Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Dat de meeste dingen goed gaan hoeft niet uit te sluiten dat de misstanden aangekaart mogen worden. Dat gaat hand in hand. Focussen op wat goed gaat, maar de ogen niet sluiten voor wat effectief misgaat. Want dat paard dat zijn hele leven lang getreiterd en gepijnigd wordt heeft heel weinig aan de boodschap dat zijn buurman wel correct behandeld worden.
pol013 schreef:En er zijn een hoop profs en amateurs die hun paarden gewoon echt met de beste bedoelingen trainen en opleiden.
Ik wordt af en toe echt een beetje moe van dat hakken.
Ja de man waar dit bericht over gaat is echt te fout voor woorden. En die is dus terecht afgestraft. Ja er gaat meer mis.
Nee dat gaat echt niet zo bij het gros van de ruiters/trainers.
Anders mag het wel een godswonder heten dat ik in 3 disciplines fijne instructeurs heb die heel wat meer nuance aan de dag leggen dan wat jullie hier schetsen.
Sommige heb ik geprobeerd en hadden we iets minder een klik mee. Maar dat waren ook echt geen mensen in de categorie barreren en stroom aan de sporen.
En ook mijn mederuiters zie ik maar zelden echte fratsen uithalen.
Ik kan me nog een geval herinneren. Maar dat is toch echt al 8 en 5 jaar geleden. En dan lig ik echt niet helemaal onder een steen.
Popstra schreef:Mss hoeft het alles niet bereikt te worden op rottige manieren als de standaard van wat men wil zien op wedstrijden eens wat minder (extreem) word!
Die ,,klootzakjes,, winnen nog altijd vaak eerste prijzen terwijl men dondersgoed weet hoe die met hun paarden om gaan zowel thuis als op wedstrijd. Ook de judges zijn niet achterlijk maar beloont worden ze aan het eind van het liedje toch!
Popstra schreef:Zoals onder het YT filmpje staat dat eerder gepost werd hier: voor een verkeerde neusriem word je op de vingers getikt, maar dierenmishandeling mag gewoon plaatsvinden.Mss hoeft het alles niet bereikt te worden op rottige manieren als de standaard van wat men wil zien op wedstrijden eens wat minder (extreem) word!
Die ,,klootzakjes,, winnen nog altijd vaak eerste prijzen terwijl men dondersgoed weet hoe die met hun paarden om gaan zowel thuis als op wedstrijd. Ook de judges zijn niet achterlijk maar beloont worden ze aan het eind van het liedje toch!
Mkango schreef:Popstra schreef:Zoals onder het YT filmpje staat dat eerder gepost werd hier: voor een verkeerde neusriem word je op de vingers getikt, maar dierenmishandeling mag gewoon plaatsvinden.Mss hoeft het alles niet bereikt te worden op rottige manieren als de standaard van wat men wil zien op wedstrijden eens wat minder (extreem) word!
Poekkie: Een vriendin van mij kocht ooit een paard voor haar dochter dat getraind was met onzichtbare obstakels boven de balken, en zo onschuldig is dat echt niet. Het dier had talent, maar kon die druk mentaal niet aan en werd dus verkocht. Zij dachten er gewoon een leuk springpaard aan te hebben, hoefden verder niet op topniveau te rijden of zo, maar het dier ging compleet door het lint als het een parcours ingestuurd werd. Zelfs de kleinste sprongen waren al voldoende om hem helemaal over z'n toeren te helpen, dus dat was einde springcarrière. Wat je op wedstrijden ziet, zijn de paarden die het niet alleen fysiek aankunnen, maar ook mentaal. Al die weet-ik-veel-hoeveel paarden die het mentaal niet aankunnen, verdwijnen door nog smerigere achterdeuren dan de paarden die het fysiek niet aankunnen, maar wel level-headed genoeg zijn om als leerpaard voor mensen te fungeren.
Ayasha schreef:Dat is het hem net. Dat onzichtbare balkje is nooit het enige. Gewoon nooit.
imaudy schreef:janderegelaa schreef:Die dingen heb ik ook wel eens bij een bekende dressuurruiter gezien op het NK. Al wel wat jaren terug maar ze waren er wel.
Ik ben wel nieuwsgierig, naam per pb?
Schockemohle is toch ook wel in opspraak geweest. Vraag mij altijd af hoe hij nu traint.
janderegelaa schreef:imaudy schreef:Zeg dan niks..Nu gaan mensen gokken..
Heb je het zelf gezien? Ik vind het nogal wat om hier zo te zeggen eigenlijk.
Jouw belang van een naam weten weegt niet op tegen mijn belang om het niet te vertellen.