Derde veulen binnen een maand verdwenen van pony's op het Aekingerzand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Derde veulen binnen een maand verdwenen van pony's op het Aekingerzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 17:26

Nog erger off topic.

Vegetarisch eten, en zelfs Vegan heb je nul, nada niente extra's of speciaals voor nodig.

Sommige/ vele mensen vinden het handig om "iets speciaals" bij de reformwinkel of de supermarkt te kopen.
(Ik heb precies drie keer een vegetarische burger gekocht en het daarbij gelaten.)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 17:27

Janneke2 schreef:
...wie radicaal is, roept tegenkracht op, dat snap ik wel.

Maar gedwongen winkelnering...?
(Wie lid is van partij X moet verplicht eten van de vegetarische Slager? _/-\o_ )

Dat heeft zij niet gezegd.
Maar de vegetarisch slager was destijds wel marktleider op vegetarisch voedsel.
De PVDD hangt gewoon van slimme marketing aan elkaar.

Daar hebben ze bij BBB goed van geleerd. Die hebben de marketingstrategie wat meer naar hun eigen situatie aangepast en hier en daar geoptimaliseerd eveneens met groot succes.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 17:30

@Janneke: Ik heb nooit verplicht iets hoeven eten van "de vegetarische slager". Hoe kom je daarbij? Ik heb er zelfs vrijwillig nooit iets van gegeten omdat de naam me niet aanstond. Als het woord "slager"er in zit dan is mijn eetlust weg. Leden van de PvdD moesten wel vegetarier zijn maar wat en hoe je vegetarische maaltijd eruitzag daar konden ze zich toch ook niet mee bemoeien want we leefden niet in een gezamenlijke commune of zo.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 17:32

anjali schreef:
@Janneke: Ik heb nooit verplicht iets hoeven eten van "de vegetarische slager". Hoe kom je daarbij? Ik heb er zelfs vrijwillig nooit iets van gegeten omdat de naam me niet aanstond. Als het woord "slager"er in zit dan is mijn eetlust weg. Leden van de PvdD moesten wel vegetarier zijn maar wat en hoe je vegetarische maaltijd eruitzag daar konden ze zich toch ook niet mee bemoeien want we leefden niet in een gezamenlijke commune of zo.

Natuurlijk niet. En iemand die zelf handig in de keuken is heeft die ultrabewerkte troep ook niet nodig. Neemt natuurlijk niet weg dat een aanzienlijk deel van de leden automatisch bij de vegatarische slager terechtkwam.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 17:51

anjali schreef:

Ja, bizar, hè...?

Het stond hier, in dit topic 15:19.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:37

Loretta schreef:
anjali schreef:

Natuurlijk niet. En iemand die zelf handig in de keuken is heeft die ultrabewerkte troep ook niet nodig. Neemt natuurlijk niet weg dat een aanzienlijk deel van de leden automatisch bij de vegatarische slager terechtkwam.

Ik vind dat soort producten wel geschikt voor beginnende vegetariers die vervanging willen voor de dagelijkse gehaktbal en niet goed weten wat dan te nemen. Dus iets wat lijkt op vlees maar het niet is.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:39

Doorscrollen naar 1.13.10

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... 3wYibCwuLA

Interview lammert Tel, en daarna woordvoerster SBB. De woordvoerster doet alsof de exmoors stevige paarden zijn die zich wel kunnen weren. Ok zegt ze o,a, dat de kreupele hengst goed inde gaten is gehouden. Maar enkel kijken helpt natuurlijk niet…

Zelf kon ik helaas niet gaan, is er iemand wel geweest ?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:50

Ja, ik ben geweest. Veel mensen, goed georganiseerd en een vriendelijk protest

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:39

quintusgl schreef:

<3 Super

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:59

Loretta schreef:
Rizette schreef:
Jij bent 1 van de velen. Jij moest natuurlijk de vegetarische slagerij spekken van de man van Marianne Thieme. Diezelfde `slagerij´ die Koffeman en Thiem voor heel veel geld Unilever hebben verkocht. Als het om geld gaat maken nl principes niets meer uit.

Niko Kofferman is een briljant marketing strateeg. Het was uitermate slim om naast een vegetarische slagerij ook nog eens een politieke partij op te richten die de producten van jouw bedrijf indirect promoot.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Niko_Koffeman

Inmiddels zit Kofferman in de plantaardige zuivel. En tegelijkertijd houden de PVDD en aanverwante clubjes zich bezig met een hetze tegen de zuivelindustrie.
https://www.foodagribusiness.nl/opricht ... ge-zuivel/

Klopt en Koffeman is toch ook verbonden aan Wakker Dier? Dus vandaar de sloopkoeien in hun reclame enz. enz.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:04

Janneke2 schreef:
Desi_2409 schreef:
En iemand had het over waakhonden rondom het erf, die aanslaan en dan de wolven zouden verjagen, zie hier een filmpje, ze vermoorden ze gewoon beiden ...

