FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:29

Stral schreef:
Ja, maar dan moet het wel eerst gezien worden en dat is blijkbaar niet het geval geweest. Ga er niet vanuit dat ze moedwillig vonden dat ze er wel mee weg gingen komen.

Plus dat het nergens relevant voor is. Enkel op de spelen. Op het controle moment in januari stond het paard nog niet op de longlist. De voorbereiding naar de OS zijn immers ook anders verlopen dan normaal. Coulance zou de FEI echt sieren hier. Ja, de eigenaar is eindverantwoordelijk voor het op orde zijn van de documenten. Ja, de Nationale sportbond moet een controle doen. De fout ligt initieel echter nog steeds bij de FEI. Waarom dan zo ongelooflijk star zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:38

MCE schreef:
_San87_ schreef:

Lijkt me ook niet meer dan terecht. Als je niet als reserve mee wil reizen, wat je goed recht is, sta je plaats dan af aan iemand die dat wel wil en daarmee kan inspringen wanneer nodig.

ga je ook uit het kader als je bedankt om als reserve mee te gaan en je plaats aan de eerstvolgende afstaat?? dan begrijp ik dat ze mee gaat,

Dat ik het niet weet... Misschien wel idd en dan moet je wel.

Ik geloof dat Madeleine Witte toen niet mee wilde gaan (weet t niet zeker, so don't shoot me).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:45

996981 schreef:
Plus dat het nergens relevant voor is. Enkel op de spelen. Op het controle moment in januari stond het paard nog niet op de longlist. De voorbereiding naar de OS zijn immers ook anders verlopen dan normaal. Coulance zou de FEI echt sieren hier. Ja, de eigenaar is eindverantwoordelijk voor het op orde zijn van de documenten. Ja, de Nationale sportbond moet een controle doen. De fout ligt initieel echter nog steeds bij de FEI. Waarom dan zo ongelooflijk star zijn?

Afbeelding

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:20

besita schreef:
Als je op vakantie gaat en je vliegticket klopt niet met wat er op je paspoort staat vertrek je ook niet :+

Tsjah... dan heb je toch echt zelf de verkeerde naam opgegeven...

In tegenstelling tot wat hier gebeurd is... Iemand heeft nagenoeg willekeurig een adres aan Joop toegekend wat niet klopt met de werkelijkheid.

Als je het wilt vergelijken met het vliegticket... Is het zoals Sunnda zegt... De gemeente heeft dan lopen rommelen in de landelijke database met jouw naam of BSN nummer. Dat heb je niet zelf gedaan.[/quote]
Je moet al die gegevens zelf ingeven bij een aanvraag paspoort , bij wijzigingen , bij verandering mede- eigenaar ..dat check je toch gewoon
Dat staat ook nog eens in het paspoort wat je elke week meeneeemt
Dus nee , ik vind niets dat de schuld ENKEL bij de Fei ligt[/quote]

nou nav deze discussie check ik de gegevens in de database van de 2 internationale paarden die ik heb gefokt zie ik bij de ene keurig zijn paspoort gegevens van het Kwpn ingevuld en dan Nation of Birth New Zealand. Hier is gewoon kopie paspoort meegestuurd door ruiter. Geloof niet dat de FEI zo geweldig presteert als het om registreren gaat

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:26

Bij een FEI paspoort ( dus het paarse paspoort) gaan alle wijzigingen ,aanvragen enz via de nationale sportbonden , je hebt ook steeds het originele paspoort nodig om bij je sportbond te laten doorvoeren , geen kopietje , mailtje
Neen met paspoort naar de bond ( of paspoort aangetekend versturen ) en daar ter plekke wijziging laten uitvoeren , betalen ,stempel erop klaar

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:58

besita schreef:
996981 schreef:

[ [url=m/3YxlK1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ze gewoon hun werk altijd en overal 100% goed en foutloos moeten doen staat er natuurlijk niet in :D

c_alsemgeest

Re: FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:37

Dat niet...
Maar je fout erkennen en verbeteren zou wel leuk zijn :P

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:44

besita schreef:
Bij een FEI paspoort ( dus het paarse paspoort) gaan alle wijzigingen ,aanvragen enz via de nationale sportbonden , je hebt ook steeds het originele paspoort nodig om bij je sportbond te laten doorvoeren , geen kopietje , mailtje
Neen met paspoort naar de bond ( of paspoort aangetekend versturen ) en daar ter plekke wijziging laten uitvoeren , betalen ,stempel erop klaar

Bij de KNHS is een kopie paspoort voor nationale voldoende. En idd wijzigingen kosten geld. Als het niet jouw fout is niet terecht. Bij de Knhs al heel wat discussies gevoerd in de loop der jaren (verkeerde naam vader, letter vergeten, spatie vergeten). Gelukkig meestal wel opgelost. Communicatie goed bewaren zodat geen kosten berekend worden als het hun fout is. Het zou de FEI sieren als ze ook zo zouden werken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:34

Bertje16 schreef:
besita schreef:
Als je op vakantie gaat en je vliegticket klopt niet met wat er op je paspoort staat vertrek je ook niet :+

Tsjah... dan heb je toch echt zelf de verkeerde naam opgegeven...

In tegenstelling tot wat hier gebeurd is... Iemand heeft nagenoeg willekeurig een adres aan Joop toegekend wat niet klopt met de werkelijkheid.

Als je het wilt vergelijken met het vliegticket... Is het zoals Sunnda zegt... De gemeente heeft dan lopen rommelen in de landelijke database met jouw naam of BSN nummer. Dat heb je niet zelf gedaan.

Je moet al die gegevens zelf ingeven bij een aanvraag paspoort , bij wijzigingen , bij verandering mede- eigenaar ..dat check je toch gewoon
Dat staat ook nog eens in het paspoort wat je elke week meeneeemt
Dus nee , ik vind niets dat de schuld ENKEL bij de Fei ligt[/quote]

nou nav deze discussie check ik de gegevens in de database van de 2 internationale paarden die ik heb gefokt zie ik bij de ene keurig zijn paspoort gegevens van het Kwpn ingevuld en dan Nation of Birth New Zealand. Hier is gewoon kopie paspoort meegestuurd door ruiter. Geloof niet dat de FEI zo geweldig presteert als het om registreren gaat[/quote]

Dat zou ik dan ook gecorrigeerd willen hebben toch?? Of is het paard niet meer in je eigendom?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:48

besita schreef:

En dat is ook keurig gedaan door de knhs met de verkeerde nationaliteit.

Het staat niet alleen verkeerd in de database maar ook in het fysieke paspoort!

Er is geen willekeurig adres gekozen bij andere FEI paarden van van Uytert in gedeeld eigendom is gekozen voor GER als nationaliteit.
Als het steeds wisselt lijkt mij dat als eigenaar juist een punt om even te checken.
Juist omdat een fout op de loer ligt.

Stral

Re: FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:59

Maar er is hier geen gedeelde eigendom, Hermes is alleen van Van Uytert toch.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:42

Stral schreef:
Maar er is hier geen gedeelde eigendom, Hermes is alleen van Van Uytert toch.

Ja, maar als de eigendomsituatie wisselend is per paard lijkt mij dat je daar extra op let of het goed gegaan is in het paspoort!

Dat maakt de kans op fouten namelijk groter.