Art durft niet te handelen.
De stichting informeert in die 2 jaar niet eens hoe het nu gaat.
En dat laatste lijkt mij toch bij de taken van pzb horen.
Arm arm dier.

Niemand doet wat hij moet doen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Of, zoals ik toevallig gisteren nog tegen een collega zei: een dier weet niet wanneer het te vroeg is, wel wanneer het te laat is. Omdat zij inderdaad niet het besef van een toekomst hebben.Mijn vriendin die dierenarts is zegt altijd.
Een dier kijkt niet zoals wij wat gaan we nog doen in de toekomst en wat wil ik nog.
Die leeft in het heden en als het heden vol pijn is zijn ze dus diep ongelukkig, het is onze verantwoordelijkheid om ze gelukkig, ,dus voordat ze teveel pijn hebben, te laten gaan.
Mkango schreef:Echwel schreef:Of, zoals ik toevallig gisteren nog tegen een collega zei: een dier weet niet wanneer het te vroeg is, wel wanneer het te laat is. Omdat zij inderdaad niet het besef van een toekomst hebben.Mijn vriendin die dierenarts is zegt altijd.
Een dier kijkt niet zoals wij wat gaan we nog doen in de toekomst en wat wil ik nog.
Die leeft in het heden en als het heden vol pijn is zijn ze dus diep ongelukkig, het is onze verantwoordelijkheid om ze gelukkig, ,dus voordat ze teveel pijn hebben, te laten gaan.
En als ik zo op die site kijk en ik zie daar warmbloeden staan die toch redelijk hoog gelopen hebben in de sport, niet hoogbejaard zijn, maar voor die 3,5k op te halen zijn als fijn rijpaard, dan zet ik daar, gezien de huidige markt en de hoge vraag naar warmbloeden toch ook echt mijn vraagtekens bij. Sportpaarden gaan als zoete broodjes en voor een stuk hogere prijzen dan dat, dus bij mij gaan de alarmbellen fanatiek rinkelen op het moment dat dat soort paarden zijn afgestaan ter adoptie, maar zogenaamd nog wel helemaal in orde zijn.
paars schreef:Wat gebeurt er als iemand het paard weer terugbreng? Krijgen ze dan geld terug of is de adoptant een stuk armer (denk aan DA kosten) en stelt PZB weer een nieuw contract op en verdient weer aan de volgende adoptant?
Dreamboy schreef:paars schreef:Wat gebeurt er als iemand het paard weer terugbreng? Krijgen ze dan geld terug of is de adoptant een stuk armer (denk aan DA kosten) en stelt PZB weer een nieuw contract op en verdient weer aan de volgende adoptant?
Dat laatste inderdaad.
Cowgirl schreef:Als een aangeboden paard te slecht is voor adoptie zorg je er als stichting voor dat hij netjes ingeslapen word. Ook als je deze dieren bv bij een markt op koopt. Ik vind dat je als stichting het niet kan maken zo'n dier aan een handelaar voor de slacht mee te geven.
Ik volg Horseplus op youtube uit amerika. Daar zou PZB nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Elin_ schreef:Dat iemand paarden houdt, betekent niet dat eventuele problemen of uitdagingen die ze hebben als sneeuw voor de zon verdwijnen. Zou wat zijn als dat zo was.Moestuin schreef:Ik ken Art en haar paarden. Heb ze ook al vaker gezien en ze heeft een paard van mij onder adoptie. Ik zeg hier en nu, met mijn hand op mijn hart, dat Art geweldig voor haar paarden zorgt. Bij het minste vermoeden van ongemak worden ze uitgebreid onderzocht door een dierenarts en behandeld. Niets is te veel voor de dieren. Mijn paard heeft het zelfs beter bij haar dan bij mij. Ik heb hem er zien openbloeien en zijn plekje weten vinden. En nee, hier had hij het zeker niet slecht!
Ik heb het paard in kwestie dus ook al enkele keren gezien. Nu is het even geleden, maar zoals met alles zijn er betere momenten en slechtere momenten. Het is zeer zeker niet dat hij 24/7 stond/staat te vergaan van de pijn. Maar gezond? Nee, dat is hij inderdaad ook niet meer en ja, inslapen zou in deze de beste keuze zijn.
Ik vind sommigen hier echt heel hard voor Art. Ik weet dat ze alles doet wat mogelijk is voor haar dieren en het zeker niet zo is dat ze het maar wat aankijkt. Mijn paard kon geen beter adoptieplekje vinden dan bij haar en ik geniet van de foto’s en filmpjes.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het een slecht mens is, maar kom op. We hebben het over minstens 2 jaar.. Ik bedoel het niet als persoonlijke aanval, maar als je volwassen genoeg bent om paarden te houden dan is het ook een kwestie van rug rechten en een dier wat lijdt (misschien niet 24/7, maar weet je wat het is om dagelijks, wekelijks, maandelijks in ieder geval uren achter elkaar pijn te hebben?!) in te laten slapen.
Werkwijze van PZB ga ik maar nieteens beschrijven. Dat wordt namelijk wel persoonlijkEn dan heb ik gok ik een ban te pakken. Heb er geen goed woord voor over
![]()
Ja wellicht het idee dat heel nobel is, maar de uitwerking is ruk, bijna misselijkmakend te noemen.