Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:09

Lalahorse schreef:
Nooit een.inval gelihk geweest nee een briefje in de bus van we komen dan en dan langs .

Zo werkt de dierenbescherming niet, die komen juist onverwacht langs.
Maar je hebt daar 14 jaar gestaan, je staat nu 3 jaar op je nieuwe plekje en je bent nu 26?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:05

Brainless schreef:
Lalahorse schreef:
Nooit een.inval gelihk geweest nee een briefje in de bus van we komen dan en dan langs .

Maar je hebt daar 14 jaar gestaan, je staat nu 3 jaar op je nieuwe plekje en je bent nu 26?

Volgens mij heeft deze gebruiker een (licht) verstandelijke beperking, dus misschien alles en manier van schrijven een beetje in perspectief zien :o Niet vervelend bedoeld! Maar om rekening mee te houden.

sasja0705

Re: Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:34

Lees ik dat nu goed?
Dat er zelfs een "zorgboerderij " erbij hoort?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:36

sasja0705 schreef:
Lees ik dat nu goed?

Ik zag het ook al staan , vindt dat ook zeer zorgwekkend

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:39

Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig om welke stal dit gaat. Zou iemand mij aub een link of naam via pb willen geven?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:49

sasja0705 schreef:
Lees ik dat nu goed?

Volgens mij ging het stuk over een zorgboerderij over de situatie van Lalahorse, en heeft het niks te maken met dit topic verder

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:51

Telpeva schreef:
sasja0705 schreef:
Lees ik dat nu goed?

Volgens mij ging het stuk over een zorgboerderij over de situatie van Lalahorse, en heeft het niks te maken met dit topic verder

Jawel op hun site staat dat ze die ook hebben.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:23

paars schreef:
Waarom bokt berichten met filmpjes over deze praktijken verwijdert is me een raadsel want als paardenforum staan we dacht ik toch zeker aan de kant van het paard!!
hoefnageltje schreef:
Even googlen met de belangrijkste kenmerken; soort van stalling (pp) en plaatsnaam.
Dan naam stal (trainingsmethode) op insta.
plaatsnaam officieel is Westbeemster

Even reageren op de serrata (niet persoonlijk):
Citaat:
Een Seretta is dus een kaptoom met een vaste ijzeren neusgedeelte.
Je kan hiermee heel fijne signalen geven, veel fijner en duidelijker als met een "gewone" kaptoom.
Die van mij heeft dan wel kartelrandjes maar vlak en stomp en bovendien nog een laag leer omheen.

Functie van het metaal hier is de ronde vorm behouden. Ik heb ooit de kaptoom van Emiel Voest gebruikt. Daar zat in de neusriem een fietsketting. Op zich een handige gedachte want die gaat mooi met de ronde vorm mee. Toch reageerde mijn paard er direct heel erg heftig op en heb ik ‘m na een paar minuten dus weer afgedaan. De rust kwam direct weer terug. Feit blijft: metaal geeft niet mee. Dus dat “fijne, duidelijk signaal” is er eentje van pijn. Zijn genoeg Spanje beleerde paarden hier die de littekens van een serrata op hun neus hebben staan. Sommigen gebruiken m ook als hoofdstel.
Dan heb je nog de mensen die rijden met een bit met enorme scharen eraan. Hefboom van hier tot Tokyo. Staan ze meteen stil als je de teugels opneemt. Denk dan er toch nog mensen zijn die denken dat ze daarmee dus een “fijne duidelijke” hulp kunnen geven.
Zoals een zandkorreltje in je oog pijn kan doen. En de steek van een mug of wesp. Klein maar pijnlijk.

Vind het heel goed dat er steeds meer bewustwording komt. Voortschrijdend inzicht.

Pak je telefoon als je dit soort praktijken ziet en film ze! De paarden kunnen helaas zelf niets doen. Hulde aan de mensen die dit openbaar hebben gemaakt.

Giftig word ik van deze praktijken. Lange post. Dank voor het lezen.

Normaal gesproken doet een kaptoom met metaal geen pijn dat is een fietsketting, of nog dikker met daar omheen leer.(idem als een bit, dit hoort ook geen pijn te doen..)
Meestal als er over serreta gesproken word heb je het over een ding waar ook nog karteltjes aan zitten, die je wel degelijk door het leer heen voelt. Als je zoekt naar info over PRE's en littekens van Serreta's kan je genoeg plaatjes vinden. een Serreta mét karteltjes mag wat mij betreft zeker op de lijst staan van verboden "hulpmiddelen" in de training van je paard.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:28

Kan iemand mij de naam pben?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:32

chanicha schreef:
Kan iemand mij de naam pben?

