Maneges in problemen door grote vraag naar brave paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:31

Tja, grond wordt ook gewoon steeds duurder en schaarser. Als je voor een prikkie een flink weiland hebt en daar je paarden met veulens van kunt voeren dan scheelt dat nogal wat.

Daarnaast.. Ik heb 3k betaald voor een import ex renpaard. Die had zo manegewerk kunnen doen maar ik denk niet dat ze dat hadden gedaan

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:19

Sintara schreef:
Tja, grond wordt ook gewoon steeds duurder en schaarser. Als je voor een prikkie een flink weiland hebt en daar je paarden met veulens van kunt voeren dan scheelt dat nogal wat.

Daarnaast.. Ik heb 3k betaald voor een import ex renpaard. Die had zo manegewerk kunnen doen maar ik denk niet dat ze dat hadden gedaan

Dravers en ren paarden gaan vaak niet voor niets zo goedkoop weg. Er zal vast wel eens een rustige brave tussen zitten maar niet vaak.

En ook zie je ze vaak kapot gereden doordat ze met zo’n jonge leeftijd al gereden worden. Zelf ooit een draver merrie gehad waarvan achteraf bleek dat ze met de kar over de kop gevlogen was en niet meer berijdbaar was door rug problemen.

Sintara

Re: Maneges in problemen door grote vraag naar brave paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:59

Dat weet ik, maar ze kwam wel fluitend door de keuring heen :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:46

Ryder, ik beweer echt nergens dat die goedkoop zijn.
Daarom zeg ik al vanaf pagina 1, je kan als manege mekkeren en klagen dat paarden te duur zijn maar dat brengt je hooguit klagend ten onder.
De ondernemer zal dus moeten ondernemen ipv doorgaan met wat men al 30 jaar deed en gewoon weer ouderwets zelf zijn paarden moeten opleiden zoals men heel vroeger normaal vond, want alleen van meesters kun je het leren.
Zulke maneges zijn er nu ook die goede paarden hebben die ook gewoon regulier wedstrijd gestart worden dus het is niet dat het niet bestaat of zo.

MyWishMax

Re: Maneges in problemen door grote vraag naar brave paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:02

Helemaal met je eens, sizzle.

Ik denk bij ons zelfs dat bij een pony wedstrijd van onze leden bijna de helft een manege pony is. Die door die ruiter die ermee start ook nog gereden wordt 2 dagen. Of zelfs Z1 of Z2 tussen de paarden en doordeweeks een beginnerslesje. Maar dat kan ook omdat er niet elke dag 6 uur lessen zijn en ze maximaal 2 of 3 uur per dag mogen lopen. Volgens mij 2, maar weet ik jiet zeker, wel dat er een hele planning achter zit om ze niet te veel te laten lopen, rust tussen de lessen en rustdagen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:10

Nou het gekke is ik heb een pony die bij een manage vandaan komt en ik best 1a 2 uur in de week beschikbaar zou willen stellen.Er is contact over geweest en ook een proef les....maar toen kwamen er dus ouders alvast de pony voor hun dochter ritselen om op te lessen!.
Dat zijn dus ouders van bij ons op school klasse en stand selectieve groep vriendinnetjes etc, dat heb ik geweigerd. want hun stonden dus op school te vertellen dat de pony gereserveerd was voor hun dochter, omdat er meerdere kinderen weg van zijn verschijning waren. De manage houder vond het ook best absurd en liet er dus een paar keer een ander kind op en toen kwam daar toch gedonder van op school, ja gewoon meiden venijn! Bij een kamp weekend hadden dus andere ouders afgedwongen dat hun kinderen mochten komen maar 4 stuks verlangde die pony anders kwamen ze niet!. Uit eindelijk heeft de manage houder mijn aanbod afgeslagen om het gezeur voor te zijn. En het koste de manage houder niets ,niets dan ellende van de ouders was zijn dank en dat is ook een ding. Toen mijn zoontje er dus mee verscheen op smurfenkamp , wed het een rel want die boerenzoon mocht op die leuke pony en hij leste zelfs niet eens bij hun!. De man heeft er toen een paar gevraagd om elders te gaan lessen, maar dat gebeurd er dus ook tegenwoordig buitenom die man zijn schuld en hij zat er mee in zijn maag. Inclusief negatieve recensies op zijn website .....En mijn zoontje die werd dus een aantal keer uitgemaakt voor homo want rijden is een meidending, gelukkig greep de juf in en stopte het pest gedrag maar shit zeg wat een toestand was dat!.
De pony staat nu lui met een grasbuik in de weide, en dat had niet gehoeven want hij was meer als welkom voor als het druk was in het seizoen van kampen en instructie dagen! :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:23

O wat erg. Manege hier in de buurt schijnt geld aan te nemen van lesklanten die op leuke paarden willen rijden. Bizar.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:29

SusanH schreef:
O wat erg. Manege hier in de buurt schijnt geld aan te nemen van lesklanten die op leuke paarden willen rijden. Bizar.

Ja dat werd dus ook aangeboden !

Hij heeft het afgeslagen omdat hij onze kinderen wel dat geld wilde geven maar het een no go was voor alle gewone ouders en kinderen zonder die extra middelen, en voor al het signaal wat daar vanuit gaat!
En daar sta ik pal achter! *\o/*