Manege teleurgesteld, uitloopruimte voor paarden terug naar natuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:07

Koper schreef:
Wat ik nou niet snap is dat die manege niet iets verzint om die paarden wat meer naar buiten te krijgen. Al laat je er wat geselecteerde lesklanten mee aan de hand grazen, dat is toch al beter dan 23 uur op stal?

En waar gaan ze dan grazen, op het terrein van de voetbalvereniging of bij de scouting? :+

Het is echt midden in de stad, geen stal in de polder waar je tenminste ff in de berm kan wandelen en aan de hand laten grazen.

Puntje bij het paaltje hadden ze als mensen met enig verstand van paarden bij de aankoop al moeten weten dat dit terrein absoluut niet geschikt was voor het houden van paarden. Hoe je het ook wendt of keert blijft het een kaveltje van nog geen halve hecatare :') en daardoor hooguit geschikt voor paar pony's maar geen grootschalig paardenbedrijf.

Van mij mogen zulke stallen echt z.s.m. weg, samen met s-Gravenhaagsche Stadsrijschool, Berestein etc. Geen plek om paar geiten fatsoenlijk te huisvesten dan moet je er ook geen paarden hebben staan :evaw:
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 05-12-23 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:08

Koper schreef:
Wat ik nou niet snap is dat die manege niet iets verzint om die paarden wat meer naar buiten te krijgen. Al laat je er wat geselecteerde lesklanten mee aan de hand grazen, dat is toch al beter dan 23 uur op stal?

Maar dat gebeurt/gebeurde daar wel uiteraard. Er was daar in mijn tijd een hele grote "poetsmeisjescultuur" van handige paardenmeisjes die daar de hele dag rondliepen en je paard er extra uithaalden op tijden dat het rustig was op stal en ermee gingen wandelen of grazen. Dus nee, ze staan/stonden niet allemaal 23 uur op t hok. Er zijn om het bosje heen ook flink wat groenstroken grasveldjes waar dat kan.
De paarden kwamen er alles bij elkaar genomen best wel flink wat uurtjes uit. Alleen, niet veel vrije beweging.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:18

De grond is nooit gekocht hoor Babootje! Het koopbedrag ging over de opstallen, de paarden en het materiaal. De grond is toch echt een huur- of pachtovereenkomst met de gemeente.
Theo heeft destijds het paddockje aangelegd, Paagman heeft dit voortgezet en de dames Roest hebben dit weer overgenomen en voorzover ik weet is het altijd bekend geweest dat dit paddockje aangelegd is buiten de gemeente om. Er is echter nooit iemand gekomen die daar over heeft geklaagd.
Ik denk dat de pachtovereenkomst qua datum nu afloopt en de gemeente is ws komen kijken en heeft geconstateerd dat er een illegale paddock is aangelegd en dat de kantine buiten de gepachte grond staat. Voor het verlengen van de pachtovereenkomst moet de situatie dus worden teruggebracht naar de geldende afspraken en dat betekent dan helaas dat de kantine en die paddock niet meer mogen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:20

mala26 schreef:
Vind het stiekem best grappig dat een wethouder van de partij van de dieren zegt dat ze dat stuk niet meer mogen gebruiken om paarden buiten te zetten.. zo ver een partij die zich voor de belangen van de dieren in zouden moeten zetten..

Partij voor de dieren wil alle huisdieren kwijt. Die vinden dat alle dieren los moeten lopen a la Oostvaardersplassen en dan hoeven ze niet meer verzorgd te worden en stemt PcDD keer op keer tegen bijvoeren van de dieren in de Oostvaardersplassen in Provinciale Staten Flevoland. Partij van de dieren is helemaal niet voor de dieren maar voor de financien van de Vegetarische bedrijven van bijv de man van Marianne Thieme en voor de VeganCowboys. Daar staat de Partij voor de Dieren voor. Hebben zelf aangegeven dat ze de naam alleen maar genomen hebben omdat het mooier klinkt dan Partij voor de Duurzaamheid waar ze ook over gedacht hebben. Benader je de PVDD over een grootschalig probleem met dieren dan krijg je een standaard mailtje en doen ze niks. Zijn absoluut niet van de dieren maar tegen de dieren. Zullen er alles aan doen om paardenhouderij en dierhouderij tegen te gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:26

ikkedus schreef:
De grond is nooit gekocht hoor Babootje! Het koopbedrag ging over de opstallen, de paarden en het materiaal. De grond is toch echt een huur- of pachtovereenkomst met de gemeente.

Dat staat er ook :D

Babootje schreef:
Voor zover ik weet heeft de eigenaar voordat de dames de stal kochten (ja kochten, het is dus geen huur) dit bakje aangelegd. De grond is wel van de gemeente (erfpacht).