DuoPenotti schreef:Nou, die ik hier in de buurt ken, zijn allemaal weides waar een track om gemaakt is en prut.
Op bokt zie ik gelukkig ook andere, maar hier in mijn omgeving niet. En op bokt ook modder zooi gezien. OP facebook ook die dan hun foto's na commentaar verwijderen.
Dus ja die blubber zooi zal niet snel wat plaatsen.
Net als het 24/7 stal eigenaren altijd zo erg stil zijn....
En dan heb ik het echt niet over een stukje, want dat is overal wel bij de ingang. Was daar toch al duidelijk in?!
Nee alleen de stal is droog en een verhard stukje van 10 x 10er voor.
Tja, dat is voor mijn geen voordeel tegenover een stalpaard met een zelfde uitloopje.
Ik ben nooit van het paard moet glimmen geweest, ja gezonde vacht maat mochten altijd vies zijn. 25 30 jaar terug al.
Ja op wedstrijd liepen ze schoon, zo moeilijk is dat niet
Dat heeft niets met tijd te maken, maar met wat je zelf wil.
Maar een wei met een pad is geen pp.
En mensen moeten ook wel de tijd en kans krijgen. Ik had eerst ook het buiten pad gedaan. 1 kant was vreselijk.
Paar maanden later daar grond laten afgraven en zand laten storten.
Nu hadden we problemen op 1 plek, maar lag ook een heuvel. Dus hebben de hele heuvel moeten verplaatsen en een nieuwe poel/afwatering gegraven. Dat is nu nog niet mooi, want zwarte grond is niet aangekleed.
Maar we kunnen het water laten weglopen en hebben het straks ook daar netjes.
Mensen schamen zich ook niet om de meest vreselijke rij foto's te plaatsen en dan zie ik mensen nog complimenten krijgen ook, dus tja...........
Het gaat er meer om dat stallen alles netjes bestraten, elke dag aanvegen, vierkante paddocks hebben waar paarden gelucht worden en dan dat netjes vinden.
Hoeveel stallen hebben niet groene voetbalvelden liggen die vierkant en netjes moeten zijn? En bij minste regen moeten paarden op stal.
En als aankleding een hoop mooie, maar vaak wel giftige planten. Tja, wij willen eetbaar groen en ook meer bereikbaar. We willen geen vierkanten, hoewel dat ook gebeurt uit gemak.
Maar voor het aanzicht moet men wel wennen.
Glimmen zegt me echt niks. Ik ben ook blij als ze staan te glimmen en dat doen ze ook. En ja ik erger me eraan als de (lange ) manen niet netjes zijn, de staart niet netjes is etc. Maar het is ook onbegonnen werk.
Als je realistisch bent, gaat het erom waar een paard werkelijk last van heeft. Natte ondergrond bijv is helemaal niet zo slecht voor de hoeven ter afwisseling.
Obstakels, zoals boomstammen, wat anderen rotzooi vinden, vinden paarden leuk en is een stukje ontwikkeling. Zelfde als het uitrekken naar de top van een wilg.