Ayasha schreef:Er zijn meerdere manieren om met paarden te werken dan een pension.Ik zou nooit een pension willen. Nog niet als ik een miljoen belastingsvrij er bovenop kreeg.
Ik ook niet, daarom staan er hier 16 stallen leeg
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Poekkie schreef:Naar welke soort jobs lijkt stalhulp je een opstapje superpony?
Ik ken persoonlijk geen trainers of instructeurs die als stalwerker zijn begonnen. Die hadden allen hun eigen paarden en zijn de cursussen gaan doen toen ze voldoende niveau hadden. Als je als stalhulp mag rijden met begeleiding lijkt het me een optie maar dat is meestal niet.
Idem manege-eigenaar: het aantal stalhulpen dat de financiën en kennis heeft vergaard op effectief het bedrijf te kunnen overnemen is erg beperkt.
DuoPenotti schreef:nee op dat soort stalen heb ik niet gestaan.
Wel in de tuinbouw als collega's gehad.
En ja die uitbuiting die daar en nog steeds gaande was heb ik altijd lelijk over gepraat. Maar werd door de kantoormiepjes nooit geloofd, want iedereen krijgt in Nederland minimuumloon.... ja bij de Efteling waar ze in sprookjes geloven ook....
Poekkie schreef:Naar welke soort jobs lijkt stalhulp je een opstapje superpony?
Ik ken persoonlijk geen trainers of instructeurs die als stalwerker zijn begonnen. Die hadden allen hun eigen paarden en zijn de cursussen gaan doen toen ze voldoende niveau hadden. Als je als stalhulp mag rijden met begeleiding lijkt het me een optie maar dat is meestal niet.
Idem manege-eigenaar: het aantal stalhulpen dat de financiën en kennis heeft vergaard op effectief het bedrijf te kunnen overnemen is erg beperkt.
Popstra schreef:Ayasha schreef:Er zijn meerdere manieren om met paarden te werken dan een pension.Ik zou nooit een pension willen. Nog niet als ik een miljoen belastingsvrij er bovenop kreeg.
Ik ook niet, daarom staan er hier 16 stallen leeg
We hebben ooit de optie gehad om een pensionstal te houden. Mijn man wilde er toen voor gaan. Ik heb toen gezegd "ik stop nog liever met de paarden dan dat ik met een pensionstal begin." 
En met die eigenaresse kan ik het dan nog goed vinden ook. Ik ben daar gewoon niet voor gemaakt.
Mkango schreef:Ik snap daarom niet dat iemand als hahahatsjoe het wel oké vindt dat staleigenaren nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden met 7 dagen in de week hard werken, laat staan zichzelf een eerlijk loon kunnen uitkeren of idd kunnen voorzien in hun pensioen, maar dat het een schande is als Jantje z'n paard zou moeten verkopen en Marietje zou moeten stoppen met lessen omdat Bert de stalhouder óók graag een eerlijk loon wil voor het harde werken.