...ik had het over waakhonden op het erf.
Hun functie is idd 'aanslaan'.

De rest is vele malen ingewikkelder.
(Twee honden tegen laten we zeggen vijf wolven, dat is simpel.)

Ik ben geen electronica expert, maar anno nu kan electronica wel 'aanslaande honden' herkennen, vermoed ik zo.
En wat nu ook al gewoon kan, is herrie maken die wolvenoren pijn doet, maar mensen oren niet.
("Ultrasone trillingen", menselijkerwijs gezegd.)
Uiteraard moeten de paarden dan op stal staan en de honden svp hun hok in.
(Er zijn vast veel meer gadgets, of spul dat een creatieve geest kan verzinnen en ontwerpen.)

Heel leuk, maar als dit zou werken had half dierenhoudend Europa in wolvengebied dit al lang aangeschaft.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:11

quintusgl schreef:

Heel fijn, hopelijk leidt dit tot een hoop bewustwording.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:19

Rizette schreef:
Klopt en Koffeman is toch ook verbonden aan Wakker Dier? Dus vandaar de sloopkoeien in hun reclame enz. enz.

Klopt. Hij is 1 van de mede oprichters van wakker dier. En sinds hij in plantaardige melk handelt zijn opvallend veel acties van wakker dier gericht tegen de zuivel industrie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:16

Loretta schreef:
Rizette schreef:

Klopt. Hij is 1 van de mede oprichters van wakker dier. En sinds hij in plantaardige melk handelt zijn opvallend veel acties van wakker dier gericht tegen de zuivel industrie.

Dit is allemaal offtopic. Het gaat hier om de Exmoors die als experiment aan wolven worden opgevoerd. Ik zag er gisteren wat over op de tv in Hart van Nederland. Inderdaad een hele goede rustige demonstratie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:31

Loretta schreef:
Rizette schreef:

Daarom komt de waarheid ook niet in de media, die hebben ze namelijk in hun zak, zie dit wat al in een eerder deel stond

DuoPenotti schreef:
SusanH schreef:
https://www.wyniasweek.nl/de-faunabesch ... de-dieren/ https://www.wyniasweek.nl/de-faunabesch / om nog eens aan te geven wat een club PVdD en Faunabescherming zijn..ik vind het een hele foute lobby.

Via Facebook op Eenvandaag ook een artikel anti jacht aangewakkerd door het bezoek van Bibi Dumon Tak aan Zomergasten. Waarom trapt de media daar massaal in en prikt niemand er doorheen.

Zoooo zeg dat is fout..heel fout....
En inderdaad waarom is daar in de politiek geen aandacht voor?

Hier oud stukje van Van der Plas
Maar dan over hoe verrot onze media in elkaar steekt. En dus zelf wel bepalen wat erop tv komt
https://www.huisdieren.nu/over-pvh/wat- ... -der-plas/
Dit gaat dan over de veehouderij. Maar met jacht en wolf is dat gewoon precies zo

En daarom snap ik wel dat iemand die niets te maken heeft met de aanvallen in zijn buurt of er op een andere manier zich er niet echt in verdiept alleen maar mee krijgt wat er in de media komt.
Een eenzijdige berichtgeving die niet op waarheden berust maar op eigen ideeen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:02

Rizette schreef:
Heel leuk, maar als dit zou werken had half dierenhoudend Europa in wolvengebied dit al lang aangeschaft.

Nooouuuuuu ik denk eigenlijk dat ze in bij voorbeeld Roemenië niet direct de technologie, centjes of denkwijze hebben voor technische snufjes. En al lang wat verlies onder de geitjes incalculeren. In aanmerking nemende dat de wolvenknuffelaars dit soort spul niet aanprijzen is misschien zelfs wel een teken dat het juist kan werken?

Maar inderdaad. Als er paarden/ander vee buiten staan heb je er niks aan want die horen het geluid ook. En als ze binnen staan heb je er niks aan want dan staan ze binnen :') Kan het nog supereffectief zijn tegen wolven, maar niet heel optimaal functionerend voor de bescherming van landbouw(huis)dieren.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:09

Koper schreef:
Rizette schreef:

Maar inderdaad. Als er paarden/ander vee buiten staan heb je er niks aan want die horen het geluid ook. En als ze binnen staan heb je er niks aan want dan staan ze binnen :') Kan het nog supereffectief zijn tegen wolven, maar niet heel optimaal functionerend voor de bescherming van landbouw(huis)dieren.

Dat niet alleen. Als een waakhond een pijnlijk geluid hoort als hij aanslaat, stopt hij vanzelf met aanslaan. Wat moet je met een waakhond die niet durft te blaffen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:15

Kunnen de “pony’s moeten niet vluchten, maar verdedigen” mensen niet een powerpoint presentatie geven aan de pony’s? Ze snappen duidelijk niet wat jullie bedoeling is.

