Elisa2 schreef:Allemaal interessante bijdragen, ik snap ook niet waarom thuiswerken niet veel meer de norm mag worden. Merk ook wel dat sommige (vooral wat oudere) mensen vastgeroest zitten in de "oude" manier van werken.
Tja, van mij mag er ook een geboortebeperking komen..ik denk dan heel simpel, als je een goede toekomst wil voor je kind dat krijg je kinderen met mate. Kwaliteit ipv kwantiteit zeg maar. Wat heb je er aan om veel kinderen op de wereld te zetten als je weet dat ze een vreselijk leven krijgen? is dat niet gewoon een vorm van egoisme? Maar goed..ik snap dat dit gevoelig ligt.
Grappig, ik was en ben inmiddels wel zo'n wat oudere (54) en ik was juist een van de weinigen die bij ons (ik werk bij een overheidsinstantie) heel blij was met het verplichte thuiswerken. En ook absoluut productiever thuis. En nog steeds, gelukkig houden ze het er bij ons in, alleen niet meer helemaal. Twee dagen thuis/twee dagen op de werkplek zoals nu (om binding te houden met de collega's...) is ook wel ok, maar als ik het echt helemaal zelf mocht zeggen zou ik zoveel mogelijk thuis blijven.
overigens werd bij ons al zolang ik me herinner het woon/werkverkeer met auto ontmoedigd. Openbaar vervoer wordt 100% vergoed en er zijn goede regelingen voor de aankoop van een fiets. Er is zelfs een fietsvergoeding.
v.w.b. kinderen ben ik het zeker met je eens. Ik ben dolblij met en supertrots op mijn (inmiddels volwassen) dochter, maar als ik toen had geweten wat er nu allemaal speelt......Je wilt idd dat je kind(eren) een heel fijn en zorgeloos leven krijgen. Dat laatste wordt nu wel steeds lastiger, al hang je nog altijd zelf de slingers op zeg maar.