[UPDATE]Paarden melden I&R

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:54

Dat van de slachttaks lijkt mij onwaarschijnlijk. Als ik een schaap naar de slager doe, schrijf ik hem via RVO over op het UBN van de slager. Dat is alles, zijn geen kosten aan verbonden. Lijkt me voor een koe. varken of paard niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:57

Als ik een koe aanmeld voor de slacht is dat ook kosteloos.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:58

Dat klopt, de slachttax is een nieuw voorstel. Dit is nu nog ter consultatie.

Dakotah_Kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:34

Ik heb een paard met een Duits Paspoort... levensnummer en chipnummer. Als ik het chipnummer opzoek kan ik niks vinden. Nu was ik ook bezig met het registeren van hem maar ik snap er de ballen van haha

Ik zag iets over Ppi Nederland voorbij komen...import melding bij RVO... HELP

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:38

Dakotah_Kath schreef:
Ik heb een paard met een Duits Paspoort... levensnummer en chipnummer. Als ik het chipnummer opzoek kan ik niks vinden. Nu was ik ook bezig met het registeren van hem maar ik snap er de ballen van haha

Even dit topic doorlezen. Je kan bijvoorbeeld bij welshcob of tinker stamboek melden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:40

veerledec schreef:
Dat klopt, de slachttax is een nieuw voorstel. Dit is nu nog ter consultatie.

Ik voorzie een hele hoop dierenleed als dat er door komt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:43

nog anderen die het webinar van kwpn gaan volgen dat nu begint?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:49

Ik was aan het proberen, maar kan het webinar niet volgen omdat ik geen creditcard heb waar ik de gegevens van kan invoeren.

Wel jammer, want ik huur een wei zonder adres van mensen die niks van deze nieuwe wet wisten en daarom ook geen UBN nummer willen aanvragen omdat het volgens hem toch alleen maar is om mensen op kosten te jagen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:52

huh dat hoeft toch ook niet, gewoon inloggen met teams?

ik pb je even

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:56

Pppfff gelukt. Paarden ingevoerd.

Aladdin was gemakkelijk. Geboren in NL
Meneer Anton, in Duitsland geboren met Duits Paspoort via importmelding gedaan.

Gemakkelijk is anders

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:03

Geen problemen hier met 3 paarden
2x KWPN en 1x NMPRS

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:12

future_vet schreef:
Dakotah_Kath schreef:

Even dit topic doorlezen. Je kan bijvoorbeeld bij welshcob of tinker stamboek melden.

Even dit topic doorlezen. Je kunt bij RVO een import melding doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:20

Ik snap er dus geen drol van he :')

Heb al op de website van KNHS en RVO gekeken, maar ben niet veel wijzer geworden.

Wij hebben al een jaar een Arabier, staat niet op onze naam. Heeft een AVS (NL) paspoort.

Sinds vorige week hebben we een jaarling met BAPS (BE) paspoort erbij, staat ook niet op onze naam.

Ik heb van mijn staleigenaar nog niks gehoord over registreren. Weet ik niet wat ik nu wel of niet moet doen en bij wie ik moet wezen :+

Mijn vriend, die niet heel actief is op social media, hoort het sowieso net van mij voor het eerst

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:24

Nogmaals: Het paspoort hoeft niet op je naam te staan, maar het chipnummer moet geregistreerd staan in I&R. Dan kan de staleigenaar met UBN (niet jij) het paard op zijn locatie aanmelden bij RVO. Staat je paard niet geregistreerd in I&R omdat het een buitenlands paspoort heeft, kun je dat nu doen met een importmelding bij RVO en dan op de verblijf locatie aanmelden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:35

Hoe AVG is het als ik bij het langer dan 24 uur afwezig ben de exacte adresgegevens waar ik ben moet noteren in een map in de kantine waar echt iedereen bij kan?
Ik vind het helemaal geen fijn gevoel dat mijn stalgenoten allemaal kunnen nagaan waar ik ben en dat ik dus ook niet thuis ben.