Ok Rien. Niet zo sarcastisch.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:19

rien10 schreef:
Kunnen de “pony’s moeten niet vluchten, maar verdedigen” mensen niet een powerpoint presentatie geven aan de pony’s? Ze snappen duidelijk niet wat jullie bedoeling is.

Ok Rien. Niet zo sarcastisch.

Heb je wel een goed verdienmodel aan. Kan Tristan Tucker wel ophoepelen :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:21

Stel nou dat de “niet vluchten maar verdedigen” mensen gelijk hebben. Het werkt niet. Niet. Veulens worden opgegeten. Dood. Weg. Verdwenen. Foetsie.
So far voor de theorie. En… terug naar de praktijk.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:24

Van een vluchtdier een dier maken die zichzelf verdedigd :') ja, das echt natuurlijk gedrag.
Alles op cursus doen. Pp presentaties, teambuilding sessies noem maar op. Want dat natuurlijk gedrag van tegenwoordig kan echt niet meer :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:25

Janneke2 schreef:
Desi_2409 schreef:
En iemand had het over waakhonden rondom het erf, die aanslaan en dan de wolven zouden verjagen, zie hier een filmpje, ze vermoorden ze gewoon beiden ...

...ik had het over waakhonden op het erf.
Hun functie is idd 'aanslaan'.

De rest is vele malen ingewikkelder.
(Twee honden tegen laten we zeggen vijf wolven, dat is simpel.)

Ik ben geen electronica expert, maar anno nu kan electronica wel 'aanslaande honden' herkennen, vermoed ik zo.
En wat nu ook al gewoon kan, is herrie maken die wolvenoren pijn doet, maar mensen oren niet.
("Ultrasone trillingen", menselijkerwijs gezegd.)
Uiteraard moeten de paarden dan op stal staan en de honden svp hun hok in.
(Er zijn vast veel meer gadgets, of spul dat een creatieve geest kan verzinnen en ontwerpen.)
Citaat:

Ja, lekker, hè?
Het is niet goed of het deugt niet.

Misschien even lezen wat ik schreef?
Ik ben gewoon niet thuis in elektrische gadgets.
Misschien anderen wel.

Gesteld dat je een oplossing wil, daar ga ik van uit, denk ik dus dat er creativiteit nodig is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:59

Traiectum schreef:
Dat niet alleen. Als een waakhond een pijnlijk geluid hoort als hij aanslaat, stopt hij vanzelf met aanslaan. Wat moet je met een waakhond die niet durft te blaffen?

O ja, dat ook nog ja.

Maar misschien is dit wel een oplossing? Gewoon een pijnlijk geluid elke keer dat die ponies op de vlucht slaan. Dan leren ze dat soort natuurlijke fratsen wel af :Y) En kunnen ze daarna meteen door naar de teambuilding met powerpoint.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:15

Ik heb ook vaak en veel eerder dan dat er hier wolven waren, gelezen in onderzoeken dat in bepaalde landschappelijke gebieden paarden zeker zich groeperen en verdedigen. Dat is uiteraard niet hetzelfde als: er wordt nooit een paard gepakt. Er zullen altijd (jonge?) paarden zijn die toch zenuwachtig worden en er vandoor gaan. Die zijn kwetsbaar. Wolven kunnen lange tijd op een drafje een kudde achtervolgen en zo uitputten door te voorkomen dat ze rusten of eten. Naast instinct telt ook de ervaring mee. Daarom leren paarden zo snel, ze hebben maar één kans of ze worden opgegeten. Wanneer paarden altijd slachtoffer zouden zijn waren ze al lang uitgestorven. Maar deze kennis neemt niet weg dat de kudde in Appelscha veel te klein en te weinig "kudde" is om dit aan te kunnen en te overleven. Als ze hier jaren zouden staan met meerdere kuddes waarbij ze die kudde zelf kunnen vormen, zouden ze misschien enige kans hebben. Maar ik vrees dat ze toch te klein zijn om serieus gewicht in de schaal te leggen tegen grote roedels wolven. Dat zebra's en ezels andere strategieen hebben om roofdieren te slim af te zijn, zegt natuurlijk niet alles over hoe paarden dat doen. Ze zijn familie maar toch ook anders.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:21

Maar waarom heet een paard dan een vluchtdier en geen stilstaandier?

Waarom moeten wij paarden onder de man ook vaak leren dat vluchten niet de bedoeling is als er iets engs is, maar stilstaan veiliger, omdat ze anders in de sloot belanden bij een buitenrit of in de prikkeldraad komen enz.
En hebben Tristan Tucker en dat soort trainers het druk, heb je een spooky horse, koop mijn pakket.