Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:ja ben ik ook mee eens. Maar dan nog, je kan zelf ook bedenken of het wel zo fair naar het paard is om er met je over gewicht zo nodig op te gaan zittenPopstra schreef:Heel goed van die ranch!!
Meeste durven niks te zeggen, bang dat ze iemand beledigen/verdrietig maken/teleurstellen.
Dik zijn is niet altijd een keuze maar er mag best aandacht aan gegeven worden dat het niet ,,normaal,, is. En dat lijkt het voor velen wel te zijn nowadays...
Dan moet die ranch dat maar duidelijk in de voorwaarden zetten op het bookingformulier. Zou wat zijn als je kosten maakt er te komen (vliegticket en huurauto) en ze zeggen dan pas dat je met x-gewicht niet welkom bent?
superpony schreef:Ja, en ik vind het allemaal wel meevallen. Als ze zomaar zoiets plaatsen zijn ze vreselijk dom en kortzichtig. Tja, zulke mensen heb je. Deal with it, die ga je niet uitroeien.
Maar ik denk als ik naar de dame in kwestie kijk en luister dat ze haar behoorlijk zat waren. En dan kan ik nog wel begrijpen dat ze haar ook even flink onderuit willen halen.
Jammer dat het dan kwetsend is, maar dat is tegenwoordig echt alles.
Erger is dat dit om welzijn gaat en deze dame op een hele foute manier aandacht vraagt. En dat men hier het zich allemaal persoonlijk gaat aantrekken.
Je weet toch zelf ook hoe je eruit ziet?
Nee, dan ben ik maar een heel slecht mens, ik kan er echt niet wakker van liggen. En nee, mijn zoon zou zoiets nooit doen, is niet zo opgevoed en zelf zou je echt het bloed onder mijn nagels vandaan moeten halen dat ik zo ver zou gaan.
Maar ik ben wel menselijk en word kotsmisselijk van de tegenwoordige tijd en het gezeur om welk elk verkeerd woordje.
Misschien staan we dan ook wat sterker in onze schoenen, omdat wij dat godzij dank niet nog niet hadden, en moesten omgaan met wat er gebeurde.
chevax schreef:elnienjo schreef:
Vind jij dat niemand zelf meer na hoeft te denken? Sorry, als je wéét dat je te zwaar bent, dan weet je ook dat je niet op een paard hoort. En dat heeft niks te maken met fat shaming: al wil iemand 250 kg wegen, be my guest. Daar heb ik niks mee te maken. Maar je moet er een paard ook niet mee opzadelen, om maar in de terminologie te blijven
Kuggur schreef:BeFunny schreef:[ Maar wie ben ik
Iemand met weinig verstand van of ervaring met ijslandse paarden.
(Of was dat rethorisch bedoeld?)
Loretta schreef:Hoe zit het met privacywetgeving als je wilt eisen dat klanten op de weegschaal gaan? Ik kan me voorstellen dat het bij een eerder genoemde helicopter een andere zaak is. Luchtvaart is iets anders dan paardensport. Maar ik vraag me toch wel af hoe het met privacywetgeving zit wanneer je mensen gaat wegen.
IHN schreef:Loretta schreef:Hoe zit het met privacywetgeving als je wilt eisen dat klanten op de weegschaal gaan? Ik kan me voorstellen dat het bij een eerder genoemde helicopter een andere zaak is. Luchtvaart is iets anders dan paardensport. Maar ik vraag me toch wel af hoe het met privacywetgeving zit wanneer je mensen gaat wegen.
nou, je HOEFT niet te rijden, he.
Loretta schreef:chevax schreef:Vind jij dat niemand zelf meer na hoeft te denken? Sorry, als je wéét dat je te zwaar bent, dan weet je ook dat je niet op een paard hoort. En dat heeft niks te maken met fat shaming: al wil iemand 250 kg wegen, be my guest. Daar heb ik niks mee te maken. Maar je moet er een paard ook niet mee opzadelen, om maar in de terminologie te blijven
Als bedrijf heb je ook een verantwoordelijkheid. Mensen maken hoge kosten om ergens heen te reizen en vervolgens wordt de dienst niet geleverd. Wanneer dat niet terug te vinden is op de website of in de algemene voorwaarden dan heet dat een wanprestatie.
Shenavallie schreef:Dierenwelzijn vind ik belangrijker dan privacy omtrent gewicht. Genoeg paarden met rugklachten op termijn. En prima als je je gewicht niet wilt delen, maar dan staat een paardeneigenaar mijns inziens in zijn recht om bij twijfel te weigeren.
chevax schreef:Nog eens de vraag: vind jij niet dat iemand ook zelf moet nadenken? Dienst niet geleverd, wanprestatie,… Als er iemand op Bokt een zadel te ver naar voren legt, struikelen mensen daarover. Nu een ranch op een verantwoorde manier met dieren omgaat, valt dat onder wanprestatie? Kom op zeg.
Loretta schreef:Waarom is het zo'n probleem om zoiets duidelijk op je website te publiceren? Wanneer ik kijk op de website van de Efteling of Walibi staat er ook bij elke attractie wat de eisen zijn om erin te mogen.
Loretta schreef:chevax schreef:Nog eens de vraag: vind jij niet dat iemand ook zelf moet nadenken? Dienst niet geleverd, wanprestatie,… Als er iemand op Bokt een zadel te ver naar voren legt, struikelen mensen daarover. Nu een ranch op een verantwoorde manier met dieren omgaat, valt dat onder wanprestatie? Kom op zeg.
Waarom is het zo'n probleem om zoiets duidelijk op je website te publiceren? Wanneer ik kijk op de website van de Efteling of Walibi staat er ook bij elke attractie wat de eisen zijn om erin te mogen.
Aannemende dat er een reservering is geplaatst en daar misschien ook nog wel voor betaald is.
Loretta schreef:Shenavallie schreef:Dierenwelzijn vind ik belangrijker dan privacy omtrent gewicht. Genoeg paarden met rugklachten op termijn. En prima als je je gewicht niet wilt delen, maar dan staat een paardeneigenaar mijns inziens in zijn recht om bij twijfel te weigeren.
Wat wij belangrijker vinden dat doet er niet toe. Het gaat erom dat als een bedrijf mensen verplicht wil wegen dat ze dat op zo'n manier in de algemene voorwaarden moeten zetten dat het juridisch klopt.
chevax schreef:Als bedrijf heb je ook een verantwoordelijkheid. Mensen maken hoge kosten om ergens heen te reizen en vervolgens wordt de dienst niet geleverd. Wanneer dat niet terug te vinden is op de website of in de algemene voorwaarden dan heet dat een wanprestatie.
EarthFocus schreef:Helemaal prima dat zwaardere ruiters niet op de paarden mogen.
Dit is voor de paarden enkel maar beter.
Richtlijn tussen de 15% en 20% hou ik zelf ook aan.
IHN schreef:chevax schreef:Als bedrijf heb je ook een verantwoordelijkheid. Mensen maken hoge kosten om ergens heen te reizen en vervolgens wordt de dienst niet geleverd. Wanneer dat niet terug te vinden is op de website of in de algemene voorwaarden dan heet dat een wanprestatie.
niks wanprestatie. Er is nl. nog geen overeenkomst. Die ontstaat pas als er betaald is.