5 pbs boven je.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:43

Brainless schreef:
Lalahorse schreef:

Nou ik heb zelf die brief gezien . Dat ze dus terug kwamen . Ze kregen wel meer brievingen . Maar helaas heeft dit niets geholpen . Ik wil er wel een melding van maken . Maar dan weten ze gelijk dat ik het ben . Zelfs anoniem weten ze dat ik er achter zit . Ik heb daar inderdaad 14 jaar gestaan . Ik heb men 2de mini paardje al sins men 9 de . En die is onderhand al bijna 17 jaar . We hadden daar een stal gehuurt omdat men pony s moeder daar ook stond . We hadden daar alles op orde een schone stal . (We regelde zelf ons vlas ) ook hebben we voor onze pony een weide geregled waar ze met een pude shet kon staan was maar 5 minuten lopen vanaf stal )
Dit deden we omdat ze anders niet buiten kwamen . Men pa heeft al heel vaak gezegt dat het anders moet . Maar dit drong niet tot hun door . We zijn daar nu weg en ze staan nu in een lichte stal . Van lente tot herfst 24 7 buiten . En in de winter op stal en overdag buiten en snachts binnen . Ik betaal all in dus hooi water en stro . En weide gang . Ik ben 26 jaar ja . Ik woonde altijd in het zelfde dorp en sins men 24 a 25 ste ben ik op me zelf gaan wonen . (Met burgelijding )
Maar voor ik daar kwam.te wonen hebben we eerst mijn pony s daar heeb gebracht
Zodat ze konden wennen aan de nieuwe omgeving . Ik heb nog een.dochter er bij lopen
Die is bijna 8 jaar .
Men verhaal klinkt mischien niet waar maar dat is het wel

En ik heb onderhand de beelden bekenen van deze dames
Echt mishandeling kon ik deels er niet tussen zien zitten . Oke dat spoor en zweep gebruik kan niet . Maar er stonden ook gewone normale videos en foto s op . De paarden zien er voor de rest goed uit . Ik zag geen striemen van zwepen of zo ..en nee ik wil.ze niet verdedigen maar als er meer dan de helft normsle foto s zijn . Dan vind ik geen rednee om ze op te pakkem . Zonder echt bewijs mag je niets doen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:48

Zoals je zelf zegt, zonder bewijs kan er niks. Reken dus maar dat er bewijs is wat je niet online kan vinden. Anders komt de politie niet en worden de paarden niet in beslag genomen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:52

Wat is dit voor moeilijk gedoe, waarom mag de naam van de stalling niet gedeeld worden, iedereen weet in no time over wie het gaat :').

Walgelijke filmpjes, btw :\.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:55

Gewoon dit topic doorlezen, staat er meer als 1x vermeld ( of is de naam weggehaald?).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:57

_San87_ schreef:
Wat is dit voor moeilijk gedoe, waarom mag de naam van de stalling niet gedeeld worden, iedereen weet in no time over wie het gaat :').

Walgelijke filmpjes, btw :.

In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus vanuit bokt snap ik het wel. Die zullen mss bang zijn om voor smaad aangeklaagd te worden ofzo

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:58

DuoPenotti schreef:
Jawel op hun site staat dat ze die ook hebben.

Jeetje je hebt helemaal gelijk... mijn hemel ze hebben inderdaad ook een zorgboerderij, en moet je kijken wat voor een geweld en dwang ze gebruiken richting dieren, inclusief het goed praten er van... Ik mag hopen dat daar ook direct naar wordt gekeken of ze voor dergelijke begeleiding van een toch wel zwakkere doelgroep wel geschikt zijn.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 17-03-22 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:59

Getup schreef:
Gewoon dit topic doorlezen, staat er meer als 1x vermeld ( of is de naam weggehaald?).

De naam is weggehaald :7.

capopjekop schreef:
_San87_ schreef:

In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus vanuit bokt snap ik het wel. Die zullen mss bang zijn om voor smaad aangeklaagd te worden ofzo

Wat een irreële angst. De filmpjes die ze zelf geplaatst hebben liegen er niet om :).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:00

capopjekop schreef:
_San87_ schreef:

En dat geldt weer niet als je Ali of Marco heet.
Niet dat ik er moeite mee heb maar ter vergelijking.
En de filmpjes hebben ze zelf openbaar geplaatst.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:01

_San87_ schreef:

Nou inderdaad, en ze lijken er nog trots op op :n
Ik volg Featherlight op Facebook. Wat een verademing om haar bezig te zien.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:01

Zie ik het goed dat er een een paraveterinaire achtergrond heeft?
Ik kijk bewust die filmpjes niet maar die moeten een levenslang verbod op het houden van dieren krijgen na wat ik hier lees!

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:03

sasja0705 schreef:
Lees ik dat nu goed?

Daar staat geen zoegboerderij
En bij ons mishandelen.wij geen dieren yrevens woon ik in friesland . Ik wil dat je men verhaal even terut gaat lezen dsn weet je presies waar het over gaat

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:04

Lalahorse schreef:
sasja0705 schreef:
Lees ik dat nu goed?

Daar staat geen zoegboerderij
En bij ons mishandelen.wij geen dieren yrevens woon ik in friesland . Ik wil dat je men verhaal even terut gaat lezen dsn weet je presies waar het over gaat

Niemand hier heeft het over jou?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:04

DuoPenotti schreef:
capopjekop schreef:

En dat geldt weer niet als je Ali of Marco heet.
Niet dat ik er moeite mee heb maar ter vergelijking.
En de filmpjes hebben ze zelf openbaar geplaatst.

Ja en vermoedelijk gaat het om deze dames. Maar zolang je het niet 100 procent zeker weet snap ik de terughoudendheid van bokt wel.

En begrijp me niet verkeerd. Van mij mogen zulke mensen aan de digitale schandpaal. Hopelijk voorkomt dat toekomstige slachtoffers

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:16

Kan iemand mij een linkje sturen?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:26

chanicha schreef:
Zie ik het goed dat er een een paraveterinaire achtergrond heeft?
Ik kijk bewust die filmpjes niet maar die moeten een levenslang verbod op het houden van dieren krijgen na wat ik hier lees!

Ja dat las ik ook op de website, echt te bizar voor woorden :=