Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:...wie radicaal is, roept tegenkracht op, dat snap ik wel.
Maar gedwongen winkelnering...?
(Wie lid is van partij X moet verplicht eten van de vegetarische Slager?)
anjali schreef:@Janneke: Ik heb nooit verplicht iets hoeven eten van "de vegetarische slager". Hoe kom je daarbij? Ik heb er zelfs vrijwillig nooit iets van gegeten omdat de naam me niet aanstond. Als het woord "slager"er in zit dan is mijn eetlust weg. Leden van de PvdD moesten wel vegetarier zijn maar wat en hoe je vegetarische maaltijd eruitzag daar konden ze zich toch ook niet mee bemoeien want we leefden niet in een gezamenlijke commune of zo.
anjali schreef:@Janneke: Ik heb nooit verplicht iets hoeven eten van "de vegetarische slager". Hoe kom je daarbij? Ik heb er zelfs vrijwillig nooit iets van gegeten omdat de naam me niet aanstond. Als het woord "slager"er in zit dan is mijn eetlust weg. Leden van de PvdD moesten wel vegetarier zijn maar wat en hoe je vegetarische maaltijd eruitzag daar konden ze zich toch ook niet mee bemoeien want we leefden niet in een gezamenlijke commune of zo.
Loretta schreef:anjali schreef:@Janneke: Ik heb nooit verplicht iets hoeven eten van "de vegetarische slager". Hoe kom je daarbij? Ik heb er zelfs vrijwillig nooit iets van gegeten omdat de naam me niet aanstond. Als het woord "slager"er in zit dan is mijn eetlust weg. Leden van de PvdD moesten wel vegetarier zijn maar wat en hoe je vegetarische maaltijd eruitzag daar konden ze zich toch ook niet mee bemoeien want we leefden niet in een gezamenlijke commune of zo.
Natuurlijk niet. En iemand die zelf handig in de keuken is heeft die ultrabewerkte troep ook niet nodig. Neemt natuurlijk niet weg dat een aanzienlijk deel van de leden automatisch bij de vegatarische slager terechtkwam.
Loretta schreef:Rizette schreef:Jij bent 1 van de velen. Jij moest natuurlijk de vegetarische slagerij spekken van de man van Marianne Thieme. Diezelfde `slagerij´ die Koffeman en Thiem voor heel veel geld Unilever hebben verkocht. Als het om geld gaat maken nl principes niets meer uit.
Niko Kofferman is een briljant marketing strateeg. Het was uitermate slim om naast een vegetarische slagerij ook nog eens een politieke partij op te richten die de producten van jouw bedrijf indirect promoot.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Niko_Koffeman
Inmiddels zit Kofferman in de plantaardige zuivel. En tegelijkertijd houden de PVDD en aanverwante clubjes zich bezig met een hetze tegen de zuivelindustrie.
https://www.foodagribusiness.nl/opricht ... ge-zuivel/
Janneke2 schreef:Desi_2409 schreef:En iemand had het over waakhonden rondom het erf, die aanslaan en dan de wolven zouden verjagen, zie hier een filmpje, ze vermoorden ze gewoon beiden ...
...ik had het over waakhonden op het erf.
Hun functie is idd 'aanslaan'.
De rest is vele malen ingewikkelder.
(Twee honden tegen laten we zeggen vijf wolven, dat is simpel.)
Ik ben geen electronica expert, maar anno nu kan electronica wel 'aanslaande honden' herkennen, vermoed ik zo.
En wat nu ook al gewoon kan, is herrie maken die wolvenoren pijn doet, maar mensen oren niet.
("Ultrasone trillingen", menselijkerwijs gezegd.)
Uiteraard moeten de paarden dan op stal staan en de honden svp hun hok in.
(Er zijn vast veel meer gadgets, of spul dat een creatieve geest kan verzinnen en ontwerpen.)
