Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isapaardje schreef:Ik heb niet alles gelezen, dus haak enkel in op het begin onderwerp; zorgen bij de paardenhouders.
Ik heb maar 3 pony's, puur voor eigen plezier. Staan ook aan huis, dus in feite zou ik mij geen zorgen moeten maken. Ware het niet dat ik mijn hooi koop bij een rundveebedrijf wat naast een natuurgebied ligt en waar de toekomst momenteel erg onzeker is, zoals bij meer boeren in deze omgeving.
Ik breng er ook wel eens mijn mest naar die boer en een plaatselijke tuinderij.
En zo zijn er vele hobby paardenhouders in onze omgeving die op die manier echt wel afhankelijk zijn van de lokale boeren.
Als straks boeren verdwijnen en daarmee hun land, dan komen wij als kleine hobbyhouders misschien nog wel eerder in de problemen qua afvoer van de kleine mesthoop en aankoop lage hoeveelheden hooi, dan grote pensionstallen en maneges waar alles via grotere bedrijven (fouragehandel cq mestverwerkers) is geregeld.
Het is niet voor niets dat we stap voor stap zowel paarden als grond hebben moeten registeren.
En het laatste ook nog eens gratis (dat is al heel verdacht in dit land).
Zelf hebben wij al een hectare grond afgestaan voor bouw van industrie en de buren een nog wat groter stuk. We wonen nu dus niet meer landelijk, maar tegen een industriegebied aan.
Op moment van verkoop ons niet gerealiseerd dat dit ook nog wel eens tegen ons gebruikt kan worden op termijn omdat we te dicht met onze dieren op bebouwing zitten en dus in de knel komen met regels waar we eerder geen last van hadden.
En zo worden wij, de houders van dieren, stap voor stap genaaid waar we bij staan. Degene die nog landelijk en vrij wonen, hebben hier wellicht nog niet veel van meekregen, maar zo te lezen beginnen hier op bokt veel paardenhouders, groot en klein, toch wel door te krijgen dat veel niet klopt.
Ik vrees zelfs dat op termijn onze hele hobby naar de knoppen gaat, want er komt vast ook nog wel een stap dat het verboden wordt om paarden te gebruiken. Andere discussie, weet ik, maar wel ook al veel besproken door dezelfde personen die nu voor verdwijnen van de boeren zijn omdat de natuur beschermd moet worden.
DuoPenotti schreef:En hier promoten de vleesvervangers en Mc Donalds Amerika stopt ermee.
https://www.marketingtribune.nl/food-en ... /index.xml
geen animo.
Hier in Nederland blijft het animo ook nog steeds laag, maar dat geven ze liever niet teveel toe.
En wij denken de wereld wel te redden
Amber_anne schreef:DuoPenotti schreef:En hier promoten de vleesvervangers en Mc Donalds Amerika stopt ermee.
https://www.marketingtribune.nl/food-en ... /index.xml
geen animo.
Hier in Nederland blijft het animo ook nog steeds laag, maar dat geven ze liever niet teveel toe.
En wij denken de wereld wel te redden
Wat voor punt probeer je precies te maken?
Janneke2 schreef:Kweekvlees is een soort van dure vleesvervanger.
Toegegeven: er zit echt dier in.
Dwz: klein beetje echt dier "en heel veel peperdure technologie".
(En idd: hoeveel emissies etc etc etc.)
Op zich geen goed nieuws voor vleesboeren, maar het draagt niet per se bij aan een betere landbouwsector.
DuoPenotti schreef:Dat de meeste mensen het niet te vreten vinden
Ook in Nederland is het animo laag.
Maar het hier wel door de strot geduwd word als beter voor het milieu
en amerika eet wel door...ja dat helpt zeg wat wij doen
Mars schreef:DuoPenotti schreef:Dat de meeste mensen het niet te vreten vinden
Ook in Nederland is het animo laag.
Maar het hier wel door de strot geduwd word als beter voor het milieu
en amerika eet wel door...ja dat helpt zeg wat wij doen
Ik vind inderdaad niet elke vegaburger lekker.
Maar ik vond ook niet elke vleessoort lekker.
Er zijn zoveel alternatieven als je vega wilt eten, er is echt voor ieder wel wat wils. Dat het bij de fastfoodketens niet loopt kan ik me voorstellen. Is nou ook niet echt de plek waar mensen eten die bewust met hun gezondheid of de planeet omgaan.
OleJon schreef:Inderdaad, en nu kun je nog landelijk wonen. Maar als woning bouw uitgebreid word, en komt bij jou perceel. Dan val je ineens in een woonwijk en dan val je onder hele andere regels. En kan dan einde hobby betekenen
Isapaardje schreef:Ik heb niet alles gelezen, dus haak enkel in op het begin onderwerp; zorgen bij de paardenhouders.
