Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkedus schreef:Wat een vreemde redenering als eigenaar; ik laat mijn paarden gewoon buiten, want…
Want; jammer dan als hij als snack dient en half levend wordt opgepeuzeld?!?!?
Een paard snachts binnen zetten is in mijn ogen altijd een beter alternatief dan dit.
Ik snap dat niet. Zal wel aan mij liggen waarschijnlijk.
anjali schreef:ikkedus schreef:Wat een vreemde redenering als eigenaar; ik laat mijn paarden gewoon buiten, want…
Want; jammer dan als hij als snack dient en half levend wordt opgepeuzeld?!?!?
Een paard snachts binnen zetten is in mijn ogen altijd een beter alternatief dan dit.
Ik snap dat niet. Zal wel aan mij liggen waarschijnlijk.
Ik vind het ook raar. Net of zo iemand maar weinig om zijn dieren geeft.
meganvr schreef:Maar hoe hoog moet je omheining dan wel niet zijn? Ze gaan al over hekken van 1.90 hoog..
Cayenne schreef:meganvr schreef:Maar hoe hoog moet je omheining dan wel niet zijn? Ze gaan al over hekken van 1.90 hoog..
Deze tips staan op Wolf Fencing Nederland: https://www.wolf-fencing.nl/preventie-w ... aatregelen
Kendra schreef:Ik vind het lastigste om te bedenken of je nu juist wel/niet extra afrastering moet plaatsen.
Doe je het niet, dan komt de wolf makkelijk 'binnen'.
Doe je het wel, dan komt de wolf misschien iets moeilijker binnen maar is er voor de beesten (paarden/schapen) die binnen de afrastering geen enkele mogelijkheid om te ontsnappen.
Dus laten wij het ook maar zoals het is....
Hope & pray, zoiets.
Flower033 schreef:150.000 bijtincidenten per jaar waarvan ruim 30% ernstig. Vind ik best veel. Ik zie liever een loslopende wolf dan een loslopende hond. Die wolf komt niet naar me toe, die is mensenschuw. Honden blaffen tegen je, springen tegen je op. Doodeng!
Er worden per jaar 300 schapen door wolven doodgebeten. 4000 gedood door honden. En een veelvoud door mensen.
speurneusc schreef:wie nog steeds denk dat wolven grote paarden en mensen links laten liggen,
grote fries hengst (630 kilo) met ruiter werd als prooi achtervolgd: https://www.facebook.com/groups/1503466479731717
Popstra schreef:Dat paarden snachts niet op stal zouden kunnen staan vind ik wel zo een kul! En als een paard op 3 benen zn stal uit komt smorgens door artrose vraag ik me af of je dat paard überhaupt nog een plezier doet te laten leven met pijn en ongemak! Of de winterkou en vocht zo fijn is als je onder flinke artrose lijd!! Paarden wennen heus wel aan savonds naar binnen en smorgens weer naar buiten.... En neen niet alleen laten staan maar dat doe je buiten ook niet!
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen. Ik heb vaak het idee bij veel paarden eigenaren het dier maar zo min mogelijk werk en geld mag kosten als in uitmesten, voeren en dagelijks fatsoenlijke verzorging!
Neem dan geen paarden als je je verantwoording niet wil of kan nemen.
Popstra schreef:Mwa, mn paarden hebben er geen enkele moeite mee hoor. Staan nooit te zeiken of te drammen bij de deur smorgens. Hebben een schone stal en hun natje en droogje.
Maar goed, meningen verschillen. Moet er zelf niet aan denken ze buiten te hebben snachts als er wolven in de buurt zijn. Overdag is ook een kans ze gepakt worden, dat weet ik maar doorgaans gebeurt het vaak snachts of tegen zonsopkomst.
Popstra schreef:Dat paarden snachts niet op stal zouden kunnen staan vind ik wel zo een kul! En als een paard op 3 benen zn stal uit komt smorgens door artrose vraag ik me af of je dat paard überhaupt nog een plezier doet te laten leven met pijn en ongemak! Of de winterkou en vocht zo fijn is als je onder flinke artrose lijd!! Paarden wennen heus wel aan savonds naar binnen en smorgens weer naar buiten.... En neen niet alleen laten staan maar dat doe je buiten ook niet!
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen. Ik heb vaak het idee bij veel paarden eigenaren het dier maar zo min mogelijk werk en geld mag kosten als in uitmesten, voeren en dagelijks fatsoenlijke verzorging!
Neem dan geen paarden als je je verantwoording niet wil of kan nemen.
DuoPenotti schreef:Betreft paarden is vaak wat je ze aanleert.
Toen ik mijn jonkies nog beide had stonden de 24/7 buiten.
Maar als de smid kwam zette ik ze expres wel eens een uurtje eerder binnen, uurtje als hij weer weg was.
Bij heel bar en boos weer zette ik ze ook wel eens een nachtje binnen. Met oud op nieuw ook.
Moest dat, nee want ze hadden een schuilstal. Maar ik sliep dan beterMaar voornamelijk dat ik het een fijn idee vond dat ze leerde dat een nacht op stal ook kan zonder drama. Je weet nooit waarom het goed is dat ze beide kennen.
Oke, ik had ze liever 24/7 buiten, maar mijn merrie met pollen allergie kan dat in de zomer niet.
Dus ook maar weer goed dat ik haar aangeleerd had dat binnen ook een prima plekje is.
En ik geef toe met hier een wolf redelijk in de buurt dat ik het niet erg vind dat ze nu in de nacht op stal gaan.
Tja en doodmoe worden van de discussie
Ik word vooral dood moe van de mensen die er om liegen, de expert die beweren dat de wolven dit niet doen en dat niet doen, terwijl ze het bewezen wel doen.
De leugen dat een wolven fence werkt, terwijl al heel vaak bewezen is dat het niet doet.
Op deze manier mensen die er geen zak van weten meteen blèren, had die boer het maar goed af moeten maken, eigen schuld!
Puur doordat die zogenaamde experts alles bij elkaar liegen.
Dan is het ook geen wonder dat er geen beleid voor gemakt word dat werkt.
Of die stadse lui daar in het westland in de regering met die valse informatie anders gaan beslissen dan.
DuoPenotti schreef:Zoals jij nu ook een aanname en een oordeel hebt over popstra, waarvan ik weet dat deze dus niet klopt.
En ja soms kan dat waar zijn dat vooroordeel.
Zoals ik het ook echt veeeeel minder werk vond dat 24/7 buiten. En ook minder duur.
Maar toch heb ik ze dan weer binnen, dus ja.... En dat in eigen beheer, dus die mestvork ken ik dan wel weer