Ruiter rijdt boa bewust omver in bos Lage Vuursche

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:33

Ik praat echt niks goed.

Maar A) Hoe willen ze iemand gaan vinden dan? Hoeveel mensen kunnen het geweest zijn? Toch wel aardig wat. Er is slechts 1 getuige, de Boa en die moet dus iemand gaan aanwijzen.
Beetje naief om te denken dat ze op deze manier iemand gaan vinden.

En B) dat die man zich niet heeft gemeld is niet zo gek. Hij weet wat er gebeurt is en het wordt nu van kwaad tot erger gemaakt. De kans dat iemand naar zijn kant gaat luisteren is erg klein. Dus ik begrijp wel dat hij zich niet gaat melden voor hoe er nu over geschreven wordt.

Hadden ze een oproep gedaan dat ze de ruiter graag hadden willen spreken om zijn kant te horen, was het al heel anders dan een soort heksenjacht openenen.

En misschien zit die man ook wel boos en gefrustreerd thuis om hoe het echt gelopen is. Die is misschien geschrokken door het handelen van de Boa en de reactie van zijn paard. We weten het niet.

Even voor het beeld; Stel de Boa zegt het was een man op een bruin paard. Mijn man gaat morgen op een bruine of vos rijden en wordt dan maar aangehouden, want een man op een bruin paard..........Ik zie het al voor me.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:35

superpony schreef:
Even voor het beeld; Stel de Boa zegt het was een man op een bruin paard. Mijn man gaat morgen op een bruine of vos rijden en wordt dan maar aangehouden, want een man op een bruin paard..........Ik zie het al voor me.

In elk geval een donkergekleurd shirt aan laten doen dan maar, want ze zeiden op de radio inderdaad een vos, bruin of rood paard

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:38

Poekkie schreef:
En dan?
Er is geen naam, geen getuige, niks.
Stel ze vinden iemand - wat ik al niet waarschijnlijk vind maar soit - en boa zegt heel zeker te zijn dat het die mens is. Persoon zegt die dag in het bos te zijn geweest, maar boa helemaal niet tegen gekomen te zijn. Hoe ga je dat bewijzen? Je kan moeilijk die mens een boete geven omdat boa hem aanduidt zonder enige vorm van bewijs toch?

Op het moment dat ze bij je aan de deur staan dan ben je verdachte. Dan gaat het erom hoe waarschijnlijk het is dat jij degene was die dasr reed. Dasrvoor worden dan allerlei aanwijzingen verzameld zoals de tijd dat jouw auto met paardentrailer op bepaalde plaatsen rond bepaalde tijden gesingaleerd is. Natuurlijk kijken ze naar het signalement in dit geval ook de kleur van het paard. Daarbij moet je heel goed opletten wat je tegen de agenten zegt. En onderschat hun verhoortruucjes niet. Uiteindelijk is het aan de rechter om te bepalen of er voldoende bewijs is voor een veroordeling.

Maar ook al word je vrijgesproken. Je krijgt echt wel voldoende ellende over je heen hoor. Daar is justitie wel mee vertrouwd.

superpony

Re: Ruiter rijdt boa bewust omver in bos Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:50

Nog ene groter nadeel. Er rijden minder mannen dan vrouwen, dus als man moet je nu sowieso maar oppassen........
En geen idee welk kleur het paard had, maar bruine en vossen komen het meeste voor en meeste mensen zonder kennis van paarden zien echt het verschil niet. Nog erger; er zijn zelfs mensen die rijden en een vos bruin noemen...........

Het is een heel druk ruiter gebied en je kan van overal vandaan komen om daar te rijden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:51

In het artikel staat duidelijk vos.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:52

Poekkie schreef:

Ow, dan is het makkelijk................ :o

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:57

superpony schreef:
Poekkie schreef:

Ow, dan is het makkelijk................ :o

Hahaha dat zeg ik nu ook niet hoor :P
Integendeel, ik denk nooit dat ze die vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:00

Loretta schreef:
Poekkie schreef:
En dan?
Stel ze vinden iemand - wat ik al niet waarschijnlijk vind maar soit - en boa zegt heel zeker te zijn dat het die mens is. Persoon zegt die dag in het bos te zijn geweest, maar boa helemaal niet tegen gekomen te zijn. Hoe ga je dat bewijzen? Je kan moeilijk die mens een boete geven omdat boa hem aanduidt zonder enige vorm van bewijs toch?

