Pantykous schreef:Gini schreef:Waarom aanvaard je doorgezakte ruggen, weggevallen spieren en zichtbare ribben wél als typische ouderdomskwalen, en uitstekende heupbotten niet?
Een doorgezakte rug kan evenveel lijden of juist niet-lijden veroorzaken als mager zijn. Dus eigenlijk kan je zo van een plaatje af zien of het paard oké is of niet?
Denk dat het wel duidelijk was dat de discussie inmiddels wat breder was getrokken, niet? Volgens mij gaat het al even niet meer alleen om dit paard maar om oudere paarden in het algemeen.
Ik vind het algehele beeld van het paard van dit topic niet oke. Dat komt door de slechte bovenlijn maar ook door de zeer opgetrokken buik. Vooral dat laatste vind ik niet prettig. Misschien krijgt dat dier wel alle zorg en moet hij ergens van herstellen, maar die indruk krijg ik uit het interview en het artikel niet.
En met de voorbeelden die ik aanhaalde probeerde ik duidelijk te maken dat ik echt niet bij oudere paarden alleen maar ronde dikke pony's wil zien. Uitstekende heupbotten mag je er best ook bij zetten hoor, dat is zo dierafhankelijk.
IK vind het beeld van dit paard niet oké. Ik DENK dat het schort aan zorg, dat maak ik op uit wat ik lees en hoor. Het kan natuurlijk dat hij moet herstellen, dat er wel alles aan gedaan wordt.
In ieder geval een vermakelijke middag, zit met mn zoontje in het ziekenhuis en verveelde me te pletter. Mooi zoethoudertje zo
Dat vat het eigenlijk mooi samen: men weet niets, denkt veel, maar veroordeelt wel.