Loretta schreef:Rizette schreef:Klopt en Koffeman is toch ook verbonden aan Wakker Dier? Dus vandaar de sloopkoeien in hun reclame enz. enz.
Klopt. Hij is 1 van de mede oprichters van wakker dier. En sinds hij in plantaardige melk handelt zijn opvallend veel acties van wakker dier gericht tegen de zuivel industrie.
Loretta schreef:Rizette schreef:Klopt en Koffeman is toch ook verbonden aan Wakker Dier? Dus vandaar de sloopkoeien in hun reclame enz. enz.
Klopt. Hij is 1 van de mede oprichters van wakker dier. En sinds hij in plantaardige melk handelt zijn opvallend veel acties van wakker dier gericht tegen de zuivel industrie.
DuoPenotti schreef:SusanH schreef:https://www.wyniasweek.nl/de-faunabesch ... de-dieren/ https://www.wyniasweek.nl/de-faunabesch / om nog eens aan te geven wat een club PVdD en Faunabescherming zijn..ik vind het een hele foute lobby.
Via Facebook op Eenvandaag ook een artikel anti jacht aangewakkerd door het bezoek van Bibi Dumon Tak aan Zomergasten. Waarom trapt de media daar massaal in en prikt niemand er doorheen.
Zoooo zeg dat is fout..heel fout....
En inderdaad waarom is daar in de politiek geen aandacht voor?
Hier oud stukje van Van der Plas
Maar dan over hoe verrot onze media in elkaar steekt. En dus zelf wel bepalen wat erop tv komt
https://www.huisdieren.nu/over-pvh/wat- ... -der-plas/
Dit gaat dan over de veehouderij. Maar met jacht en wolf is dat gewoon precies zo
En daarom snap ik wel dat iemand die niets te maken heeft met de aanvallen in zijn buurt of er op een andere manier zich er niet echt in verdiept alleen maar mee krijgt wat er in de media komt.
Een eenzijdige berichtgeving die niet op waarheden berust maar op eigen ideeen.
Rizette schreef:Heel leuk, maar als dit zou werken had half dierenhoudend Europa in wolvengebied dit al lang aangeschaft.
Koper schreef:Rizette schreef:Heel leuk, maar als dit zou werken had half dierenhoudend Europa in wolvengebied dit al lang aangeschaft.
Maar inderdaad. Als er paarden/ander vee buiten staan heb je er niks aan want die horen het geluid ook. En als ze binnen staan heb je er niks aan want dan staan ze binnenKan het nog supereffectief zijn tegen wolven, maar niet heel optimaal functionerend voor de bescherming van landbouw(huis)dieren.
Janneke2 schreef:Desi_2409 schreef:En iemand had het over waakhonden rondom het erf, die aanslaan en dan de wolven zouden verjagen, zie hier een filmpje, ze vermoorden ze gewoon beiden ...
...ik had het over waakhonden op het erf.
Hun functie is idd 'aanslaan'.
De rest is vele malen ingewikkelder.
(Twee honden tegen laten we zeggen vijf wolven, dat is simpel.)
Ik ben geen electronica expert, maar anno nu kan electronica wel 'aanslaande honden' herkennen, vermoed ik zo.
En wat nu ook al gewoon kan, is herrie maken die wolvenoren pijn doet, maar mensen oren niet.
("Ultrasone trillingen", menselijkerwijs gezegd.)
Uiteraard moeten de paarden dan op stal staan en de honden svp hun hok in.
(Er zijn vast veel meer gadgets, of spul dat een creatieve geest kan verzinnen en ontwerpen.)
Citaat:Heel leuk, maar als dit zou werken had half dierenhoudend Europa in wolvengebied dit al lang aangeschaft.
Traiectum schreef:Dat niet alleen. Als een waakhond een pijnlijk geluid hoort als hij aanslaat, stopt hij vanzelf met aanslaan. Wat moet je met een waakhond die niet durft te blaffen?