Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:En ik zit mij maar de hele tijd af te vragen of het volgende klopt, ik dacht ooit gezien te hebben dat een vrouwelijke ex deelnemer van Boer zoekt Vrouw haar paarden daar had staan, maar wellicht ben ik vreselijk in de war
Citaat:Dit gebeurd bij amateurs ook! Iedereen die afschaffen roept..besef dan dat de hele sport afgeschaft wordt. Dus ook de boshobbelaar.
Waarom niet gewoon de rotte appels er uit halen? Dit is een goed begin.
manubres schreef:Citaat:En ik zit mij maar de hele tijd af te vragen of het volgende klopt, ik dacht ooit gezien te hebben dat een vrouwelijke ex deelnemer van Boer zoekt Vrouw haar paarden daar had staan, maar wellicht ben ik vreselijk in de war
Klopt, Steffi had haar hengst Hennessy daar voor de verkoop staan.Citaat:Dit gebeurd bij amateurs ook! Iedereen die afschaffen roept..besef dan dat de hele sport afgeschaft wordt. Dus ook de boshobbelaar.
Daar geloof ik niet in, misschien uiteindelijk. Maar de volgorde is denk ik: Olympische Spelen afschaffen, internationaal, nationaal en dan thuis/recreatie. Maar ik hoop dat de sport het kan uitstellen door rigoreus te gaan veranderen.
princequillo schreef:Hoewel ik blij ben dat de Deense bond nu eindelijk actie onderneemt, vind ik het wel een beetje uh… hypocriet.![]()
Ze wisten al jaren hoe Helgstrand zelf zijn praktijken doet… Zijn vader was letterlijk deel van het bestuur en heeft hem meer dan eens ‘uit de brand geholpen’.
manubres schreef:littleroosie schreef:Moderatoropmerking:Foto's verwijderd vanwege copyright
Goh, van dit soort plaatjes zijn er genoeg van nederlandse topruiters
manubres schreef:FEI zegt dat ze het probleem zoals bij Helgstrand rigoureus gaan aanpakken:
https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... aanpakken/?
Dan wordt het ook hoog tijd dat we dit niet meer accepteren!!
https://youtu.be/40mmUOVNsLY?si=sx_i1zVUuBCgbzzu
Citaat:Dit gebeurd bij amateurs ook! Iedereen die afschaffen roept..besef dan dat de hele sport afgeschaft wordt. Dus ook de boshobbelaar.
Elisa2 schreef:Ja het gaf zoveel discussie omdat het gelukkig een uitzondering was. En dat niveau niet op de spelen hoort.
Maar ik ben helemaal voor het hervormen van de sport hoor. Terug naar harmonie en paardvriendelijkheid, ongedwongenheid.
Teugel drukmeter ook prima.
Vraag me alleen of hoe dit dan in de andere sporten en recreatie aangepakt moeten worden want het is niet alsof daar geen excessen zijn.
Gini schreef:Die excessen haal je eruit door meer van dit soort dingen te doen. De media erbij en de billen bloot, want ik vind het echt opmerkelijk wat er de laatste tijd gebeurt.
1. In het Belgische Peer slaat een man een manegepony af. De beelden waren gekend bij de instanties, pas na plaatsing op social media en het opnemen van het item door nieuwskanalen, wordt er effectief serieuzere actie ondernomen.
2. Groom filmt undercover bij Andreas Helgstrand. De Deense federatie had de beelden maanden geleden al gezien, maar besluit pas tot actie over te gaan na de uitzending. De beelden alleen waren dus niet genoeg? Wat als de rechter verboden had de beelden uit te zenden? Dan reed Andreas wel nog gewoon vrolijk mee?
En dan kunnen wij wel gaan roepen van 'heksenjacht op social media' en 'filmen durf je wel, maar aanspreken niet' en 'trial by social media', maar blijkbaar is videomateriaal op (sociale) media uitzenden de enige manier geworden om instanties effectief tot iets aan te zetten.