Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shae schreef:Ondertussen hebben clubs die de paardensport willen verbieden een lekker weekje.
Karin schreef:Emoties en gedrag zijn twee verschillende zaken hè.
Haar emoties zijn volledig te begrijpen. Frustratie omdat je op kop ligt en dan op één onderdeel je toppositie de mist in ziet gaan. Totaal voorstelbaar dat je daar gruwelijk van baalt (of erger).
Maar je reageert je niet zo af. Niet op dieren (maar ook niet op mensen). Gewoon niet. Fair play, common sense, fatsoen.
Karin schreef:Shae schreef:Ondertussen hebben clubs die de paardensport willen verbieden een lekker weekje.
Zelfs bij kennissen die actief zijn in de paarden(sport) heb ik uitspraken gelezen als 'de paardensport is ziek' en 'de FEI moet zich kapotschamen'.
Dit heeft niets met paardensport te maken en de FEI staat hier volkomen los van. Er worden wel heel snel conclusies getrokken. Dat soort uitspraken uit de mond van mensen die geen leken zijn in de paardenwereld vind ik ook verontrustend.
_San87_ schreef:Gini schreef:Je moet ervan uitgaan dat een leek dat wel doet. Zeker op Olympisch niveau gaan ze ervan uit dat de beste ruiters rijden ongeacht discipline.
Ik ben geen leek, en ga daar eigenlijk ook gewoon van uit.
tita schreef:Wat ontzettend sneu voor alle partijen
Dat ze hier zo afgezeken wordt vind ik nergens over gaan.
Ze had bijna goud en op moment dat ze dit paard kreeg wist ze al dat het einde was, huilen snap ik volledig van haar komop waar is jullie empathie
Hebben jullie nooit huilend op een paard gezeten van welke emotie dan ook… blijheid, angst, boos
Ik zou wel eens willen weten wat de gemiddelde amateur doet op springwedstrijd ….zijn er maar weinig die hun paard een los teugeltje geven gerust stellen en dan nog keer proberen.
Slaan met de zweep doen we bijna allemaal …okay je hebt slaan en tikje geven.
Paard werkt ook echt niet mee…. Hij wil ook niet. Zag wel dat ie paar mooie sprongen kon maken maar na die eerste balk is zijn vertrouwen weg, en zij had al geen vertrouwen meer
Persoonlijk denk ik niet dat ze alleen huilt om der verloren goud maar ook van frustatie en misschien ook wel hoe ze het dier moet rijden want ik vind dat ze um wel redelijk los laat maar hij gaat alleen maar achterwaarts, maar misschien huilt ze ook wel omdat ze bang is.
En ik zal eerlijk zijn dat deed mijn merrie ook keer zowat dravend achterwaarts en die werd ook naar voren geslagen niet door mij, maar was wel mee akkoord)
Haar reputatie ligt onder vuur en dat was eerst niet zo.
Dus om alles op haar te gooien vind ik niet fair, paard was ook niet normaal
Maar verder snap ik 5-kamp niet ik had er nog nooit van gehoord
Hopelijk stopt deze sport en wordt het paard weer goed opgevangen en verzorgd en krijgt ie zijn vertrouwen terug
tita schreef:Ik zou wel eens willen weten wat de gemiddelde amateur doet op springwedstrijd ….zijn er maar weinig die hun paard een los teugeltje geven gerust stellen en dan nog keer proberen.
Slaan met de zweep doen we bijna allemaal …okay je hebt slaan en tikje geven.
Citaat:Paard werkt ook echt niet mee…. Hij wil ook niet. Zag wel dat ie paar mooie sprongen kon maken maar na die eerste balk is zijn vertrouwen weg, en zij had al geen vertrouwen meer
Citaat:En ik zal eerlijk zijn dat deed mijn merrie ook keer zowat dravend achterwaarts en die werd ook naar voren geslagen niet door mij, maar was wel mee akkoord)
Citaat:Haar reputatie ligt onder vuur en dat was eerst niet zo.
Dus om alles op haar te gooien vind ik niet fair, paard was ook niet normaal
manubres schreef:https://www.horses.nl/evenementen/olymp ... ifSxZvDA4M
Sectorraad Paarden publiceert statement over paardrijden in moderne vijfkamp!
irmaz schreef:Twiggy2008 schreef:Wow!! Dat er nog steeds mensen zijn, die dit onbekwame, agressieve, gefrustreerde gedrag goedkeuren. Man, man, man.. wat erg.
Er is helemaal niemand die dit goedkeurd. Een amazone aan de schandpaal nagelen voor een falend systeem is echter iets heel anders.