Tancreda4 schreef:Ik lees prima. Ook zonder ervaring ben je er zelf bij toch? Ompraten laat je ook zelf gebeuren toch? Nog meer onderzoeken heb je toch ook zelf in de hand? Als de eerste dingen niets uitwijzen, of uithalen, dan kan je altijd nog aangeven dat het klaar is. Maar zo zonder diagnose in slapen 'want oud' vind ik ook wel wat. Zeker omdat uit het bericht een mate van laksheid klinkt; 'zeer mager' is niet iets 'dat bij een oude kat hoort'. Dat de baasjes zelf zo ver hebben laten komen zonder eerdere stappen vind ik wel wat van. Zeer mager hoort er niet bij, dat een kat afvalt is een teken dat er wat loos is en dat je er wat mee moet. Omdat de eigenaren het zo ver hebben laten komen, moet een DA dan maar zonder diagnose het dier gelijk laten inslapen? Veel oude katten krijgen bv last van hun schildklier met alle symptomen die erbij kunnen horen en dat is met een pilletje prima te reguleren en het dier te verbeteren. Als het zo simpel KAN zijn, waarom dan gelijk inslapen 'omdat het dier oud is'?
Je gaat naar een expert omdat jij als eigenaar niet weet wat te doen, je weet enkel er is iets mis. Dan vertrouw je op de expert en die rekent een flink bedrag voor een dier dat versleten is en afgezien van een medicijn gerelateerde opleving stomweg op toont. Ja er zou iets genezend! behandelbaars mis kunnen zijn als iets verkeerd gegeten, maar dikke rekening schrijven zonder duidelijk aangeven, dit is of einde verhaal of kat loopt op deze eenmalige hulp nog 3-6 maanden rondt (als gratenbaal, want verjongingskuur is het niet). Dus wat is de prio van die expert? Zijn inkomen? Of dat zijn patienten comfortabel zijn met een goede basis kwaliteit van leven als pijnvrij, eetlust, lol in het leven, etc.? Levensrekkend is enkel gunstig voor de bankrekening van de DApraktijk, en gaat daarmee ook tegen de eed in die een DA aflegd bij behalen diploma.