Paardenhouder laat wolfwerend raster plaatsen: "houdt mij ook binnen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:19

Verschil tussen hond en wolf is dat een hond niet jaagt om te eten.
Ja ze kunnen agressief zijn, maar als een wolf iets niet vangt hebben ze honger.
Zij hebben dus veel meer te verliezen bij het zoeken naar een prooi.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:22

janderegelaa schreef:
Nikass schreef:
Sorry maar dit is toch geen serieuze bron?
Ik vind het heel erg van die pony, dat staat wat mij betreft echter los van het complot denken van die vrouw. Waarom zou de overheid stiekem wolven uitzetten?
De overheid is laks, en dat vind ik zeker verwijtbaar, maar om één of andere duistere reden wolven uitzetten? Déze overheid, die nooit enige inspanning heeft gedaan voor het klimaat en dat nog altijd niet echt doet?
Die nu opnieuw de stikstofmaatregelen wil tegenhouden, die geen enkel dossier opgelost krijgt (Groningen, toeslagaffaire etc) die zou opeens actief zijn in het uitzetten van wolven omdat...?

Het is niet alleen van haar. Als er een jonge wolf gevonden wordt die qua DNA met een Tjechische roedel gematched kan worden dan klopt er iets niet.

Deze overheid heeft ze zeker niet uitgezet. Dat moet je meer in een activistische hoek zoeken.

Wolven kunnen tot zo'n 80 a 90 km per dag reizen. In Wallonië is een wolf gevonden die uit Noord Italië is gekomen, uit de Alpen. Ze weten zeker dat die is komen lopen. Ik geloof dus best dat wolven ook vanuit Tsjechië deze kant op kunnen komen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 15:21

Gatver 10 km van mijn huis. :(

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:14

Loretta schreef:
Lees maar eens terug in groep wolf. Is al meerdere malen voorgekomen dat de beheerder er als de kippen bij was om in zo'n geval een wolvenraster af te keuren

Wat is groep wolf?
Is dat een concrete, onafhankelijke bron?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 08:52

Ik neem aan dat Lelieveld en dhr Mekel daarmee bedoeld worden. Wat ik opvallend vind is dat de experts het niet eens zijn. Bij12 komt ergens waar schapen gedood zijn en geven aan dat het raster goed geplaatst is. Maar dhr Mekel vond later van niet. Wie heeft er dan gelijk? De boer had zich van tevoren ook laten adviseren bij het laten plaatsen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:39

Nikass schreef:
Loretta schreef:
Lees maar eens terug in groep wolf. Is al meerdere malen voorgekomen dat de beheerder er als de kippen bij was om in zo'n geval een wolvenraster af te keuren

Wat is groep wolf?
Is dat een concrete, onafhankelijke bron?

Gezien de reactie van de beheerder zal het wel in hetzelfde straatje liggen als de groep 'geen wolf'; oftewel, vol met mensen die alleen maar zo snel mogelijk alle wolven wil uitroeien en die wilden dat al toen de eerste wolf zich aandiende.
Dus nope; geen onafhankelijke groep

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:23

Dank je CYNN. Ik ben alleen geïnteresseerd in onafhankelijke, feitelijke bronnen ;)