Ik heb maar 3 pony's, puur voor eigen plezier. Staan ook aan huis, dus in feite zou ik mij geen zorgen moeten maken. Ware het niet dat ik mijn hooi koop bij een rundveebedrijf wat naast een natuurgebied ligt en waar de toekomst momenteel erg onzeker is, zoals bij meer boeren in deze omgeving.
Ik breng er ook wel eens mijn mest naar die boer en een plaatselijke tuinderij.
En zo zijn er vele hobby paardenhouders in onze omgeving die op die manier echt wel afhankelijk zijn van de lokale boeren.
Als straks boeren verdwijnen en daarmee hun land, dan komen wij als kleine hobbyhouders misschien nog wel eerder in de problemen qua afvoer van de kleine mesthoop en aankoop lage hoeveelheden hooi, dan grote pensionstallen en maneges waar alles via grotere bedrijven (fouragehandel cq mestverwerkers) is geregeld.
Het is niet voor niets dat we stap voor stap zowel paarden als grond hebben moeten registeren.
En het laatste ook nog eens gratis (dat is al heel verdacht in dit land).
Zelf hebben wij al een hectare grond afgestaan voor bouw van industrie en de buren een nog wat groter stuk. We wonen nu dus niet meer landelijk, maar tegen een industriegebied aan.
Op moment van verkoop ons niet gerealiseerd dat dit ook nog wel eens tegen ons gebruikt kan worden op termijn omdat we te dicht met onze dieren op bebouwing zitten en dus in de knel komen met regels waar we eerder geen last van hadden.
En zo worden wij, de houders van dieren, stap voor stap genaaid waar we bij staan. Degene die nog landelijk en vrij wonen, hebben hier wellicht nog niet veel van meekregen, maar zo te lezen beginnen hier op bokt veel paardenhouders, groot en klein, toch wel door te krijgen dat veel niet klopt.
Ik vrees zelfs dat op termijn onze hele hobby naar de knoppen gaat, want er komt vast ook nog wel een stap dat het verboden wordt om paarden te gebruiken. Andere discussie, weet ik, maar wel ook al veel besproken door dezelfde personen die nu voor verdwijnen van de boeren zijn omdat de natuur beschermd moet worden.
DuoPenotti schreef:En wie houden ze hier in Nederland nu voor de gek...stikstof heeft het gedaan, vooral de boer, de schijtende paarden komen ook aan de beurt
En dan keek je vanmorgen naar boven.
Dit is elke dag zo alleen nu zichtbaar door de koude op grote hoogte...
[ Afbeelding ]
DuoPenotti schreef:En wie houden ze hier in Nederland nu voor de gek...stikstof heeft het gedaan, vooral de boer, de schijtende paarden komen ook aan de beurt
En dan keek je vanmorgen naar boven.
Dit is elke dag zo alleen nu zichtbaar door de koude op grote hoogte...
[ Afbeelding ]
8nnemiek schreef:Ik vind ook niet alle vervangers lekker, maar er zitten echt heerlijke soorten tussen. Er zijn ook zo enorm veel verschillende vervangers dat je eigenlijk niet kan zeggen 'ik lust ze allemaal niet', omdat het sterk is dat je ze allemaal hebt geprobeerd. Ik heb ook lang niet alles geproefd. Hier zijn vooral de gevulde Valess schelpen een succes, met tomaat en kaas, of gewoon met kaas. En Quorn, dat is van paddestoelen gemaakt. Droge balletjes en hamburgers vind ik dan weer niks, maar die lustte ik in vlees-vorm ook al nooit, met van die vieze harde en snotterige stukjes erin
josien_m_ schreef:Mensen blijven consumeren, voedsel, spullen en vakanties. Omdat het kan, omdat het blijkbaar een recht is geworden. Maar waar is het recht van de anderer levensvormen op deze planeet? Dat consumeren duurder wordt, logisch, de vervuiler betaalt. En het kan eigenlijk niet meer, de planeet kan het niet langer dragen. Hoe hard je ook schreeuwt over onrecht, zolang we door gaan met het uitputten en vervuilen van de aarde, hoe duurder het wordt. Te veel mensen... ja, wel voor deze levensstandaard in het westen. Maar zo ingewikkeld om dat in te dammen. Onderwijs helpt, kennis helpt, een verbeterde levenskans helpt. Maar is het genoeg? "We" doen het met elkaar, er is geen wij of zij. Er zijn verschillende gedachten, belangen, er is grote ongelijkheid en een tekort schietende overheid, maar dat is niets als je het vergelijkt met landen waar een ander regime heerst. (Wat het niet minder schrijnend maakt voor mensen hier) Mensen doen wat ze kunnen, maar is het genoeg?
Alja schreef:Isapaardje schreef:
Zelf hebben wij al een hectare grond afgestaan voor bouw van industrie en de buren een nog wat groter stuk.
Idd toen niet verder gekeken dan jullie neus lang was en voor het grote geld gegaan….