Op het moment dat ze bij je aan de deur staan dan ben je verdachte. Dan gaat het erom hoe waarschijnlijk het is dat jij degene was die dasr reed. Dasrvoor worden dan allerlei aanwijzingen verzameld zoals de tijd dat jouw auto met paardentrailer op bepaalde plaatsen rond bepaalde tijden gesingaleerd is. Natuurlijk kijken ze naar het signalement in dit geval ook de kleur van het paard. Daarbij moet je heel goed opletten wat je tegen de agenten zegt. En onderschat hun verhoortruucjes niet. Uiteindelijk is het aan de rechter om te bepalen of er voldoende bewijs is voor een veroordeling.

Maar ook al word je vrijgesproken. Je krijgt echt wel voldoende ellende over je heen hoor. Daar is justitie wel mee vertrouwd.
En dit heb je aan den lijve ondervonden of dat is je eigen waarheid? :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:02

Poekkie schreef:
Hahaha dat zeg ik nu ook niet hoor :P
Integendeel, ik denk nooit dat ze die vinden.

Het zou volgens mij het beste zijn dat ze hem niet zouden vinden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:06

Mkango schreef:
]En dit heb je aan den lijve ondervonden of dat is je eigen waarheid? :+

Nee gelukkig heb ik dit niet meegemaakt. Maar iedereen kan op de hoogte zijn hoe het werkt. Gelukkig is het uiteindelijk de rechter die gaat bepalen of iemand wel of nket schuldig is. Maar ook bij vrijspraak heb je al genoeg juriddische ellende doorgemaakt waar niemand op zit te wachten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:08

Volgens mij kan de rechter toch echt niets met ‘hoe waarschijnlijk het is dat je daar reed’. Er zijn zo veel bospaden en er waren op dat moment vast wel minstens 5 mannelijke ruiters op een vos.

Maar hmmm... als die mens alleen was... misschien is de kans dan klein dat die met de trailer kwam. Paarden alleen laden gaat, maar weinigen die dit doen voor een bosritje denk ik.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:08

Nou, laat ons zo zeggen, stel dat deze BOA nu nog een vriendelijke meneer was die op een zonnige dag gewoon zijn werk deed omdat veel mensen in dat gebied aan het recreëren waren en enige handhaving dan wel nodig is, dan zal die de volgende keer dat die een ruiter op een verkeerd pad tegenkomt er ook wel met een wat meer gestrekt been ingaan. En dan kan die ruiter weer klagen over hoe onbeschoft zo een BOA wel niet is. En het cirkeltje is weer rond. :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:21

Wat hebben mensen toch een raar idee over boa's. Boa is een verzamelterm voor heel veel verschillende functies. Een parkeerwacht is een boa maar bijvoorbeeld ook een conducteur of een boswachter. En aangezien dit in een bos was lijkt het mij waarschijnlijker dat het om een boswachter ging dan om een parkeerwacht. En ik heb zo'n vermoeden dat als in het nieuwsbericht over een boswachter was gesproken in plaats van een boa, dat er heel anders gereageerd zou zijn.

En verder is een ruiterpad in tegenstelling tot wat veel mensen hier denken geen speciaal pad voor paarden, maar een algemeen bospad waar ook paarden toegestaan zijn. Je kan er dus andere mensen tegenkomen en die hebben net zoveel recht om daar te zijn als jij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:22

Karl66 schreef:
Wat hebben mensen toch een raar idee over boa's. Boa is een verzamelterm voor heel veel verschillende functies. Een parkeerwacht is een boa maar bijvoorbeeld ook een conducteur of een boswachter. En aangezien dit in een bos was lijkt het mij waarschijnlijker dat het om een boswachter ging dan om een parkeerwacht. En ik heb zo'n vermoeden dat als in het nieuwsbericht over een boswachter was gesproken in plaats van een boa, dat er heel anders gereageerd zou zijn.

En verder is een ruiterpad in tegenstelling tot wat veel mensen hier denken geen speciaal pad voor paarden, maar een algemeen bospad waar ook paarden toegestaan zijn. Je kan er dus andere mensen tegenkomen en die hebben net zoveel recht om daar te zijn als jij.

Een groene BOA. Klinkt gelijk nog hilarischer
Tevens is niet iedere boswachter ook automatisch BOA

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:17

Een boswachter kan boa zijn maar hoeft niet. Waar een boa weer nooit een geweer draagt kan dat bij een boswachter weer wel.

Dus ook jij gooit het door elkaar Karl.

Deze was zeker wel een boa hij was immers bevoegd om te bekeuren.
En dat inderdaad alleen in zijn vakgebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:31

Poekkie schreef:
Ah ok... ik had geen idee dat er een verschil was.