Hoe gaan jullie stallen daarmee om?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:36

juval schreef:
frensje schreef:
Mijn pensionhouder, hele kleine stal aan huis, hij doet het erbij, wil geen UBN aanvragen.
Ik begrijp dat mijn paard geregistreerd moet worden op zijn nummer maar als hij dat niet wil aanvragen gaat dat niet. Ik kan niet zelf een UBN aanvragen.
Een eventuele boete wil ik niet betalen. Wat is nou wijsheid?
Gewoon maar wachten en hopen dat er geen controle komt?

de eventuele boete is voor de pensionhouder, niet voor de eigenaar. Jouw pensionhouder neemt dus zelf het risico.

Als een klant bij mij in pension komt, moet ik registreren waar die vandaan komt. Dat zal nu nog wel niet zo'n vaart lopen maar over een paar jaar wel.

Je kan niet zomaar zeggen: 'Hier is ineens een nieuw paard/koe/schaap' . Het idee is dat je juist alle bewegingen volgt.

Wat dus zou kunnen is dat je problemen krijgt als je wil verhuizen later, omdat een nieuwe stal je niet wil of kan aannemen vanwege dat er dan bij de nieuwe stal iets niet klopt in de administratie.

Tenminste, ik zit daar dus niet op te wachten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:45

pillow schreef:
Nogmaals: Het paspoort hoeft niet op je naam te staan, maar het chipnummer moet geregistreerd staan in I&R. Dan kan de staleigenaar met UBN (niet jij) het paard op zijn locatie aanmelden bij RVO. Staat je paard niet geregistreerd in I&R omdat het een buitenlands paspoort heeft, kun je dat nu doen met een importmelding bij RVO en dan op de verblijf locatie aanmelden.

Ah op die manier, dankje voor de uitleg :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:51

Ik vond de presentatie van het KWPN vanavond wel duidelijk en prettig te volgen, was wel een aanrader.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:53

Heeft iemand enig idee hoe dat werkt met coordinaten? Ik google me suf, maar kan de coordinaten van mijn gehuurde weiland niet vinden.
Het weiland heeft geen huisnummer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:02

Eefke85 schreef:
Heeft iemand enig idee hoe dat werkt met coordinaten? Ik google me suf, maar kan de coordinaten van mijn gehuurde weiland niet vinden.

Elk perceel heeft een kadaster nummer. En anders kan je na inloggen bellen met de rvo en kijken of het met een omschrijving als tussen huisnummer x en y of de gps coordinaten van je weidepoort ook wil lukken.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:04

Eefke85 schreef:

Als je met Google maps een locatie aanklikt zie je in de zoekbalk de coördinaten daarvan.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:08

Moet er een naam staan in de stallijst?
Van 2 staan netjes de naam en geboortedatum er in, maar van m'n pony geen naam, geboortedatum en geslacht onbekend.

Is dat erg?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:09

Het enige wat ze belangrijk vinden is wat ze kunnen controleren en dat is de chip.
Ik hoef voor de schapen ook geen geslacht in te vullen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:24

Ik dacht alles al goed door te hebben (webinairs en alles gevolgd) maar wat is die website onoverzichtelijk zeg .. Ik help mijn staleigenaar straks met het bedrijf goed registreren (ubn is er al). Nu kom ik er echter achter dat de chip van mijn pony (al 11 jaar NQHA paspoort) naar een heel ander paard toe verwijst, gelijk maar even de organisatie gemaild.

Maar echt de optie om een paard toe te voegen in het systeem krijg ik nog niet gevonden.

Edit: Ik kan alleen maar selecteren op 'bedrijfsregistratie' of 'registratie bedrijfsmatig gehouden huisdieren'. Misschien ben ik blond maar voor mijn gevoel valt mijn eigen paard daar niet onder.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:36

miss_lizje schreef:
Hoe AVG is het als ik bij het langer dan 24 uur afwezig ben de exacte adresgegevens waar ik ben moet noteren in een map in de kantine waar echt iedereen bij kan?
Ik vind het helemaal geen fijn gevoel dat mijn stalgenoten allemaal kunnen nagaan waar ik ben en dat ik dus ook niet thuis ben.

Hoe gaan jullie stallen daarmee om?

Zo zwart wit is het niet. Het geen dat je moet noteren is het UBN nummer van de locatie waar je bent, daar kan in principe vrij weinig van af gelezen worden. Neem aan dat je dit ook gewoon in overleg met de stal eigenaar kan overleggen dat het op een plek ligt waar niet jan en alleman bij kan ;)