
Dat is precies waar die organisaties op uit zijn, paard mag straks alleen nog maar in de wei wegkwijnen. Want dat paarden het ook weleens leuk kunnen vinden wat ze doen komt niet in hun hoofd op..
rien10 schreef:Edit. Zolang wij paarden sporters van tijd tot tijd kritisch naar onszelf en onze sporten kunnen en durven kijken, blijven we scherp en opmerkzaam voor eventueel leed en misstanden. Als we alleen maar roepen”zo is de sport” heb je kans op afglijden.
Wintu schreef:Dat zeg je dus wel degelijk.
Als ik andere takken van sport had genoemd had je een punt, maar ik houd het bij het oorspronkelijke onderwerp. De nood om constant te vergelijken met iets anders, in de trant van, kijk daar is het net zo erg of nog erger, dus bij ons valt het wel mee, vind ik echt zo een onzin, waarom dat vergelijk, door gebrek aan argumenten?
ruitje schreef:Ironisch wel... mogen we nu wel andere takken van sport uit andere landen vergelijken?
Dit is rensport in het buitenland. Heeft echt 0 te maken met kortebaandraverijen in NL, het is niet eens dezelfde sport.
Of had je eerst niet door dat het om een andere tak van sport ging. Dat kan natuurlijk ook maar dan staaft het wel mijn mening dat mensen die tekenen voor dier&recht, geen idee hebben waar ze voor tekenen.
Wintu schreef:Scroll voor de lol eens door de foto's van deze fotograaf (dook op op mijn feed), je wordt van sommige foto's echt beroerd.
https://www.facebook.com/moranphotography1
Wintu schreef:Dan heb je wel erg selectief gekeken.