Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ik snap ook niet dat ze dit op social media zetten. Ik vind dit nijgen naar sensatie zoeken. Als ik de reacties er onder zie dan zijn er veel mensen die schrijven hoe fantastisch ze wel niet bij Equitom zijn. Ik vind dit alles behalve fantastisch. Ik vind dit bijna een mishandeling zo een lijdensweg terwijl we juist zo blij moeten zijn we een dier uit hun lijden te kunnen verlossen
germie schreef:Popstra schreef:Ik snap ook niet dat ze dit op social media zetten. Ik vind dit nijgen naar sensatie zoeken. Als ik de reacties er onder zie dan zijn er veel mensen die schrijven hoe fantastisch ze wel niet bij Equitom zijn. Ik vind dit alles behalve fantastisch. Ik vind dit bijna een mishandeling zo een lijdensweg terwijl we juist zo blij moeten zijn we een dier uit hun lijden te kunnen verlossen
Waar kun je reageren dan? Want dan mag er ook een tegengeluid getoond worden.
germie schreef:Dat laatste filmpje staat op instagram en daar is het geven van reacties uitgeschakeld. Dan weet je eigenlijk zelf al dat je als va fout bezig bent.
Ik wacht af of we het paard ooit in het Z gaan zien. Of weer een bosrit met galop en evt. een boomstamsprongetje.
Popstra schreef:Ik snap ook niet dat ze dit op social media zetten. Ik vind dit nijgen naar sensatie zoeken. Als ik de reacties er onder zie dan zijn er veel mensen die schrijven hoe fantastisch ze wel niet bij Equitom zijn. Ik vind dit alles behalve fantastisch. Ik vind dit bijna een mishandeling zo een lijdensweg terwijl we juist zo blij moeten zijn we een dier uit hun lijden te kunnen verlossen
germie schreef:Dat laatste filmpje staat op instagram en daar is het geven van reacties uitgeschakeld. Dan weet je eigenlijk zelf al dat je als va fout bezig bent.
Ik wacht af of we het paard ooit in het Z gaan zien. Of weer een bosrit met galop en evt. een boomstamsprongetje.
Popstra schreef:Mijn reactie op insta staat er nog. Ik heb gereageerd dat ik het te ver vind gaan.
https://www.instagram.com/p/CbGAbeWLNZU ... =copy_link
germie schreef:Maar hoe weet je dat een paard wat op de wei staat omdat het niet meer gereden kan worden geen pijn heeft? Kijk, rijden is geen noodzaak voor een paard. Maar het geeft wel aan dat een paard gezond is, als je er niet meer op kunt rijden is er wel wat mis met het dier natuurlijk.
Ik ken genoeg voorbeelden van een paard wat niet eens meer mag galopperen, want dan komt een blessure terug. Dat betekent ook niet los in de wei een bokparade. Dus is dat dan wel eerlijk?
Ik vraag me dat serieus wel eens af hoor bij al die zgn. 'gelukkige' weidepaarden.
Art_Ificious schreef:germie schreef:Maar hoe weet je dat een paard wat op de wei staat omdat het niet meer gereden kan worden geen pijn heeft? Kijk, rijden is geen noodzaak voor een paard. Maar het geeft wel aan dat een paard gezond is, als je er niet meer op kunt rijden is er wel wat mis met het dier natuurlijk.
Ik ken genoeg voorbeelden van een paard wat niet eens meer mag galopperen, want dan komt een blessure terug. Dat betekent ook niet los in de wei een bokparade. Dus is dat dan wel eerlijk?
Ik vraag me dat serieus wel eens af hoor bij al die zgn. 'gelukkige' weidepaarden.
Goede vraag. En een vraag die ik mijzelf ook elke dag weer afvraag bij mijn oudste paard met doorgezakte koten.
Maar zolang hij met de 2 anderen nog meeloopt, eet, gaat liggen en rollen vermoed ik dat hij niet veel pijn heeft.
Ik heb nog een Welsh pony gehad met zeer ernstige artrose, die liep mank door vergroeiingen in de benen. Die moest ik laten inslapen want ondanks pijnstillers elke dag begin ze zich af te zonderen, liet zich niet meer vangen om te bekappen (dat deed pijn). Maar vooral het afzonderen van de rest was een duidelijk teken dat ze pijn had. Ook de op gekrulde neusgaten en blik in haar ogen waren een signaal voor mij.
Maar misschien waren die signalen ook echt wel in een te ver stadium van pijn. Een paard is een vluchtdier en afzonderen in het wild zou zijn dood betekenen.
Ayasha schreef:germie schreef:Dat laatste filmpje staat op instagram en daar is het geven van reacties uitgeschakeld. Dan weet je eigenlijk zelf al dat je als va fout bezig bent.
Ik mag toch hopen van niet, dat dat uberhaupt niet de bedoeling is.
God mag weten hoeveel zenuwen beschadigd zijn..
Ik vind een kliniek die zo ver gaat en DA's die zo ver gaan, dat die zich diep moeten schamen.
germie schreef:Maar hoe weet je dat een paard wat op de wei staat omdat het niet meer gereden kan worden geen pijn heeft? Kijk, rijden is geen noodzaak voor een paard. Maar het geeft wel aan dat een paard gezond is, als je er niet meer op kunt rijden is er wel wat mis met het dier natuurlijk.