Serieus?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:14

Karl66 schreef:

In deze hebben we daar 2 boswachters en boa’s uit Baarn. En die laatste zijn niet op de hoogte van de nieuwe regels rondom het ruiterpad vanaf de Stulpselaan. De “echte” boswachters zijn wel op de hoogte(die hebben samen met onze stalhouder het ruiterroute gewijzigd)

Dat probleem wordt overigens veroorzaakt door Staatsbosbeheer die wel een bordje geplaatst heeft dat het een ruiterroute is. Maar het oude bordje nog niet weggehaald heeft.(Ruiters verboden)

Dus zowel de boa als de ruiter hebben gelijk gehad in deze :+

Verschillende partijen zijn bezig nu dit probleem te tackelen. Staatsbosbeheer is al eerder hier over geïnformeerd maar naar aanleiding van dit incident zijn er maar weer verschillende partijen in de pen geklommen.

Nogmaals voor de duidelijkheid….ik ben niet voor boa’s omverrijden of doorrijden na een ongeluk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:49

Loretta schreef:
Poekkie schreef:
En dan?

Op het moment dat de politie aan je deur staat omdat jij verdacht bent van iets, mond houden en advocaat vragen. Niks zeggen verder, advocaat alles laten doen. Met die blanco start kan de eerste beste pro deo aangewezen net afgestudeerde advocaat je zelfs uitstekend helpen. Praten = jezelf in de nesten werken, ook als je onschuldig bent.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:05

tamary schreef:
Op het moment dat de politie aan je deur staat omdat jij verdacht bent van iets, mond houden en advocaat vragen. Niks zeggen verder, advocaat alles laten doen. Met die blanco start kan de eerste beste pro deo aangewezen net afgestudeerde advocaat je zelfs uitstekend helpen. Praten = jezelf in de nesten werken, ook als je onschuldig bent.

Precies dat ja. Zwijgen als het graf is de enige remedie en dan ook echt zwijgen. Maar dat is heel lastig. Ze hebben een complete truuckendoos vol met psychologische truucjes. Voor je het weet heb je iets teveel gezegd. Ik zou de ruiter om wie het hier gaat dan ook mee willen geven als hij het leest. Om vanaf moment 1 je kop te houden. NIKS zeggen en dan ook echt HELEMAAL NIKS. Als ze aardig doen bedenk dan. Het is niet gemeend. Als ze gaan bluffen over bewijsmateriaal. Ook dan nog steeds. MOND HOUDEN. Wachten op je adcocaat en ondertussen ZWIJGEN, ZWIJGEN en nog eens ZWIJGEN. Laat de advocaat maar uitzoeken of ze wel of niet iets belastends hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:08

Klinkt alsof jullie daar bakken ervaring in hebben _O-

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:08

Waar die boa's allemaal tijd voor hebben zeg. Pff

Ze kunnen zich beter over echte dingen druk maken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:10

_Mir schreef:

Een boa is een buitengewoon opsporingsambtenaar op 1 specifiek gebied en degene die in het bos handhaven, zijn dus specifiek opgeleid om in het bos hun werk te doen.

Dat zijn niet dezelfde boa's die parkeerboetes uitdelen of die moeten handhaven op de corona maatregelen bijvoorbeeld.

Dus deze mensen hebben hier idd tijd voor, dat is nl de kern van hun werk :j

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:16

_Mir schreef:

Mensen die met paarden rondhobbelen op paden waar geen paarden mogen komen is precies datgene waar BOA's in het bos zich druk over moeten maken. De orde daar bewaren is zeg maar zo van hun werk. :P
En als je niet toevallig liefhebber van paarden bent is het verschrikkelijk vervelend om die beesten tegen te komen terwijl je lekker aan het wandelen of fietsen bent, hoe slecht dat voor ons als paardenminnende medemens ook voor te stellen is. Dus hoe het ook gegaan is, hij maakte zich keurig netjes druk over datgene waar hij mee bezig moest zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:44

Ik kwam dit stukje ook al tegen op RTVUtrecht en vond het in elk geval vreemd - het 'bewust omver rijden' klopt niet helemaal met hoe het verder omschreven wordt. En ik hou ook niet zo van de neiging om handhavers (die boetes uitschrijven) steeds onder 'hulpverleners' te scharen. Dat maakt weglopen nog niet goed (en omver rijden, als dat zo is, al helemaal niet) maar hulpverleners zijn toch als eersten degenen die hulp verlenen, en dit was gewoon handhaving, geen hulpverlening.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:00

Orchidee14 schreef:
Poekkie schreef:
Ah ok... ik had geen idee dat er een verschil was.

Serieus?

Tussen brommer en motor? Nee echt, wij thuis gebruiken beiden als synoniemen.