Loretta schreef:Sorry, maar mensen die termen als NSB'er gebruiken heb ik niets meer te melden.Ailill schreef:Ik ben me wat aan het inlezen, en inderdaad ook in NL maakt wetgeving het wel erg lastig, zo niet onmogelijk, om voor passend hekwerk te kunnen zorgen. Ik was er al van op de hoogte dat veel hekwerken niet afdoende weren tegen wolven. Nog hoger maakt het voor andere (flora en) fauna lastiger om te kunnen leven, dus dat zijn niet de beste oplossingen.
Ik kan me ook indenken dat het als eigenaar zijnde erg lastig is om steeds in angst te leven, frustrerend dat je wel wil maar niet kan/mag.
Echt, ik snap het heus.
Ik zet dit echter zelf weg tegen een meer algemene visie dat werkelijk alles moet wijken voor de mens, ten minste als we er niets aan hebben. Hebben wij er wel iets aan, dan passen wel alles aan naar onze wensen en gebruiken alles voor eigen belang.
Zet ik dat dan weer samen tot een mening, dan luidt ie bij mij: ik vind dat niet alles hoeft te wijken voor de mens.
Biedt dit een oplossing? Nee. Maar roepen dat ze dan maar dood moeten, is in mijn optiek ook geen oplossing.
Het zou inderdaad helpen wanneer bepaalde regels verandert werden mbt hekwerken en gesloten schuilstallen. De overheid is van de pot gerukt met aan de ene kant de wolf los laten lopen en aan de andere kant alles ter bescherming onmogelijk maken.
De enige link tussen mijn bloed en die term is het feit dat zo'n 80 jaar geleden een groot deel van mijn bloed is gestorven door die term.