Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:Agenda 2030 in vol ornaat, walgelijk gewoon om te zien hoe het ook onze paardenwereld binnen sijpelt.
denisesilver schreef:Halve volte halve baan en dan rechtdoor oversteken en bij B de andere kant op. Ik vind dat zo’n lelijk figuur haha. Overigens meer niet weten hoe je moet rijden omdat je lezer 9/10 keer de draad kwijt is
denisesilver schreef:Halve volte halve baan en dan rechtdoor oversteken en bij B de andere kant op. Ik vind dat zo’n lelijk figuur haha. Overigens meer niet weten hoe je moet rijden omdat je lezer 9/10 keer de draad kwijt is
MyWishMax schreef:denisesilver schreef:Halve volte halve baan en dan rechtdoor oversteken en bij B de andere kant op. Ik vind dat zo’n lelijk figuur haha. Overigens meer niet weten hoe je moet rijden omdat je lezer 9/10 keer de draad kwijt is
Oh, die is wel makkelijk hoor, maar is toch halve grote volte? Ik kras altijd de helft door voor de lezer bij proeven, er staat wel vaker van alles wat je niet hoeft te lezen of wat het nog onduidelijker maakt.Hij rijdt wel fijn vind ik, ze willen gewoon controleren of je na een volte ook recht kan richten en een nette wending kan maken met andere st en buiging.
ElCid schreef:BarbaLala schreef:Agenda 2030 in vol ornaat, walgelijk gewoon om te zien hoe het ook onze paardenwereld binnen sijpelt.
Onze paardenwereld bestaat straks niet meer, met of zonder S+T.............net als de rest van de wereld zoals we die kennen als niet meer mensen hun ogen open doen. Dit is weer een mooie afleidingsmanoeuvre van wat er werkelijk gebeurt.
Bowo schreef:denisesilver schreef:Halve volte halve baan en dan rechtdoor oversteken en bij B de andere kant op. Ik vind dat zo’n lelijk figuur haha. Overigens meer niet weten hoe je moet rijden omdat je lezer 9/10 keer de draad kwijt is
Bedoel je proef 18 met
18 C-X Halve grote volte links
19 X-B Rechtuit
20 B Rechterhand
(21 B-F-A Arbeidsdraf)
Een halve volte halve baan zou wat apart zijn. Een halve volte is aan een stuk makkelijker. Het leest wat ongemakkelijk voor inderdaad, maar zo heel raar is het figuur toch niet? Kan je duidelijk het verschil laten zien tussen een volte en een wending.
996981 schreef:MyWishMax schreef:Oh, die is wel makkelijk hoor, maar is toch halve grote volte? Ik kras altijd de helft door voor de lezer bij proeven, er staat wel vaker van alles wat je niet hoeft te lezen of wat het nog onduidelijker maakt.Hij rijdt wel fijn vind ik, ze willen gewoon controleren of je na een volte ook recht kan richten en een nette wending kan maken met andere st en buiging.
Gewoon uit je hoofd leren![]()
En dan niet op de letter leren, maar gewoon “binnenkomen, rechts, e afwenden, volte links, volte rechts, B links” etc.
Er staat inderdaad super onnodige info in de proeven. Iedereen weet bijvoorbeeld dat als je M-X-K Van hand verandert in uitgestrekte draf, je bij k weer terug moet naar arbeidsdraf/verzamelde draf…. Toch staat het er altijd in…
Veronica2 schreef:Halve volte, halve baan zit in bijv het Z1 (waar dit topic over gaat) tussen SB en appuyeren.
996981 schreef:Veronica2 schreef:9998189, dat is omdat je de overgang moet laten zien. Bij FEI proeven staat echt alles erin, geen grijze zones meer.
Dat weet iedere koe toch? Er staat ook lekker M-X-K. Er staat niet Bij M uitgestrekte draf zonder eindpunt.
denisesilver schreef:Lees ook: geen grijze zones meer.
996981 schreef:denisesilver schreef:Lees ook: geen grijze zones meer.
Ik ken veel van de FEI proeven en weet hoe die beschreven zijn![]()
Daar wordt inderdaad de verzamelde gang op de korte zijde bijvoorbeeld in in het grijze gebied ook beoordeeld. In de KNHS proeven is dat niet, wat het mi nog raarder maakt dat die overgang terug erin staat. Immers komt na een overgang na voren altijd een overgang terug. Als de oefening van hand veranderen M-X-K is, is het mi logisch dat het de uitgestrekte draf óók tot K is.
Maar misschien ligt dat aan mij.
Citaat:Slightly after F begin a single loop to X.
Returning to the track slightly before M, maintaining lead.
996981 schreef:Fly_high schreef:Ik vind het klinken als gebroken lijn met contra? Na F richting X in contra, via X terug naar M. Zo zou ik het hebben gereden iigzo zat het namelijk in de Poolse L2 proeven
Lijkt inderdaad een soort gebroken lijn, maar dan ronder? Dus een soort ei achtig figuur?
996981 schreef:Fly_high schreef:Ik vind het klinken als gebroken lijn met contra? Na F richting X in contra, via X terug naar M. Zo zou ik het hebben gereden iigzo zat het namelijk in de Poolse L2 proeven
Lijkt inderdaad een soort gebroken lijn, maar dan ronder? Dus een soort ei achtig figuur?