Cer schreef:journee schreef:Gezien je gevoelens/ideeën over wedstrijden ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoeveel wedstrijd ervaring je zelf hebt?
ik ben benieuwd wat jouw idee is over mijn gevoel/idee over wedstrijden.
En, wat zou mijn wedstrijdervaring ermee te maken hebben?
Citaat:Want hoeveel nu-wedstrijd ruiters blijven erover zonder wedstrijden? = nul, dat wordt dus een hobbyist die een hobbyist les gaat geven.
Is alleen een wedstrijdruiter een pro dan?
Een pro is toch iemand die ergens geld mee verdient?Citaat:Certificaten zijn leuk. Een rijbewijs is er ook zo één! Zou ik rijles willen van iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald? Mwa, ik denk dat ik die maar oversla.
Ik zou denken dat iedereen ervaring moet kunnen krijgen..?Citaat:En andere manieren om oefeningen te organiseren, maar dan zonder officieel wedstrijd aspect zijn er ook: zeker op maneges onderling. Als niet lid heb je daar alleen niet zoveel aan. Ook bouw je er niets mee op.
Zit de waarde dan in het verbeteren, of in het opbouwen? Ik dacht te lezen dat men zichzelf wil verbeteren.. dat kan toch op meerdere manieren?Citaat:Een wedstrijd zonder competitie (prijzen) is overigens net zoiets als bingo zonder prijzen. Dan mis je toch de helft van de lol?
Weet ik niet, of dat voor iedereen geldt?
Misschien vinden mensen die bijv faalangst hebben, maar wel willen verbeteren het juist wel fijn dat er niets vanaf hangt, geen idee.
Het klinkt nu alsof het alleen maar om de competitie gaat, en niet om de ervaring?
Nou goed, mij maakt het verder niet uit. Maar het gesprek rondom wedstrijden, dieren in wedstrijdsport, keuringen etc. is niet nieuw.. het gaat er denk wel om hoe snel de 'sport' zich kan veranderen. En ik denk dat het gewoon best wel heel erg verdeelt is, over hoe dat dan moet gaan.
Mijn gevoel/ idee is dat je zelf geen ervaring heb met wedstrijden en jouw reactie versterkt deze indruk. Dat geeft opzich niets, maar persoonlijk vindt ik het bijzonder als mensen een sterke mening hebben over een onderwerp waar ze geen ervaring mee hebben. Zeker als zo iemand dan besluit dat het 'anders' moet. Maar goed, dat is slechts mijn mening.