Wij eten in Nederland weinig paard omdat we het gewoon niet gewend zijn en de helft het zielig vind. Want met paarden bouwen we een emotionele band op en met koeien niet. Maar paarden blijven gewoon vee. Vergelijken met een mens op eten, kom op zeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prugelpiet schreef:Ik vind het echt heel bijzonder hoe zo’n simpel regeltje bokt al 6 pagina’s bezig houd en hoe zo’n probleem mensen er van kunnen maken. Wat dat probleem precies is, snap ik niet want zolang je eigenaar bent van je eigen paard heb je er alles over te zeggen. Ook hoe je het beest aan z’n einde wil brengen.
Wij eten in Nederland weinig paard omdat we het gewoon niet gewend zijn en de helft het zielig vind. Want met paarden bouwen we een emotionele band op en met koeien niet. Maar paarden blijven gewoon vee. Vergelijken met een mens op eten, kom op zeg
aikon schreef:Ook ik zet mijn vraagtekens hier bij.
Paardachtigen vallen nu dus onder (slacht)vee en niet meer onder huisdier volgens de EU. (zo lees ik het)
Geweldig. Wat zijn ze nog meer van planIk vertouw die EU voor geen millimeter.
Een ieder mag van mij zelf bepalen wat er met paard lief gebeurt.
Inslapen/slachten/cremeren/begraven/opzetten.
En wat is er nou zo mis aan rendac?
Van kadavers (huisdier, vee, roadkill) word biobrandstof gemaakt.
http://www.watisdestructie.nl/?page_id=19
Alles moet bio toch tegenwoordig?
Ik persoonlijk vind het zonde van een goed stuk scharrelvlees en de huiden.
aikon schreef:@ Eleeke Hoezo zonder reden?
Mensen hebben een reden om hun geliefde dier niet te willen laten slachten. Door wie dan ook. Hoe onzinnig die reden ook voor andere mag zijn.
Eleeke schreef:...en in je testament opnemen, dan zal het ook nooit gebeuren.
juval schreef:ik ben toch nog steeds benieuwd hoe het gecontroleerd wordt? mijn pony heeft vanwege hb een tijdje buut gehad. Dit is naar mijn weten nergens genoteerd. Stel ik verkoop mijn pony over een aantal jaar en vergeet erbij te zeggen dat ie ooit buut kreeg, de volgende eigenaar wil hem voor humane consumptie laten slachten. Wie gaat dan controleren welke medicatie mijn pony heeft gehad, en hoe?
Ibbel schreef:Eleeke schreef:...en in je testament opnemen, dan zal het ook nooit gebeuren.
Dat waag ik te betwijfelen. Wie gaat dat in hemelsnaam controleren? De notaris die het testament heeft opgesteld? Nope, als het in je testament staat, dan weten je nabestaanden wat je wilt, maar of ze het ook doen is een tweede, en daar staat echt geen sanctie op. En dan nog, staat er een sanctie op, ligt je paard tóch bij de slager...
anjali schreef:Dat vraag ik me af of het straffeloos toegestaan is om tegen een testament in te handelen. Dan zou het opstellen van testamenten geen enkel nut hebben.
Marilu schreef:Ja, denk ik ook wel. Je kan nog vragen, zelfs eisen, wat je wilt dat er met je paard(en) gebeurt ... controleren kan je het niet als je er niet meer bent. En er gaat inderdaad ook niemand anders het komen controleren, vrees ik.
En eerlijk gezegd, kan je het ook niet van iemand anders verwachten dat hij/zij jouw paard(en) gaat behandelen zoals jij het beschreven hebt in je testament.
Kuggur schreef:Zo werken testamenten niet. Je kunt mensen dingen nalaten, maar je kunt niet willekeurige condities afdwingen wat ze er wel of niet mee mogen doen.
Ibbel schreef:Kuggur schreef:Zo werken testamenten niet. Je kunt mensen dingen nalaten, maar je kunt niet willekeurige condities afdwingen wat ze er wel of niet mee mogen doen.
Dat is niet helemaal waar. Zo weet ik uit eerste hand dat een tweetal goede doelen gezamenlijk een voormalig hotel nagelaten hebben gekregen. De erflater heeft echter bij testament bepaald dat het hotel nooit meer als zodanig uitgebaat mocht worden (iets met jeugdtrauma - ze moest in de toko meewerken asl jong meisje en vond dat vreselijk). Het bestemmingsplan volgens de gemeente is echter horeca. De goede doelen mogen van de executeur testamentair het pand niet als horeca-pand doorverkopen maar kunnen dat ook niet als niet-horeca aanmerken, want dat vindt de gemeente niet goed.
Deze patstelling duurt nu al langer dan 20 jaar, en het ex-hotel is ondertussen een ruïne.
Punt is: iemand moet wél een aanklacht tegen je indienen dat/als je je niet aan de voorwaarden houdt.
prugelpiet schreef:Wat vinden jullie ver gaan dan? Wat voor complottheorie zit hier achter? Oprecht, in kan er niks voor bedenken.