Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynnepinny schreef:Rizette schreef:Schiphol koopt momenteel boerderijen op om maar door te kunnen gaan en niemand die er een stokje voor steekt.
Ja, weet wie je stemt...met de huidige formatie zal het in ieder geval allemaal niet beter worden.
manzano schreef:Mensen zijn nog steeds van harte welkom hier met hun paard. Boek een camping of huisje met een groep en ga lekker rijden samen. Maar 500, 4 dagen lang moet je ongeorganiseerd helemaal niet willen.
janouk schreef:manzano schreef:Mensen zijn nog steeds van harte welkom hier met hun paard. Boek een camping of huisje met een groep en ga lekker rijden samen. Maar 500, 4 dagen lang moet je ongeorganiseerd helemaal niet willen.
en ook welkom met de Paarden vierdaagse buiten het broedseizoen, dus 8 maanden per jaar.
Als ik veel reacties lees, lijkt het het net of de toegang helemaal verboden is voor ruiters en menners. Maar dat is uitdrukkelijk niet zo.
Alle belangen zijn voor 2025 afgewogen en in het broedseizoen weegt het belang van de wilde dieren, die er wonen vanaf 2025 zwaarder dan de belangen van de deelnemers van de Paarden vierdaagse.
Alle jaren hier voor hebben de belangen van de wilde dieren minder zwaar gewogen. Vanaf 2025 kiest men voor de vaste bewoners van de bossen als ze hun rust het hardste nodig hebben, vier maanden..
janouk schreef:manzano schreef:Mensen zijn nog steeds van harte welkom hier met hun paard. Boek een camping of huisje met een groep en ga lekker rijden samen. Maar 500, 4 dagen lang moet je ongeorganiseerd helemaal niet willen.
en ook welkom met de Paarden vierdaagse buiten het broedseizoen, dus 8 maanden per jaar.
Als ik veel reacties lees, lijkt het het net of de toegang helemaal verboden is voor ruiters en menners. Maar dat is uitdrukkelijk niet zo.
Alle belangen zijn voor 2025 afgewogen en in het broedseizoen weegt het belang van de wilde dieren, die er wonen vanaf 2025 zwaarder dan de belangen van de deelnemers van de Paarden vierdaagse.
Alle jaren hier voor hebben de belangen van de wilde dieren minder zwaar gewogen. Vanaf 2025 kiest men voor de vaste bewoners van de bossen als ze hun rust het hardste nodig hebben, vier maanden..
nile schreef:Eens met Janouk. Dappere en enige juiste beslissing.
Er komt vast een mooi paardenevenement voor terug in september/oktober
pillow schreef:4 maanden, 6 toch. En kun jij me vertellen welke vogels in juli en augustus broeden?
janouk schreef:Er is een verschil tussen broedseizoen in de natuur en wat de wet voorschrijft als broedseizoen.
De wet gaat meestal uit van 15 maart tot 15 juli
Wanneer is het broedseizoen?
De looptijd verschilt per soort en varieert per jaar. Vogelsoorten zoals de blauwe reiger en de bosuil beginnen al in februari te broeden en bepaalde (zang)vogels broeden nog in augustus.
Veel vogelsoorten broeden ongeveer tussen 15 maart en 15 juli. Moerasvogels en andere watervogels broeden meestal tussen 1 april en 15 augustus. Nesten en eieren zijn gedurende de hele broedperiode wettelijk beschermd, vanaf het eerste takje, tot het uitvliegen van het laatste jong.
Ook hebben diverse vogels meerdere nesten per jaar. De ijsvogels brengen soms wel 3 broedsels per zomer voort.
Loretta schreef:janouk schreef:@loretta dat ben ik niet met je eens. Maar dat is prima.
Ieder weegt de verschillende belangen anders
Wanneer is het dan ooit voldoende? Moeten er dan nog meer ganzen komen?
nile schreef:Maar die enquête is gedaan bij voor de organisatie bekende ruiters/deelnemers verwacht ik. Ik heb deze zelf ook nooit gezien. Inmiddels zou dit event me te massaal zijn, maar ik kon eerder nooit eerste helft van de zomer…Dat geldt waarschijnlijk voor meer mensen.
Dus een nieuw evenement zou waarschijnlijk ook een nieuwe groep gaan aantrekken.
Maar begrijp dat dat niet is wat je wil als je gewend was aan juni
mysa schreef:@Rizette: tijdens de pvd lopen delen van de routes juist door gebieden die normaal gesproken helemaal niet toegankelijk zijn.
Loretta schreef:janouk schreef:Er is een verschil tussen broedseizoen in de natuur en wat de wet voorschrijft als broedseizoen.
De wet gaat meestal uit van 15 maart tot 15 juli
Wanneer is het broedseizoen?
De looptijd verschilt per soort en varieert per jaar. Vogelsoorten zoals de blauwe reiger en de bosuil beginnen al in februari te broeden en bepaalde (zang)vogels broeden nog in augustus.
Veel vogelsoorten broeden ongeveer tussen 15 maart en 15 juli. Moerasvogels en andere watervogels broeden meestal tussen 1 april en 15 augustus. Nesten en eieren zijn gedurende de hele broedperiode wettelijk beschermd, vanaf het eerste takje, tot het uitvliegen van het laatste jong.
Ook hebben diverse vogels meerdere nesten per jaar. De ijsvogels brengen soms wel 3 broedsels per zomer voort.
Dat is ook het hele probleem. Natuurlijk zijn er vogels die uiterste bescherming nodig hebben. Maar om nu een gebied af te sluiten voor bijvoorbeeld ganzen is vrij zinloos. Maar goed, natuurorganisaties hebben in het verleden briljant lobbywerk geleverd waardoor we nu met heel veel problemen zitten.
manzano schreef:Mensen zijn nog steeds van harte welkom hier met hun paard. Boek een camping of huisje met een groep en ga lekker rijden samen. Maar 500, 4 dagen lang moet je ongeorganiseerd helemaal niet willen.